Ik snap Jasper ook wel, alleen denk ik niet dat het zo'n vaart loopt. De Marktplaats-kwestie lijkt inmiddels alweer bekoeld en nu met de Kerstdagen etc. zullen er waarschijnlijk weinig instanties gehoor geven aan eventuele oproepen tot gesprekken etc.puck schreef:Jasper ik snap je standpunt wel , maar met vergunningen werken is weer Nederlandse betutteling en daar zit niemand op te wachten zelfs de overheid niet .
Er komt geen verbod op het verzamelen van militaria , we gaan het verzamelen van kinderpostzegels ook niet verbieden omdat er wel eens een pedofiel op de postzegelclub komt.
Ik denk dat de discussie in Nederland nog niet dusdanig vurig is, dat het uitoefenen van onze hobby ook daadwerkelijk gevaar gaat lopen.
Het ergste scenario is dat Marktplaats niet langer toestaat zulke spullen te verkopen. Jammer, maar verder? Dan verschuift het naar een andere website of naar fora zoals het onze. Je moet je niet te gek laten maken, we moeten wel alert blijven, maar op korte termijn zullen er geen maatregelen komen die wij als verzamelaars gaan voelen.
Ik weet niet of je met vergunningen voor de verkopers van reproductie iets oplost, dan wordt dat weer een illegale handel en de leek ziet toch het verschil niet tussen origineel of repro. Dan blijft onze hobby toch een slechte naam houden, misschien wordt hij zelfs alleen maar slechter, wanneer je het koppelt aan vergunningen en verboden.
Groet, Kugel!