"Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door coco »

Gewoon alles aanbieden als postzegel, sommige vallen gewoon wat groter en vreemder uit haha.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door Bas ww2 »

http://nos.nl/artikel/591229-geen-nazis ... laats.html

Hier van nos,
Ik denk dat de de handel op bijvoorbeeld onze site en 2dehands.nl zal toenemen, meer zal er niet veranderen we kunnen natuurlijk massaal onze accounts verwijderen of een klachtbrief/petitie insturen maar wat heeft het voor zin? Misschien gaan ze dan verder kijken en mag er nog minder!
Laatst gewijzigd door Bas ww2 op 27 dec 2013, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
altijd opzoek naar FLAK items
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door Jasper J »

insignia,s eraf halen dan maar van die uniformen :(
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door Bas ww2 »

Nooit! Alles laten zoals t is en en gewoon geen foto maken van de insigne verder gewoon uitwijken naar andere sites! Maar blijf van je uniform e.d. af! Dat het namelijk slopen en is zeer slecht voor de portemonnee!
altijd opzoek naar FLAK items
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door Jasper J »

Hahaha bas het was een geintje dat zou ik nooit doen :) :evil: _/-\o_
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door Bas ww2 »

Goedzo, nee ik denk dat wij(verzamelaars marktplaats lekker links moeten laten liggen voor al ons spul en lekker naar 2dehands.nl o.i.d moeten gaan)
altijd opzoek naar FLAK items
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door Jasper J »

Bas ww2 schreef:Goedzo, nee ik denk dat wij(verzamelaars marktplaats lekker links moeten laten liggen voor al ons spul en lekker naar 2dehands.nl o.i.d moeten gaan)
Mee eens ik adverteer niet meer op Marktplaats hoop dat er veel volgen.
Aude Audenda
Gebruikersavatar
LDO
Lid
Berichten: 956
Lid geworden op: 08 dec 2005, 11:19
Locatie: Katwijk
Gegeven: 39 keer
Ontvangen: 72 keer
Contacteer:

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door LDO »

Ik voelde het helaas al aan komen toen de discussie bij Kassa begon, ik heb deze heksenjacht al zo'n 15 jaar terug op Ebay meegemaakt namelijk.
Ook toen een prachtig platform voor verzamelaars wat naar de knoppen geholpen werd door instanties met goud en diamanten achter de hand die verzamelen en haat zaaien door elkaar halen.
Ontzettend jammer.
Marktplaats gaat gewoon juridisch geneuzel uit de weg, ook al weten ze dat er wettelijk gezien niets aan de hand is.
Ze verdienen niet aan ons, eigenlijk kosten we ze dus gewoon geld dus waarom dan moeite doen.
Wel opvallend dat alle grote handelaren gewoon hun betaalde advertenties mogen blijven plaatsen en Jan met de Pet er van af gebliksemd wordt, maar dat was al eerder opgemerkt.

Het enige pluspunt is dat Marktplaats pas moeilijk gaat doen als Cidi of De Graaff je verraden hebben.
Of aangegeven hebben.
Hè, wat een vervelende woordkeus moet je in deze context gebruiken zeg...
Als Cidi, De Graaff en trawanten op de Tip knop gedrukt hebben.
Dat is een eufemisme voor verraad plegen, mensen aangeven, je weet wat ik bedoel.
Dus vermijd woorden waar die simpele geesten op zoeken zoals Nazi (sowieso 9 van de 10 keer niet toepasselijk omdat WO2 Duits niet per definitie Nazi is, maar probeer ze dat maar aan hun suf geïndoctrineerde koppen wijs te maken), hakenkruis, swastika, Waffen-SS.
Er zijn legio andere woorden voor te bedenken, we worden vanzelf nog handiger in zoeken en aanbieden.

De Graaff heeft het intelligentie quotiënt van een dronken Bonobo aap met een methamfetamine probleem als het op zoekmachines en Nederlandse taal aankomt, dus daar moet je je ook weer niet te druk om maken.
Ik citeer heer De Graaff:

SPEURDERS.NL: NAZIVRIJ - Opvallend is dat Speurders van de Telegraaf juist vrijwel geheel 'nazifrei' is.

Opvallend is dat de heer De Graaff niet verder zoekt dan zijn zoekmachine hem bedondert.
Het kostte mij luttele seconden om een x of 10 Mein Kampf op Speurders naar boven te goochelen.
Dat is me zelfs op Marktplaats nog nooit gelukt.
Daar moet je nog de moeite doen om met wat bedekte termen te zoeken.
Dus idd wat Coco zegt, noem alles postzegel of wat anders creatiefs en er is waarschijnlijk weinig last.
Postzegel Schutz Staffel Ponjaard ipv SS dolk.
M-42 Pletterpet ipv helm.
Ga zo maar door...
Ze worden het vanzelf zat om dagelijks door die 11.000 advertenties te worstelen.
puck
Lid
Lid
Berichten: 351
Lid geworden op: 29 dec 2011, 18:56

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door puck »

Bij Ebay gaat de handel gewoon door en bij Marktplaats wordt het heus niet anders .
Cidi heeft een moment een hoop publiciteit gekregen en daar was het ze om te doen om de subsidiepot weer te vullen :r
Gezocht alles van de Luchtbeschermingsdienst.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door sobel »

Jasper J schreef:
Bas ww2 schreef:Goedzo, nee ik denk dat wij(verzamelaars marktplaats lekker links moeten laten liggen voor al ons spul en lekker naar 2dehands.nl o.i.d moeten gaan)
Mee eens ik adverteer niet meer op Marktplaats hoop dat er veel volgen.

Ik denk dat het wat naïef is om te denken dat 200 verwijderde accounts verschil maken, tevens lost het probleem voor marktplaats dan meteen op: er worden geen Duitse wo2 items meer aangeboden.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door Jasper J »

sobel schreef:
Jasper J schreef:
Bas ww2 schreef:Goedzo, nee ik denk dat wij(verzamelaars marktplaats lekker links moeten laten liggen voor al ons spul en lekker naar 2dehands.nl o.i.d moeten gaan)
Mee eens ik adverteer niet meer op Marktplaats hoop dat er veel volgen.

Ik denk dat het wat naïef is om te denken dat 200 verwijderde accounts verschil maken, tevens lost het probleem voor marktplaats dan meteen op: er worden geen Duitse wo2 items meer aangeboden.
Sobel misschien wel ja maar het gaat mij om het principe we worden neergezet als een stel nazi's ,schaamteloze personen dat is beledigend en dat kan zelfs onder smaad vallen.
Wij de verzamelaars moeten ons dan maar eens afvragen of we nog wel willen adverteren op Marktplaats, je moet ergens beginnen ,er is een mogelijkheid dat de handel zich dan verplaatst naar andere site's dat hoop ik :) .
Aude Audenda
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door sobel »

Het lijkt me niet onder smaad vallen. Ik denk tevens dat je het je onnodig veel aantrekt. Je zegt dat je/jullie worden weggezet als een stel nazi's/schaamteloze personen, het nieuwsbericht spreekt echter van enkele honderden advertenties die niet koosjer zouden zijn. Van de duizenden advertenties is dat natuurlijk een schijntje. Het is spijtig dat daardoor de handel verboden moet worden maar ik heb het idee dat je je onnodig laat meeslepen door het bericht. Daarnaast is het - zoals ik in het vorige bericht al zei - alleen maar prima voor marktplaats als er een honderdtal adverteerders weg gaan die duitse wo2 artikelen plaatsen. Dat is immers de bedoeling.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door Bas ww2 »

Er is ruimte genoeg om jezelf te verplaatsen maar ik ben het eens met LDO blijf aanbieden maar verzin flauwe namen waar niks uit af te leiden valt je kan SS ook aanduiden als Beveiligingsrelais (vertaald via een vertaal site) en verder kan bij uniform e.d gewoon t embleem niet fotograferen en dan zeggen van meer foto's bij echte interesse o.i.d blijf actief en laat ze veel werk aan ons hebben zo leg het probleem bij mp.nl neer en niet bij jezelf

tuurlijk voel ik me ook verraden (interessante woordkeus) maar wacht gewoon af, het waait wel over en ooit neemt een journalist de graaff en het cidi ook wel te grazen.
altijd opzoek naar FLAK items
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door Jasper J »

sobel schreef:Het lijkt me niet onder smaad vallen. Ik denk tevens dat je het je onnodig veel aantrekt. Je zegt dat je/jullie worden weggezet als een stel nazi's/schaamteloze personen, het nieuwsbericht spreekt echter van enkele honderden advertenties die niet koosjer zouden zijn. Van de duizenden advertenties is dat natuurlijk een schijntje. Het is spijtig dat daardoor de handel verboden moet worden maar ik heb het idee dat je je onnodig laat meeslepen door het bericht. Daarnaast is het - zoals ik in het vorige bericht al zei - alleen maar prima voor marktplaats als er een honderdtal adverteerders weg gaan die duitse wo2 artikelen plaatsen. Dat is immers de bedoeling.
De uitlatingen van de mevrouw van het CIDI kunnen daar zeker wel ondervallen ,ik zal ze niet herhalen maar dit komt onze goede naam niet ten goede,ik trek het me aan omdat het mij direct raakt.We kunnen wel zeggen het waait wel over maar dat doet het dus absoluut niet,straks komen andere site's ook netjes aan de beurt zoals het wo2 forum enz,uiteindelijk resultaat een verbod op wo2 Duitse items.
Aude Audenda
puck
Lid
Lid
Berichten: 351
Lid geworden op: 29 dec 2011, 18:56

Re: "Marktplaats verdient aan nazi-spullen"

Bericht door puck »

Jasper J schreef:
sobel schreef:Het lijkt me niet onder smaad vallen. Ik denk tevens dat je het je onnodig veel aantrekt. Je zegt dat je/jullie worden weggezet als een stel nazi's/schaamteloze personen, het nieuwsbericht spreekt echter van enkele honderden advertenties die niet koosjer zouden zijn. Van de duizenden advertenties is dat natuurlijk een schijntje. Het is spijtig dat daardoor de handel verboden moet worden maar ik heb het idee dat je je onnodig laat meeslepen door het bericht. Daarnaast is het - zoals ik in het vorige bericht al zei - alleen maar prima voor marktplaats als er een honderdtal adverteerders weg gaan die duitse wo2 artikelen plaatsen. Dat is immers de bedoeling.
De uitlatingen van de mevrouw van het CIDI kunnen daar zeker wel ondervallen ,ik zal ze niet herhalen maar dit komt onze goede naam niet ten goede,ik trek het me aan omdat het mij direct raakt.We kunnen wel zeggen het waait wel over maar dat doet het dus absoluut niet,straks komen andere site's ook netjes aan de beurt zoals het wo2 forum enz,uiteindelijk resultaat een verbod op wo2 Duitse items.
Het is weer een hoop poeha op niks af :lol:
Gezocht alles van de Luchtbeschermingsdienst.
Plaats reactie