OM: 1000 euro boete Mein Kampf

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2344
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: OM: 1000 euro boete Mein Kampf

Bericht door CollectorWo2 »

oor Der Blitz » 08 nov 2014, 18:45

En ondertussen gaat dit topic dus al over drugs... ma goed, op drugs kan men niet streng genoeg zijn! Nederland zou dat best ook verbieden en de coffee shops enkel cofie laten verkopen in plaats van die rommel. Ma das mijn mening.
Amsterdam wil proef gaan doen met zelf wiettelen!? :mrgreen:
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: OM: 1000 euro boete Mein Kampf

Bericht door uniformverzamelaar »

Heren,

_/-\o_
Laatst gewijzigd door uniformverzamelaar op 10 nov 2014, 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
Der Blitz
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 09 mei 2014, 19:59

Re: OM: 1000 euro boete Mein Kampf

Bericht door Der Blitz »

Ik vind niet dat je het een met het ander moet gaan vermengen. wat er in dat boek staat is niet juist, wat israël gedaan heeft is niet juist, en wat america gedaan heeft of doet gaat altijd fout. Nu gaan zeggen dat de joden niet moeten zeuren over een boek ivm wat er in israël gebeurd vind ik een heel gevaarlijke nuance. Waar ga je dan de lijn trekken? Mogen de joden dan ook niet meer klagen over de holocaust? Die vergelijkingen of vermeningen klinken alsof het hun verdiende loon was voor hetgeen er in israël gebeurd. andersom hoeft natuurlijk ook niet, de joden moeten de holocaust ook niet gaan gebruiken om hun daden tegen Palestina proberen te rechtvaardigen. Bijde zaken moeten gewoon gescheiden behandeld worden. Uiteindelijk heeft het een niks met het ander te maken.
Wir müssen zurück zu unseren traditionen
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Re: OM: 1000 euro boete Mein Kampf

Bericht door HMS Renown »

uniformverzamelaar schreef:
Indien deze 106 officieren van een ander gedacht waren hadden zij toen de bevelen maar moeten weigeren en niet achteraf.

.
Dus jij hebt het recht om te oordelen over 106 officieren wiens naam je niet eens kent om te stellen dat ze oorlogsmisdadigers zijn? Ik denk dat ik het heel duidelijk heb aangehaald in mijn vorige posten. Nogmaals, want daar reageert meneer ook niet op, hij keert zich in zichzelf en meent dat hem het warme water heeft uitgevonden, lees mijn posten ook eens goed en reageer op mijn inhoud in plaats van belachelijk te doen en mij te beschuldigen wat ik hier onder aanhaal.

Verder nog een citaat van jou waarin je een controversieel standpunt inneemt en het nog eens verdedigt over de ouders van de vermoord Luna: "Trouwens zij hielden zich ook niet aan de wetgeving door het in dienst nemen van iemand die zij in het zwart betaalde. "

En vervolgens ga je zelf nog eens een poging doen om mij van uitlokking te beschuldigen als je reactie krijgt op zo een uitspraak? "AUB heren, wie heeft hier Luna erbij betrokken !!"

Ik beschuldig jou tot slot helemaal niet van fraude. Ik ben niet van het principe dat ik iemand beschuldig die ik niet ken. Ik probeer alleen aan te tonen dat jij doet alsof je alles weet en op alles en iedereen kritiek mag hebben zonder dat je ze zelf respecteert. Ik herhaal het je nogmaals, kom af met zinnige en wetenschappelijke argumenten in plaats van zulke bekrompen en kortzichtige antwoorden te geven. Je maakt echt geen indruk op mij of iedere zinnige forumbezoeker door te doen alsof je alle wijsheid in pacht en gelijk een klein kind het laatste woord te willen hebben. Vraag me andere woorden maar eens van jezelf af of je niet selectief leest of dat je alleen maar wilt lezen wat je zelf wil meneer Uniformverzamelaar.

En @ Der Blitz: We zijn allemaal mensen met emoties. De Holocaust is nog steeds een diepgewortelde emotie en frustratie denk ik. En ik denk dat het bij veel Geallieerde mogendheden nog steeds een schuldgevoel teweeg brengt waar de huidige staat Israël nog steeds handig op in speelt.
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Re: OM: 1000 euro boete Mein Kampf

Bericht door Mr Mojo Risin »

Dit is een straatje zonder einde lijkt me. Stop deze discussie en ga terug on-topic of het topic wordt gesloten als jullie niet op een respectvolle manier met elkaar kunnen discussiëren.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Gebruikersavatar
arie
Lid
Berichten: 837
Lid geworden op: 22 jun 2004, 00:25
Contacteer:

Re: OM: 1000 euro boete Mein Kampf

Bericht door arie »

UPDATE De Amsterdamse galeriehouder die enkele antiquarische exemplaren van Mein Kampf heeft verkocht, krijgt geen straf. De antiquair ,,is niet strafbaar'', oordeelde de rechtbank in Amsterdam vrijdag. Wel is hij het exemplaar kwijt dat de politie eerder in beslag nam.

http://www.volkskrant.nl/binnenland/ams ... ~a3795388/
Nederlandse Civiele en Militaire Collaboratie WO 2
https://www.bezetting40-45.nl/
Gebruikersavatar
FW200
Lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 feb 2015, 06:50
Locatie: sint-amands a/d schelde

Re: OM: 1000 euro boete Mein Kampf

Bericht door FW200 »

Een groot deel van de handelaars in duits materiaal uit ww2 zijn joden ze verdien er geld aan en dan gaan ze een klacht indienen raar
Heydrich
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: OM: 1000 euro boete Mein Kampf

Bericht door Erik »

FW200 schreef:Een groot deel van de handelaars in duits materiaal uit ww2 zijn joden ze verdien er geld aan en dan gaan ze een klacht indienen raar
Dubieuze uitspraak. Jij beschikt over de cijfers neem ik aan?
Daarnaast maak jij dus nog onderscheid tussen joden en andere mensen?
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Wesley92
Lid
Berichten: 310
Lid geworden op: 04 nov 2014, 00:47
Gegeven: 2 keer

Re: OM: 1000 euro boete Mein Kampf

Bericht door Wesley92 »

Ben zelf in het bezit van de Nederlandse versie en de Duitse versie
Gebruikersavatar
FW200
Lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 feb 2015, 06:50
Locatie: sint-amands a/d schelde

Re: OM: 1000 euro boete Mein Kampf

Bericht door FW200 »

Ik maak geen onderscheid het is gewoon zo en ik heb er ook eentje in het nederlands
Heydrich
Gebruikersavatar
Der Blitz
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 09 mei 2014, 19:59

Re: OM: 1000 euro boete Mein Kampf

Bericht door Der Blitz »

Erik schreef:
FW200 schreef:Een groot deel van de handelaars in duits materiaal uit ww2 zijn joden ze verdien er geld aan en dan gaan ze een klacht indienen raar
Dubieuze uitspraak. Jij beschikt over de cijfers neem ik aan?
Daarnaast maak jij dus nog onderscheid tussen joden en andere mensen?
Mag ik vragen waar jij uithaalt dat hij onderscheid maakt tussen joden en andere mensen? hij zegt gewoon dat veel handelaars in wo2 duits materiaal joodse afkomst hebben. Ik weet niet of hij gelijk heeft, ik ga bena nooit naar winkels want daar is alles duur. Ben wel paar keer in zo een winkel geweest hier in antwerpen, en de verkoper is indd joods. Is daar iets mis mee? neen totaal niet. Ook hij verkocht mein kampf, zowel orgineel in het duits als de nederlands na oorlogse uitvoering. Nu nog weet ik niet, is jaren geleden dat ik er nog geweest ben.

groeten
Wir müssen zurück zu unseren traditionen
Gebruikersavatar
FW200
Lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 feb 2015, 06:50
Locatie: sint-amands a/d schelde

Re: OM: 1000 euro boete Mein Kampf

Bericht door FW200 »

Ik heb ook een zangbundel, is wel moeilijk te lezen is in het oud germaans geschreven.
oudgermaans is misschien niet het juist woord daarvoor.
het trouwboekje van mijn grootmoeder is ook in die taal geschreven
Heydrich
Plaats reactie