Maar het lijkt me toch waarschijnlijk dat het uit de weg ruimen van politieke/militaire tegenstanders een serieuze klap moet toebrengen aan de vijand. Dan kan er toch enige waarheid in het bericht zitten. Hitler zat misschien ook met plannen om tegenstanders uit de weg te ruimen. Er was echter 1 probleem: ze zaten allemaal ergens in Groot Britannië. Maar aangezien ik niet over de kennis beschik om hier verder op in te gaan, trek ik me terug (anders ga ik nog meer onzinnige dingen zeggen

PS:
opmerking: Hitler geen gelijk geven omdat hij de vijand was? Ik ben überhaupt tegen het vermoorden van (echte en vermeende) politieke tegenstanders, of de "opdrachtgever" nou Hitler, Churchill, Stalin of Verhofstadt heet: het is over de grens.
Ik heb nooit gezegd dat ik iemand gelijk geef in het vermoorden van tegenstanders (misschien bleek dat zo uit mn verwarde post) maar dat is nu eenmaal oorlog. Moest jij nu leider zijn van een vredelievende natie, en tegenover jou
staat een oorlogszuchte leider die zn volk ophitst om oorlog te voeren. Zou je dan ook niet 1 persoon uit de weg willen ruimen om een oorlog te vermijden en vele mensenlevens te sparen?