Duitsland veilt Nazi-vakantiecomplex
Gepubliceerd op: 26 augustus 2004
BERLIJN - Duitsland gaat volgende maand een voormalig nazi-vakantiecomplex veilen. Het hotel Prora op het Oost-Duitse eiland Rügen was ooit bedoeld voor 20.000 gasten van de nazi-organisatie Kraft Durch Freude.
Eerdere pogingen om het nooit voltooide complex van ruim vier kilometer lengte aan een strand van de Oostzee te verkopen, liepen op niets uit. De Duitse regering hoopt nu ruim de helft van het complex met zijn 8000 kamers op een veiling aan de man te kunnen brengen. De vraagprijs ligt op 125.000 euro.
Prora geldt als langste gebouw van Europa en zou een idee van Hitler zelf geweest. Als vakantiegangers waren soldaten en arbeiders bedoeld. Door een verblijf aan zee moesten zij krachten opdoen om het Derde Rijk optimaal te kunnen dienen.
Het omstreden complex is recent tot monument bestempeld. Het ontwerp was op de wereldtentoonstelling van 1937 in Parijs bekroond.
Bron: Dagblad van het noorden
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
Ik heb er tijdje terug een documentaire over gezien, het verkeert in slechte staat aangezien het ook te snel en goedkoop is gebouwd.
Het oostduitse leger heeft er ook een tijd gezeten in een paar wel afgebauwde kazernes.
De natuur is wel mooi daar en tis imposant om het zien.....maar verder kun je erniet veel mee geloof ik.
Het oostduitse leger heeft er ook een tijd gezeten in een paar wel afgebauwde kazernes.
De natuur is wel mooi daar en tis imposant om het zien.....maar verder kun je erniet veel mee geloof ik.
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
- robin.h
- Lid
- Contacteer:

Dan valt 125.000 euro nog mee

Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
- LKP
- Lid
- Contacteer:
Re: Duitsland veilt Nazi-vakantiecomplex
Kom aan mensen, even allemaal wat geld bij elkaar leggen en we kunnen een heel mooi museum / vakantieplek aan gaan leggenRoel R. schreef:De vraagprijs ligt op 125.000 euro.

- paulstolk
- Lid
- Contacteer:
Wie zegt dat ik met jullie op vakantie wil?LKP schreef: Kom aan mensen, even allemaal wat geld bij elkaar leggen en we kunnen een heel mooi museum / vakantieplek aan gaan leggen

Leeghoofdigheid ter bestrijding van het maken van domme beslissingen
- LKP
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
Verdorie Paul leest mee en die wilden we nu juist niet mee hebben.paulstolk schreef:Wie zegt dat ik met jullie op vakantie wil?LKP schreef: Kom aan mensen, even allemaal wat geld bij elkaar leggen en we kunnen een heel mooi museum / vakantieplek aan gaan leggen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()