Beurs Huizen onder de loep met dank aan....

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
peanut
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 20 feb 2008, 19:38

Beurs Huizen onder de loep met dank aan....

Bericht door peanut »

Het moet niet gekker worden.
Meneer Arthur Graaff heeft weer eens zijn hoofd gestoten.

http://www.gooieneemlander.nl/regionaal ... urs-Huizen
Hört ihr unseren schritt!
Falschirmjäger, waffenträger alle müssen mit, bleibe auch du nicht zurück!
Gebruikersavatar
Der Blitz
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 09 mei 2014, 19:59

Re: Beurs Huizen onder de loep met dank aan....

Bericht door Der Blitz »

Als ik het goed begrijp:

- dan is mein kampf verkopen verboden op de beurs, maar dat is in algemeen zo dus normaal
- dan mag er geen kopij verkocht worden (de vele namaak dolken etc) datgene wat extreem rechtse of neonazi's kopen, wat ik een goede zaak vind, zou eens tijd worden dat men iets doet aan die namaak prul. zo kan je toch ook al wat geruster naar een beurs gaan zonder constant op te letten dat ze u niet proberen in de zeik te zetten door namaak voor echt te verkopen. natuurlijk kan dat nog altijd maar dan toch al minder
Wir müssen zurück zu unseren traditionen
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2345
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Beurs Huizen onder de loep met dank aan....

Bericht door CollectorWo2 »

Ik zag hem lopen daar..
Buiten stond de politie al klaar mocht er iets gevonden worden...
En hij vind dat verzamelaars neonazi,s zijn, hoorde ik weer,word je toch niet goed van zo,n persoon.. :r
bij 1 conflict werd hij achterna gelopen door iemand en toen hoorde ik bij hem het woord ,of er bewaking is hier vallen :mrgreen:
Liep ook een journalist rond.
Hopelijk schrijft hij juiste info op in zijn krantje..
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Re: Beurs Huizen onder de loep met dank aan....

Bericht door Edgar »

Ik was er niet bij, kan iemand mij een samenvatting geven of/wat er gebeurd is op de beurs zelf?
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Beurs Huizen onder de loep met dank aan....

Bericht door uniformverzamelaar »

Zie ik nu goed dat er een heel topic over deze beurs plots verdwenen is ?

Hallo Moderators wat is er loos ?
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Beurs Huizen onder de loep met dank aan....

Bericht door Joep »

Ik zocht er inderdaad net ook al naar..
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Beurs Huizen onder de loep met dank aan....

Bericht door Kugelblitz »

Dat is even apart gezet, omdat er een post werd geplaatst die waarschijnlijk niet zo handig is. Een grappig plaatje... Het topic komt wel weer opgeschoond terug, geen zorgen.

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
limburgsejager
Lid
Berichten: 237
Lid geworden op: 07 feb 2014, 13:08
Locatie: Peel en Maas

Re: Beurs Huizen onder de loep met dank aan....

Bericht door limburgsejager »

nu ben ik wel benieuwd naar dat plaatje :P :P :bonk:
Voorwaarts, granaat gereed, op de vijand in.....
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Beurs Huizen onder de loep met dank aan....

Bericht door Kugelblitz »

limburgsejager schreef:nu ben ik wel benieuwd naar dat plaatje :P :P :bonk:
Het topic is weer terug en opgeschoond.
Plaatje was niks bijzonders, maar zoals gezegd niet verstandig. Voor meer info zie het betreffende topic.

Vanaf nu graag weer on-topic hier!

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: Beurs Huizen onder de loep met dank aan....

Bericht door Bas ww2 »

laatste beurs was hij er ook bij ja, werd door een wapen verkoper even flink op zijn nummer gezet. Werkelijk prachtig.
Ik had toevallig wat items bij mij met een hakenkruis erop, ik heb ze gewoon afgedekt, niks aan het handje.

En eerlijk laat die de graaff zich maar lekker op deze ene beurs focussen, dan kunnen we verder zonder al te veel last andere beurzen houden/bezoeken.
altijd opzoek naar FLAK items
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Beurs Huizen onder de loep met dank aan....

Bericht door uniformverzamelaar »

Bas,

Na deze beurs zal hij zich op een andere richten enz., enz.....op re-enactment en alles wat ook maar het Derde Rijk te maken heeft.
Dit is gewoon een man die met een trauma zit. (Te begrijpen na wat zijn familie heeft meegemaakt)

Maar de vraag is en blijft moet de gewone verzamelaars de slachtoffers van zijn woede zijn ?
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Beurs Huizen onder de loep met dank aan....

Bericht door Jim »

Ach de gewone verzamelaar is volgens mij helemaal geen slachtoffer. Niet verzamelwaardig materiaal wordt nu niet toegestaan. Iets wat verzamelaars eigenlijk alleen maar blij mee moeten zijn. En sommigen ook blij mee zijn.
Vroeg of laat houd dit geneuzel toch weer op.

Huizen en andere beurzen hebben jaren geleden al eens eerder iets dergelijks meegemaakt. Toen werden er stiekem video opnames gemaakt, ik meen door het CIDI, en hetzelfde heisa en discussie. Een bekende van mij die, nota bene alleen Brits verzameld, had toen ook nog niet de volwassen leeftijd, kwam in de (TV) reportage herkenbaar in beeld.
Vader heeft nog gedreigd met rechtzaak, en dat heeft in zijn geval geholpen.

De na-oorlogse troep verdween een tijdje van tafel.

De gemeente Huizen zal na een paar maanden zich wel richten op andere zaken. (Al zullen ze dat natuurlijk ontkennen. :lol: )

Ook met dat Duits reenactment. Gemeentes "treden"op maar ik heb het op verschillende plaatsen gewoon weer zien verschijnen. In een verslag werd door Hr Graaff werd gemeld dat het optreden waarschijnlijk bij Ypenburg 75 jaar niet zou doorgaan vanwege het grote verzet bij het publiek.
Praktijk heeft maar eens bewezen dat het grote publiek geen probleem had met acteurs in Duitse uniformen.

Kortom hoe vervelend ook dit zal overwaaien. Zolang wetten niet aangepast gaan worden gaat er niets veranderen. Dat was jaren geleden ook al niet. Overheden werden zenuwachtig gemaakt en kozen toen de weg van de minste weerstand. En een paar maanden daarna was het weer zoals altijd.

Waar ik absoluut niet mee eens ben is de redenering van sommigen dat neo-nazi's geen orgineel zouden verzamelen.
Er zijn er die dat wel degelijk doen. Ik heb verzamelaars en Duits reenactors ontmoet die de duidelijk fascistische gedachtengoed aanhingen. In de avond in Beltring een SS- reenactor een Afrika corps reenactor de Hitler groet zien brengen. Ze werden wel meteen afgeblaft door andere (niet Duits) reenactors. Ook een (Wehrmacht) reenactor met runetekens tatoeages gezien. Zijn zoontje jaar of 10 had van te voren al tegen mij gezegd dat zijn vader een racist was. :zapped:
Maar het zal geen zier helpen om de verzamel handel te verbieden. Daarmee ga je de gedachtengoed niet aanhangen is mijn mening.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1754
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Re: Beurs Huizen onder de loep met dank aan....

Bericht door earlymb »

Jim schreef:Waar ik absoluut niet mee eens ben is de redenering van sommigen dat neo-nazi's geen orgineel zouden verzamelen.
Er zijn er die dat wel degelijk doen. Ik heb verzamelaars en Duits reenactors ontmoet die de duidelijk fascistische gedachtengoed aanhingen. In de avond in Beltring een SS- reenactor een Afrika corps reenactor de Hitler groet zien brengen. Ze werden wel meteen afgeblaft door andere (niet Duits) reenactors. Ook een (Wehrmacht) reenactor met runetekens tatoeages gezien. Zijn zoontje jaar of 10 had van te voren al tegen mij gezegd dat zijn vader een racist was. :zapped:
Maar het zal geen zier helpen om de verzamel handel te verbieden. Daarmee ga je de gedachtengoed niet aanhangen is mijn mening.
Dat komt natuurlijk ook voor, maar de meeste serieuze verzamelaars van Duits vallen daar niet onder lijkt me (hoop ik?). En Beltring is wel een uitzondering... Daar ga ik elke avond even naar de feesttent 'aapies kijken'...
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Beurs Huizen onder de loep met dank aan....

Bericht door Jim »

earlymb schreef:Dat komt natuurlijk ook voor, maar de meeste serieuze verzamelaars van Duits vallen daar niet onder lijkt me (hoop ik?). En Beltring is wel een uitzondering... Daar ga ik elke avond even naar de feesttent 'aapies kijken'...
Ik ga ervan uit dat de meeste (Duits) verzamelaars gewoon verzamelaars zijn. (Ik heb ook geallieerd verzamelaars ontmoet die geen moeite hadden met facistische denkwijzen. Zelfs een Britse veteraan die vond dat de Joden de veroorzakers van alle problemen waren.) Ken genoeg verzamelaars van Duits die helemaal niets van fascisme moeten hebben.

Op Beltring komen alle aapjes bijelkaar. Ik zie / zag op beurzen genoeg "verdachte"personen.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Re: Beurs Huizen onder de loep met dank aan....

Bericht door HMS Renown »

Ik zou eigenlijk wel eens de persoonlijke vraag willen stellen aan de heer De Graaff wat hij uiteindelijk wil bereiken met zijn strijd. In de Koude Oorlog zag je bij linkse jongeren en verschillende puberende jongens en meisjes ook foto's van Che. Che staat ondertussen symbool van vrijheid en revolutie. Maar zelfs in een beladen tijd als de Koude Oorlog werd dit ook niet gezien als de misdaad van de eeuw. Ik denk dat haat predikende mensen meer een gevaar zijn voor de samenleving. Oproepen om in Syrië te gaan vechten oproepen om mensen te laten verdrinken in de Middellandse Zee. De strijd tegen neonazisme is al lang gestreden het enige wat we moeten doen is onze afkeer tegen hen handhaven, maar zeker niet op deze manier.
Plaats reactie