Pantsertrein met nazischat gevonden

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Pantsertrein met nazischat gevonden

Bericht door Erik »

Het maakt niet uit.
Polen is vanaf 1945 tot 1991 bezet geweest ('bevrijdt' volgens anderen) door Rusland. Hetzelfde Rusland dat de Duitsers kort na de broek zat tijdens de oorlog 1944-1945. Daarna hebben ze 46 jaar de tijd gehad om het (bekende en toegankelijke) gangenstelsel onder het kasteel te onderzoeken. En daar zouden ze vervolgens niets hebben gevonden? In een tijd dat de nucleaire oorlog dreigde en het hele Westen en de rest van de wereld zocht naar en bouwde aan nucleaire schuilplaatsen?
Als die pantsertrein had bestaan (en die bestond, dat denk ik ook wel, er zijn er meerdere onderschept) dan was deze al in 1945 gelocaliseerd en opgebracht. 46 Jaar onder de grond, verborgen voor de Russen?
Yeah, right....
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Der Blitz
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 09 mei 2014, 19:59

Re: Pantsertrein met nazischat gevonden

Bericht door Der Blitz »

en er is al een dode gevallen, letterlijk dan. een zoeker is in een vier meter diepe schacht gevallen, hulp kon niet meer baten. Zijn twee colega's die de hulpdiensten verwittigen (lees politie) zijn gearesteerd. Onbegrijpelijk, tis natuurlijk interessant, maar als je weet dat er zulke onderzoeken aan de gang zijn, dan weet je ook dat ze dat dan absolute niet wensen, blijf daar dan weg met u detector... das om miserie vragen. Je kan er miss wel aparte zaken vinden, maar de kans dat je gepakt word is groot, de kans dat je op zo een locatie op mijnen en andere boobytraps stuit is ook groot, dan moet je jezelf toch al eens gaan afvragen of het dat waard is... zulke stukken kan je kopen ook en miss zelfs goedkoper dan de boete, gevangenisstraf mogelijk nog erger ga u baas dat maar eens uitleggen dat je even niet meer kan komen... kans groot dat je niet meer moet/mag komen, erger nog je kan het bekopen met je leven... door mijnen boobytraps en zelfs zoals het voorgenoemde feit... Ik zoek ook, en ik vind dat ook heel interessant, maar de risico's daar zijn het mij niet waard.

groeten
Wir müssen zurück zu unseren traditionen
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Pantsertrein met nazischat gevonden

Bericht door michiel01 »

bijna 3 maanden verder en het is nog altijd maar wachten op deze (hoax)trein.... Het lijkt de NS wel, wachten op iets waarvan je op voorhand al weet dat het tegen gaat vallen.
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Pantsertrein met nazischat gevonden

Bericht door patrickh »

:mrgreen:
Gebruikersavatar
Nekaf
Lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 31 jul 2005, 00:12
Locatie: Rosmalen

Re: Pantsertrein met nazischat gevonden

Bericht door Nekaf »

Gebruikersavatar
Nekaf
Lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 31 jul 2005, 00:12
Locatie: Rosmalen

Re: Pantsertrein met nazischat gevonden

Bericht door Nekaf »

Blijkbaar zien ze er nog steeds heil in

https://www.warhistoryonline.com/war-ar ... -16th.html
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Pantsertrein met nazischat gevonden

Bericht door Jim »

Ik heb met eigen ogen gezien. Goed, Poolse TV, dat ze de boel aan het afzetten zijn. En de graafmachines klaar staan. Er is onenigheid of er wel een trein is en zo ja of er wel iets zinnigs te vinden is.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Gebruikersavatar
Kevinbes
Lid
Berichten: 362
Lid geworden op: 03 jan 2015, 15:51
Locatie: Achterhoek

Re: Pantsertrein met nazischat gevonden

Bericht door Kevinbes »

michiel01 schreef:Het lijkt de NS wel, wachten op iets waarvan je op voorhand al weet dat het tegen gaat vallen.
:lol:
Always be happy!! :)
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: Pantsertrein met nazischat gevonden

Bericht door Haplo »

Schijnwerper schreef:Mooie film scenario zie ik er ook wel in zo!
Ja iets in de trend van Indiana Jones.
Mvg/Best regards, Sipke
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2343
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Pantsertrein met nazischat gevonden

Bericht door CollectorWo2 »

Gebruikersavatar
Der Blitz
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 09 mei 2014, 19:59

Re: Pantsertrein met nazischat gevonden

Bericht door Der Blitz »

jah ze hebben wat stenen gevonden, als ik hier in de tuin ga graven kom ik wellicht ook wat stenen tegen, ook een tunnel met een goud trein dan, lol. geloof niet dat daar een trein in staat vol goud zenne, de poolse autoriteiten hebben daar al onderzoek naar gedaan onder groots toeziende ogen van zowel Israel als rusland, die niet zonder grondig onderbouwde uitleg van polen gaan aan nemen dat er geen trein is...
Wir müssen zurück zu unseren traditionen
Gebruikersavatar
Nekaf
Lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 31 jul 2005, 00:12
Locatie: Rosmalen

Re: Pantsertrein met nazischat gevonden

Bericht door Nekaf »

Gebruikersavatar
Wo2zoeker
Lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 jul 2016, 19:50

Re: Pantsertrein met nazischat gevonden

Bericht door Wo2zoeker »

ik weet niet wat ik er van moet vinden hoor... iedereen kan zeggen: ja er ligt een trein met goud in mijn tuin..
Plaats reactie