Leger museum Brussel

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
stukaf
Lid
Berichten: 286
Lid geworden op: 19 jan 2014, 16:21

Leger museum Brussel

Bericht door stukaf »

betalend vanaf volgend jaar!
:-(
Gebruikersavatar
peanut
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 20 feb 2008, 19:38

Re: Leger museum Brussel

Bericht door peanut »

bezuinigingen zeker...
Hört ihr unseren schritt!
Falschirmjäger, waffenträger alle müssen mit, bleibe auch du nicht zurück!
Gebruikersavatar
John8
Lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 08 jan 2014, 14:46

Re: Leger museum Brussel

Bericht door John8 »

Laatste keer dat ik er was, was een heel deel afwezig, was "uitgeleend" of tijdelijk weg voor restauratie etc.
We waren toen al wat teleurgesteld, moest het op die manier betalend zijn, dan kan je beter ergens anders gaan denk ik.

Als de kwaliteit en de ervaring beter wordt, dan wil ik best betalen.

Het gebouw is ook best in slechte staat, het regent binnen op verschillende plaatsen en blijkbaar is er geen geld voor herstellingen, wat het materiaal ook niet ten goede komt!
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Leger museum Brussel

Bericht door uniformverzamelaar »

Daar is nog zoveel over te vertellen met alles wat daar misgaat........

Geld zal altijd het grote probleem blijven, toen ze het nog hadden hebben ze het waarschijnlijk verkeerd besteed :?

Het gebouw zal wel afhangen van de Regie der Gebouwen en die zitten ook al lang op droog zaad.......

In plaats van hun stocks te laten verkommeren zouden ze deze beter verkopen aan de verzamelaars. Maar dat MAG niet want dat staat in de statuten......
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Re: Leger museum Brussel

Bericht door Mr Mojo Risin »

Op zich vind ik dit helemaal niet slecht. Geld is al langer een probleem, zoals overal bij de overheid. Het museum herbergt een enorm indrukwekkende collectie en daar mag van mij best wel een inkomprijs voor betaald worden. Gratis bestaat niet.

Uiteraard loopt er al een hele tijd vanalles mis, maar er zijn toch een aantal zaken aan het veranderen en hopelijk gaat het uiteindelijk de goede richting uit en kan de inkomsten uit tickets hieraan bijdragen.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: Leger museum Brussel

Bericht door asjemenou »

Het Legermuseum Brussel heb ik eerlijk gezegd nog nooit bezocht. Misschien toch maar eens doen dan.
Wat de invoering van een entreeprijs betreft, deze brengt het nodige geld in het laatje maar kan ook remmend werken voor een groot publiek.
Voor het grote publiek is historie niet het favoriete onderwerp. Laat staan dat ze er voor willen betalen. Het bezoekersaantal zal dus drastisch teruglopen.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Leger museum Brussel

Bericht door jurgen »

Dat denk ik niet eigenlijk. Wie naar het legermuseum gaat is sowieso al geïnteresseerd. Daar gaat een inkomprijs van 5 euro niets aan veranderen volgens mij. Wat kun je tegenwoordig nog doen voor 5 euro?
Plaats reactie