[eng] Richard Butler, leider Aryan Nations overleden.

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Maar Peter heeft uiteraard gelijk als hij bedoeld dat haat met haat beantwoorden aangeeft dat je er eigenlijk niet van geleerd hebt.....
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Roel R. schreef:Toch zijn dit reacties die je kan verwachten op een persoon die zelf zijn hele leven haat heeft verspreid.
Inderdaad, maar in mijn ogen is dat een slecht excuus om jezelf te verlagen tot zijn niveau.......

Als je zegt 'hij verdient niet beter', moet je jezelf eens beginnen afvragen 'als ik zo denk, wat verdien ik dan?'...
Hauptmann
Lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:51
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

Tja,

Ik wil mijn reactie wel toelichten. Ik haat zo'n man niet. Ik vind het wel bijzonder jammer dat je als je zo oud bent geworden je blijkbaar nog steeds doorhebt wat jouw ideeen betekennen.

Als iemand zulke ideen opzijn 18e heft kun je dat nog jeugdige onkunde noemen. Als je op die leeftijd als hij echter nog volledig achter Nazi-achtige ideeen gaat staan is er gewoon iets fout in je hoofd. RIH gaat mij ook iets te ver maar mensen zoals hij hebben we denk ik niet echt nodig op deze wereld.

Greetz
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

dat kan best
maar als je mensen haat om achterlijke redenen dan ga ik zeker geen medelijden hebben en het zal me niks uitmaken als hij er voor in de eeuwigheid voor zal moeten boeten[/quote]
Starting up again
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

was een ouwe gek..nu is hij dood..niet teveel aandacht aan schenken.

Rust in vrede
Veteraan
Lid
Lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 17 jul 2004, 16:33

Bericht door Veteraan »

antwerpx schreef:
Ruben schreef:Ja wat wil je dan :roll: . Dat we gaan rouwen of wat :full: .
Neen, ik vind het echter wel teleurstellend dat men zich hier tot een bepaald niveau verlaagt, dat van de haat.....
Ook volledig akkoord, er komen steeds meer haatreacties, stop ff mee
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Veteraan schreef:
antwerpx schreef:
Ruben schreef:Ja wat wil je dan :roll: . Dat we gaan rouwen of wat :full: .
Neen, ik vind het echter wel teleurstellend dat men zich hier tot een bepaald niveau verlaagt, dat van de haat.....
Ook volledig akkoord, er komen steeds meer haatreacties, stop ff mee
Nou, Als zo'n figuur overlijd is toch mijn eerste gedachte:
"Gelukkig"
niet van:
"Jammer"
Dus dat mensen haatreacties posten, is naar mijn mening niet zo verkeerd. Waarom niet zo? Omdat men niet het hele verhaal weet. Maar toch. Ik zou ook meteen haatreacties posten.

En waarom zouden we daar mee moeten stoppen, veteraan? Moeten we dan respect tonen voor zo'n figuur?
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Jurryt schreef:Dus dat mensen haatreacties posten, is naar mijn mening niet zo verkeerd.
Iedereen zijn eergevoel natuurlijk, maar met haat 'scoor' je in mijn achting niet veel hoger dan de persoon die net overleden is.....
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

En met welke reacties "scoor" je dan beter in jouw ogen? Ik zou geen rouw berichten schrijven noch medelijden tonen voor deze persoon. Ik zal hem ook niet lof geven wat hij heeft kunnen berijken en ik zal hem helemaal niet respecteren voor wat hij heeft gedaan....
Zulke mensen ben ik liever kwijt dan rijk.
Laatst gewijzigd door Jurryt op 13 sep 2004, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Jurryt schreef:En met welke reacties "scoor" je dan beter in jouw ogen? Ik zou geen rouw berichten schrijven noch medelijden tonen voor deze persoon. Zulke mensen ben ik liever kwijt dan rijk.
Ik denk ook dat de wereld beter af is zonder figuren zonder deze, want hij predikte haat. Ieder mens blijft echter mens.
De redenen van anderen om deze figuur niet graag te zien zijn duidelijk anders, want hier wordt ook zeer los met haat omgesprongen....


(Ik wou overigens niet zeggen dat ik iedereen die over haat spreekt over één kam wil scheren met de extreme gevallen)
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Sorry voor het net wijzigen (toevoegen) van spul in mijn post, was gelijkertijd met jouw bericht geplaatst.

Zolang we het maar met elkaar eens kunnen zijn dat het een zwaar verkeerd persoon was ;) (Althans, zijn ideëen)
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

86 jaar oud? Only the good die young :roll:

William Pierce en nu hij, de wereld wordt er beter op. Kom, we huren een klezmer orkest en dan organiseren we een dansfestival op zijn graf.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Die andere Timo schreef:William Pierce en nu hij, de wereld wordt er beter op. Kom, we huren een klezmer orkest en dan organiseren we een dansfestival op zijn graf.
Laten we onze menselijkheid bewaren.....grafschennis is trouwens strafbaar :roll:
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Het is een zeer menselijke reactie. Het niet bewaren van menselijkheid vinden we juist bij Pierce, Butler en aanhang.
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
Plaats reactie