rechter accepteert term nazibeurs Houten

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
agraaff
Lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 jan 2011, 21:58

Re: rechter accepteert term nazibeurs Houten

Bericht door agraaff »

Dirk3 schreef:De heer Graaff laat na om te vermelden dat de rechter hem bij het kort geding wel degelijk heeft veroordeeld en dat hij onrechtmatig heeft gehandeld. Het vonnis is hier na te lezen: http://uitspraken.rechtspraak.nl/inzien ... zibeurs%22

De heer Graaff moet de foto van de beursorganisator van zijn website verwijderen omdat dit onrechtmatig is maar daar hoor je hem niet over.
Geachte,

ik ben niet veroordeeld, en er is mij evenmin een schadevergoeding opgelegd. De rechter heeft mij wel bevolen om een foto van Vrolings te verwijderen.
dat was nogal een ondergeschikt punt vergeleken bij de absurde eis van € 10.000 voorschot op een schadevergoeding. Ik teken ook bezwaar aan tegen het vonnis op het punt van de foto: dat is een beperking van de persvrijheid. Vrolings is een openbaar persoon als organisator van deze beurs, als aankomend auteur over SS-medailles en deelnemer aan fora, als inspreker bij een openbaar debat van de gemeenteraad in Houten, als eiser in een opzienbarend kort geding waarin hij alle 5 de hoofdpunten uit een eis van 100 pagina's verloor, als klager bij een aangifte wegens mogelijke smaad, welke klacht na de uitspraak in kort geding bijna ongezien van tafel gaat, en door allerlei publikaties van derden op allerlei lokale, regionale en andere sites, waar soms zijn hoofd wel bij staat. Dit stukje bijvoorbeeld op Indymedia (tekst en foto niet van mij). Personen komen in het nieuws en dan verschijnen foto's van hen daarbij. Niks nieuws, een verbod daarop wel.

m vr gr
AG

Asjemenou heeft afbeelding verwijdert wegens het schenden van privacy.
Discussiëren over elkaars standpunten in dit topic mag mits dit op een fatsoenlijke manier gebeurt.
Laatst gewijzigd door asjemenou op 26 jun 2016, 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongepaste afbeelding
Ray76
Lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 19 jan 2014, 11:44

Re: rechter accepteert term nazibeurs Houten

Bericht door Ray76 »

pppfffffffffff.
Ik snap niet dat deze **** hier nog een platform mag hebben.
Zijn leden voor minder gebanned.
Gooi deze **** gewoon van het forum af.
Ontneem hem zijn platform hier, zoals hij van ons de beurzen wil ontnemen.
Telkens hetzelfde gezever hier.
Hup, eraf met die **** :yes:

De schuttingtaal in deze reactie is niet gewenst en is daarom verwijdert.
Zoals al eerder vermeld alleen reageren in een gepaste verwoording.
Laatst gewijzigd door asjemenou op 26 jun 2016, 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongewenst taalgebruik
Dirk3
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jun 2016, 09:27

Re: rechter accepteert term nazibeurs Houten

Bericht door Dirk3 »

Meneer Graaff, kunt u niet lezen? Hoezo bent u niet veroordeeld? Ih het vonnis staat letterlijk:

5 De beslissing
De voorzieningenrechter

5.1.
veroordeelt [de publicist] om binnen een week na betekening van dit vonnis de foto van [de organisator van de beurs] te verwijderen van de websites http://www.wo2.sharepoint.com, http://www.fpmedia.tk en http://www.nieuws-wo2.nl,

5.2.
veroordeelt [de publicist] om aan [de organisator van de beurs] een dwangsom te betalen van € 500,00 voor iedere dag of gedeelte daarvan dat hij niet voldoet aan de onder 5.1 uitgesproken veroordeling, tot een maximum van € 5.000,00 is bereikt,

U bent dus wel veroordeeld. Waarom neemt u een loopje met de waarheid?
Gebruikersavatar
Iwan
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 18 feb 2013, 20:34

Re: rechter accepteert term nazibeurs Houten

Bericht door Iwan »

Meneer Graaff,

Het overgrootte deel van de Nederlandse bevolking zal het een zorg zijn dat er een MILITARIA beurs wordt gehouden net waar in Nederland. Wat Houten betreft ik ben er 1x geweest en zal er ook niet meer komen, in mijn ogen is het een soort veredelde rommelmarkt (sorry heren maar dit is mijn mening) met een hoop ouwe kneut en idd liggen er ook eea van DUITSE komaf maar al dat genazi van u pffff ??? Verder ligt t gebouw aan de rand van Houten dus degene die daar komen lijken mij verzamelaars, handelaren en wat nieuwschierig overig volk. Voor het grote gros in Nederland zijn we een stelletje zonderlingen met wat oud ijzer en lompen op een zolderkamertje dus laat ons. En ja mijn familie heeft ook geleden in WO2, mijn vader is in tegenstelling tot u wel geboren in deze tijd terwijl zijn vader (mijn grootvader) op dat moment als krijgsgevangene te werk gesteld was. Hij heeft tegenstelling tot u totaal problemen dit soort beurzen en overige. Het onderwerp WO2 heeft altijd rodezongen is er van kleins af aan niet met de pap- maar met de soeplepel ingegoten en ook dat niet iedere Duitse soldaat een nazi was of een keuze had. Ik zou zeggen maak je druk om de zaken die er echt om doen in deze wereld en laat ons verzamelaars lekker onze MILITARIA beurzen bezoeken en aanklooien op het zolderkamertje hier heeft niemand last van. Hierop kan u natuurlijk weer vanalles aandragen maar als u niet weet wat ik bezit f uitspook is er ook geen last of reden om daar op te ageren. En fijn dat de beurs in Houten een nazibeurs genoemd mag worden daar trots op wezen.
Gebruikersavatar
Der Blitz
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 09 mei 2014, 19:59

Re: rechter accepteert term nazibeurs Houten

Bericht door Der Blitz »

reageer er toch niet op, die man is blijven hangen ergens, gelooft zijn eigen leugens en staat het liefst van al midden in de belangstelling... Wil je hem raken, gewoon weg negeren. Je verwijt het forumbeheer, dat ze hem een platform geven, maar zolang je reageert zal hij een platform blijven hebben. Negeer zijn topic met zijn praatjes en dat lost zich vanzelf wel op...
Wir müssen zurück zu unseren traditionen
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: rechter accepteert term nazibeurs Houten

Bericht door uniformverzamelaar »

Een goed gedacht is veel waard, maar ik geloof er geen snars van "Der Blitz"

Een negatie zal in zijn voordeel werken want dan gaat hij zeggen dat de forumleden stilzwijgend met zijn uitlatingen het eens zijn.
En dan :?
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
Der Blitz
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 09 mei 2014, 19:59

Re: rechter accepteert term nazibeurs Houten

Bericht door Der Blitz »

ah en hem bannen van het forum zal dan wel een oplossing zijn, kan hij ook zeggen dat hij gebanned is omdat de forum gangers neo nazi's zijn.
Wir müssen zurück zu unseren traditionen
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: rechter accepteert term nazibeurs Houten

Bericht door uniformverzamelaar »

Blitz,

Je moet zijn antwoorden eens goed nalezen.

In een bepaald antwoord verklaart de heer Graaff dat hij niet beweert dat verzamelaars die hij niet kent neo nazi's zijn.
Dus dan de term gaan gebruiken lijkt me toch weer een van zijn drogreden die hij altijd en immer gebruikt.
Maar dat deze mensen wel neo nazi beurzen bezoeken :? Verstaan wie verstaan kan of wil :)

Trouwens een mod heeft al 2 maal een foto (2 maal dezelfde) die de heer Graaff plaatste verwijderd op korte tijd.
Ik vraag me echt af als een ander lid van het forum dit zou doen op zo'n korte tijd hoe het team dan zou reageren.

1 een openbare waarschuwing geven ?
2 Misschien wel een ban ?

Het is ook de eerste keer niet dat hij de waarheid toch een klein zetje geeft.
Denk dat dit ook niet zo normaal is op een forum.

Sorry, maar ik heb daarover toch een ander visie als U en sommige mods
Maar het is aan het forum team om zoiets te beslissen
Kan wel zeggen dat sommige leden misschien wel het forum de rug toekeren en overgaan naar andere fora waar ze geen last hebben van gasten zoals Graaff
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
Der Blitz
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 09 mei 2014, 19:59

Re: rechter accepteert term nazibeurs Houten

Bericht door Der Blitz »

Ik denk dat u en ik ongeveer dezelfde mening hebben, maar als de mods hem niet bannen, kunnen wij dat zelf ook door zijn topic's te negeren.
Wir müssen zurück zu unseren traditionen
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: rechter accepteert term nazibeurs Houten

Bericht door uniformverzamelaar »

Hoe je het draait of keer, hij zal altijd trachten garen te spinnen.
Zijn deel te minimaliseren : Zie zijn veroordeling en hoe hij erop antwoord.
Een veroordeling is een veroordeling zoals diefstal, diefstal blijft hoe groot of hoe klein de buit mag zijn.

Er werd al een paar keer gesproken over de forum regels. Door de mods en de beheerder zelf en de eventuele fouten die hij zou maken op de regels.
Bij niet naleven is en ban van zelf sprekend, maar dan moet hij eerst wel een openbare verwittiging hebben gekregen ( zo gaat dit meestal toch op andere fora waar ik ook lid van ben) en deze blijft ook uit ondanks het al 2 maal ingrijpen op zeer korte tijd van een mod betreffende één en dezelfde bewuste foto.

Regels
Waar moet ik op letten als ik een bericht plaats?

1.Controleer je tekst of er geen vulgaire of schokkende dingen in staan. (Beweren dat je niet veroordeelt bent indien een uitspraak van een rechter het anders zegt kan schokkend/leugenachtig overkomen denk ik zo maar.)

2.Let erop dat je niemand op welke wijze dan ook kwetst met je uitlatingen (zie hier zijn verwachtingen betreffende het ondertekenen van een charter voor het bezoeken van beurzen.)

6.Lees het bericht van de afzender nog een keer wanneer je het idee hebt dat deze haatdragend of andersinds negatief is. Denk dat ik hier alle teksten van Graaff kan onder sorteren ten overstaan van de verzamelaar)

8.Het is niet de bedoeling een topic te openen om je website te promoten, of om op enige andere wijze iets te promoten. Op deze regel kan een uitzondering worden gemaakt. Dit echter enkel in overleg met de moderator van het betreffende forum of met de administrators. Indien van tevoren geen overleg wordt gepleegd wordt een topic verwijderd.(Denk dat hij meerdere keren deze regel aan zijn laars gelapt heeft)
Hij promoot hier telkens zijn strijd tegen alles wat en ook maar iets met Nazi Duitsland te maken heeft of hebben gehad, en dus ook zijn strijd tegen meer dan 85 % van de verzamelaars hier op het forum. Dit oa door te zeggen dat dergelijke zaken enkel thuis horen in een musea en niet bij privé personen.

MAAR, langs de andere kant lees ik dan ook dat de mods deze regels naar eigen dunken mogen en kunnen inschatten.

Niet reageren kan natuurlijk ook en dan blijft hij zijn gal en onzin uitstorten op het forum en de gewone verzamelaars die hier lid zijn onder hun achterwerk schoppen. :shocked:



Misschien eens een referendum Graaffexit of Graaffstay houden ? :lol:
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: rechter accepteert term nazibeurs Houten

Bericht door asjemenou »

Iedereen heeft inmiddels zijn mening wel verkondigt in dit topic en ook de actualiteit is er wel af. Daarom gaat dit topic op slot.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gesloten