nieuwe collectie voor Overloon
- gilles
- Lid
- barry
- Lid
- Contacteer:
Het is volgens mij al langer bekend dat het Marshall Ground Transportation Museum van plan is haar collectie in bruikleen te geven aan het Nationaal Oorlogs- en Verzetsmuseum Overloon. Het Marshall Ground Transportation Museum is een prive initiatief van de heer Jaap de Groot. In 1991 besloot de heer De Groot de fraaiste voertuigen van zijn omvangrijke prive collectie onder te brengen in een museum. De hiervoor opgerichte " Stichting Historisch Materieel " is belast met het beheer van het Marshall Ground Transportation Museum. Het schijnt echter zo te zijn dat de collectie die in Zwijndrecht staat opgesteld slechts de helft is van de totale collectie. Er lijkt dus sprake van ruimtegebrek te zijn en dit is dan misschien ook de reden van de verhuizing.
-F.U.B.A.R-
- Daan S.
- Lid
Ik vind het niet zo geweldig dat die voertuigen naar Overloon gaan!! Als je ziet hoeveel voertuigen er nu al staan weg te rotten en wat voor een onzin er staat! Stuk ijzeren gordijn
en volgens mij zelfs wat na-oorlogse voertuigen. Er zijn enkele hallen die er netjes uitzien maar alles wat buiten staat

-
- Lid
- mfhilgers
- Lid
Jammer dat jullie niet het hele verhaal kennen rond de collectie die momenteel in Overloon staat. Even ter informatie:
In de jaren 50 werd er geconserveerd door, schrik niet! beton in de voertuigen te gieten. Onderhoud werd er wel degelijk gedaan. Maar publiek ,dat vrij overal mocht kijken heeft bijvoorbeeld de hele Mitchell bommenwerper leeg geroofd!!!!!( de ravage heb ik mogen aanschouwen toen ik erin mocht)
Momenteel is het museum (o.l.v. dhr. Temming echt heel hard bezig om te redden wat er te redden valt. Maar..............
Het museum krijgt geen cent subsidie en moet alles zelf bekostigen. En dat terwijl het museum draait op 90% vrijwilligers.
Als we allemaal klachten hebben over de staat van de collectie. laten we dan gewoon onze hulp aanbieden en elk weekend komen restaureren. Momenteel is er slechts een enkele vrijwilliger die dit doet.
Laten we inplaats van klagen nu eens de mouwen opstropen.....
In de jaren 50 werd er geconserveerd door, schrik niet! beton in de voertuigen te gieten. Onderhoud werd er wel degelijk gedaan. Maar publiek ,dat vrij overal mocht kijken heeft bijvoorbeeld de hele Mitchell bommenwerper leeg geroofd!!!!!( de ravage heb ik mogen aanschouwen toen ik erin mocht)
Momenteel is het museum (o.l.v. dhr. Temming echt heel hard bezig om te redden wat er te redden valt. Maar..............
Het museum krijgt geen cent subsidie en moet alles zelf bekostigen. En dat terwijl het museum draait op 90% vrijwilligers.
Als we allemaal klachten hebben over de staat van de collectie. laten we dan gewoon onze hulp aanbieden en elk weekend komen restaureren. Momenteel is er slechts een enkele vrijwilliger die dit doet.
Laten we inplaats van klagen nu eens de mouwen opstropen.....
-
- Lid
- Dodo
- Lid
Het zou wel een goed idee zijn om met enkele forumleden bijv. een weekend (heel of 1 dag) de handen uit de mouwen te steken. Gewoon opruimen, etelageren (diorama's opstellen), poetsen etc.
Ik ben hier in ieder geval zeker voor!
Ik ben hier in ieder geval zeker voor!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
-
- Lid
En met de regering van vandaag hoeft overloon en andere cultuur historische iniatieven niet veel steun te verwachten.
Tijd dat alle geschiedenis gekken eens gaan demontreren!
Marco heeft helemaal gelijk, laten we namens dit forum eens een groep vrijwilligers verzamelen en dan aanbieden aan het museum.
Mogen jullie vast gratis naar binnen en wie weet zit er ook wel een tegmoetkoming in de reiskosten aan vast.
Of jullie gaan carpoolen.
Tijd dat alle geschiedenis gekken eens gaan demontreren!
Marco heeft helemaal gelijk, laten we namens dit forum eens een groep vrijwilligers verzamelen en dan aanbieden aan het museum.
Mogen jullie vast gratis naar binnen en wie weet zit er ook wel een tegmoetkoming in de reiskosten aan vast.
Of jullie gaan carpoolen.
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
HM van Randwijk 1909-1966
- Dodo
- Lid
zeer waarschijnlijk ga ik mij opgeven als vrijwilliger in de herfsvakantie. Tijd zat, en het lijkt mij erg leuk (eerder geweldig) om een hele vakantie te 'hobbyen'!
Me ouders vinden het in ieder geval goed, tenzij ik iedere ochtend vanuit Den Haag naar Overloon moet gaan. Gewoon even logeren bij familie dan!
Me ouders vinden het in ieder geval goed, tenzij ik iedere ochtend vanuit Den Haag naar Overloon moet gaan. Gewoon even logeren bij familie dan!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
-
- Lid
- Guido
- Lid