Graaff heeft weer een nieuw slachtoffer gevonden

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
peanut
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 20 feb 2008, 19:38

Graaff heeft weer een nieuw slachtoffer gevonden

Bericht door peanut »

Het is weer zo ver...
Zoals Carice van Houten eens zei: houdt dit dan nooit op!
Overigens ook zeer jammer hoe de gemeente reageert.

http://www.ad.nl/dordrecht/kritiek-op-v ... ~afd2b2bf/
Hört ihr unseren schritt!
Falschirmjäger, waffenträger alle müssen mit, bleibe auch du nicht zurück!
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Graaff heeft weer een nieuw slachtoffer gevonden

Bericht door uniformverzamelaar »

Nogmaals ga ik jullie waarschuwen !!!!
En blijf maar lachen........wie laatst lacht zal het dan wel geweten hebben.

Let op voor die clown A. Graaff, want vroeg of laat krijgt hij het er door dat deze zaken niet meer in privé bezit mogen zijn.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2345
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Graaff heeft weer een nieuw slachtoffer gevonden

Bericht door CollectorWo2 »

Je word schijtziek van die gek,Hij cre-eerd haat etc met zijn gedrag.....
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Graaff heeft weer een nieuw slachtoffer gevonden

Bericht door Proos »

Vooropgesteld: men hoeft het niet met dhr. Graaff eens te zijn.

Wel leven we in een democratisch land, waarin mensen iets mogen vinden. Ook als je het daar niet mee eens bent. Wat wel belangrijk is dat we elkaar op een nette manier bejegenen. Ik wil graag iedereen waarschuwen om met dat in het achterhoofd deel te nemen aan het forum.

Ik zal daar persoonlijk op toe zien.

Voor de verduidelijking:
Er zijn dus alleen berichten toegestaan die iets wezenlijks toevoegen aan dit topic. Iets met nieuwswaarde, een interessant inzicht. Pertinent niet toegestaan zijn ongenuanceerde typeringen/verwensingen en niet-onderbouwde classificaties (zoals smaad).

Dank voor de medewerking.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Graaff heeft weer een nieuw slachtoffer gevonden

Bericht door uniformverzamelaar »

Beste beheerder,

Mag ik zo vrij zijn te reageren op U boven stand bericht. (Het zal ook mijn laatste bericht zijn in dit topic !!)

Men mag inderdaad iets vinden en dit ook zeggen.

Maar als ik deze tekst lees in het betreffende artikel vind ik persoonlijk dit geen mening maar een regelrechte beschuldiging is (lees ook de eerste regel van het betreffende artikel !) van sympathie dat deze jonde kerel en ook andere verkopers heeft/hebben met of voor het nazi regime. Waar als ik goed kan lezen de heer Graaff geen enkel bewijs van aanvoerde dan alleen maar de verkoop.

"De verkoop van nazi-spullen op de webshop oorlogsspullen.nl komt eigenaar Jeroen Zegelaar uit Papendrecht op felle kritiek te staan. Arthur Graaff van de AFVN-Bond van Antifascisten zegt dat verkopers 'sympatiseren' met het nazi-gedachtegoed."
Dit volgens de heer Graaff.


Nu wil ik U ook nog zeggen als de heer Graaff gesteund door een aantal beheerders van musea (dit gewoon om die zaken dan zelf in bezit te kunnen krijgen voor hun museum !!) er een verbod op privé bezit van dit materiaal erdoor krijgt, dan zal er geen hoop (misschien een beetje overdreven) meer zijn voor het forum waar U al jaren zo voor gewerkt en geld hebt ingestoken.
Want ik constateer gewoon dat meer dan 85 % van de leden hier toch op een of andere manier verzamelaars zijn van deze historische stukken.
Als dus het privé bezit verbonden wordt zou het forum ook 85 % van zijn rede tot bestaan zien verdwijnen.
Over wat moeten ze dan nog praten, over wat moeten zij dan nog vragen stellen enz.....?

Over mijn verzameling Belgische zaken misschien of over enkele verzamelaars van Nederlandse, Engelse of Amerikaanse zaken ?
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Graaff heeft weer een nieuw slachtoffer gevonden

Bericht door Proos »

Ik denk niet dat de mening van de leden van dit forum, noch hun berichten op dit forum, in doorslaggevende zin bepalend zullen zijn voor wat betreft een algemeen verbod.

Ik stel het daarom zeer op prijs dat je niet verder reageert op dit topic. Dank je wel daarvoor.

Hoewel het off topic is, toch een korte reactie op het forumgedeelte: ik sta daar neutraal in. Als er een verbod komt, dan voeren we dat uit. Zo simpel is het dan ook wel weer. Komt er geen verbod, dan houden we de geschiedenis levend zodat we er van kunnen leren, zodat we het misschien kunnen bijdragen aan het voorkomen van herhaling. Niets meer, niets minder. Overigens blijft 80% van de site gewoon bestaan. Vast met een boel minder leden, maar dat is dan niet aan mij..... en daarom ga ik daar nu niet van wakker liggen of zo. Niets wat ik doe heeft er enige invloed op: dus kwestie van "jammer, maar helaas".

Wat ik wel doe is afdwingen dat dit forum op een nette manier werkt, zoals omschreven in mijn oproepje.

Kortom: dank je wel, einde discussie en back on topic.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Kevinbes
Lid
Berichten: 362
Lid geworden op: 03 jan 2015, 15:51
Locatie: Achterhoek

Re: Graaff heeft weer een nieuw slachtoffer gevonden

Bericht door Kevinbes »

Graaf... Even wat feiten :

-In geen enkele Nederlandse re-enactmentgroep wordt neonazisme getolereerd.
-De meeste verzamelaars van WOII relieken zijn zich historisch terdege bewust van de misdaden door de Duitse bezetter gepleegd. Zij zijn ook vaak degenen die museale historie in stand houden.
-In iedere organisatie of in ieder “wereldje” zitten rotte appels. Dat is in het geval van verkoopsites niet anders.
-individuele verkopers en kopers houden elkaar meestal in bedwang. Spullen die met verkeerde intenties worden verkocht worden aangekaart en de verkopers worden aangepakt.
-De gemiddelde neonazi kan de prijzen van origineel Duits materiaal niet eens betalen, zij kopen meestal de replica rotzooi.
-De gemiddelde neonazi heeft juist geen benul van de beladen geschiedenis of ontkent deze. Het overgrote deel van historisch geïnteresseerde verkopers en re-enactors waarschuwt juist tegen neonazisme en rassenhaat en laat keer op keer merken dat zij terdege beseffen dat de spullen waarin zij handelen of die zij verzamelen of waarmee zij bij evenementen optreden historisch gevoelig liggen en geven steevast uitleg en waarschuwingen over deze donkerste periode in de menselijke geschiedenis.

Krapuul.nl


Kevin
Always be happy!! :)
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1753
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Re: Graaff heeft weer een nieuw slachtoffer gevonden

Bericht door earlymb »

Elk topic over die man loopt weer op hetzelfde uit...
Gebruikersavatar
Iwan
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 18 feb 2013, 20:34

Re: Graaff heeft weer een nieuw slachtoffer gevonden

Bericht door Iwan »

Graaff krijgt bijval van voorzitter Theo Berendsen van het Dordtse Museum 1940-1945. ,,Er zijn in Nederland tachtig oorlogsmusea, groot en klein. Daar horen dergelijke spullen thuis, verkoop op internet moet je niet willen.

Vind dit persoonlijk wel een mooie, de museumdirecteur die hem bijvalt. Ja duhh natuurlij,k in de meeste privecollecties zit materiaal waar menig museum jaloers van wordt. En wat doen de musea met gekregen materialen? Ik weet van een enkel dat het gewoon in de kelder op de grote hoop " gepoft" wordt.
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: Graaff heeft weer een nieuw slachtoffer gevonden

Bericht door racefiets »

En dan te bedenken dat menig museum uit een prive verzameling is ontstaan. Als dat niet had gemogen dat waren er lang niet zoveel musea in Nederland geweest als nu het geval is.
Gebruikersavatar
arie
Lid
Berichten: 837
Lid geworden op: 22 jun 2004, 00:25
Contacteer:

Re: Graaff heeft weer een nieuw slachtoffer gevonden

Bericht door arie »

Als je als particulier een voorwerp koopt uit dat tijdperk is het “ROOFKUNST” of word je uitgemaakt voor NAZI!
Als het Rijksmuseum het koopt is het geoorloofd, KUNST AANKOOP.

En hoe is het dan in godsnaam mogelijk dat er documenten rond gaan op de markt met een museum of archief stempels.
En dan heb ik het niet eens oven uniformen of delen ervan die op de markt terecht komen.
En zo heb ik er nog wel een paar……………………………en aantonend bewijs, dat is er zat.
Beste Heer de Graaf doet u daar eens onderzoek naar en laat de gewone man eens met rust.
Nederlandse Civiele en Militaire Collaboratie WO 2
https://www.bezetting40-45.nl/
Belvedere
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 jun 2012, 14:00

Re: Graaff heeft weer een nieuw slachtoffer gevonden

Bericht door Belvedere »

Uiteindelijk zijn ''nazi'' spullen ook maar gewoon spullen...
Volgens mij zijn de ''nazi'' beelden op youtube etc. dan veel ''gevaarlijker''... als je de reacties daaronder leest snap je wel wat ik bedoel.
Gebruikersavatar
Der Blitz
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 09 mei 2014, 19:59

Re: Graaff heeft weer een nieuw slachtoffer gevonden

Bericht door Der Blitz »

@Proos, ik zou hier toch graag even op willen reageren:
Wel leven we in een democratisch land, waarin mensen iets mogen vinden. Ook als je het daar niet mee eens bent. Wat wel belangrijk is dat we elkaar op een nette manier bejegenen. Ik wil graag iedereen waarschuwen om met dat in het achterhoofd deel te nemen aan het forum.
Ik ga naargelang we in een democratisch land leven mijn vrije mening op een zo net mogelijke manier met u delen.

Ik verwacht dus ook dat u dat zo gaat opnemen, en nadien een even net en duidelijk antwoord kan geven.

Ik zit toch wel verveeld met deze replay u geeft naar ons toe. Zoals u leest houd dhr. Graaf ons in media, rechtzalen alsook op dit forum (in andere topic's) de verzamelaar (een heel groot deel van leden op dit forum) voor Neo Nazi's. Maar u vind het nodig om ons te waarschuwen dat we netjes moeten blijven, terwijl degene die de boel telkens opnaait zijn gang gelaten word. Laat het me even verduidelijken met een voorbeeld die meteen ook als vraag opgenomen dient te worden, lees goed: een voorbeeld zonder enige bedoeling en zeker niet als gemeend te noemen! laat dat duidelijk zijn.

wat gaat u doen moest ik of iemand anders, hier en of ergens anders in het openbaar Dhr, Graaf zou afschilderen als een Untermensch?

Ik ben er vrij zeker van dat ik of diegene dan voor altijd van het forum verbannen word, niet?

Maar in deze en andere word door dhr, Graaff de verzamelaar bestempeld als Neo-Nazi en daar word niks aan gedaan, in tegendeel de gedupeerden worden gewaarschuwd om het netjes te houden... Ik dacht nochtans dat in een democratisch land iedereen ook als gelijke dient behandeld te worden?
Ik stel het daarom zeer op prijs dat je niet verder reageert op dit topic. Dank je wel daarvoor.
Ook dit is een tegenstrijdigheid naargelang u eerdere bewoording dat dit een democratisch land is waarin mensen iets mogen vinden.

Ik zou het appreciëren moesten we allen als gelijke behandeld zouden worden, als wij het netjes dienen te houden tegenover hem, dan dient hij zich ook netjes te houden tegenover ons, hij heeft in dit topic nog niet gereageerd, maar ik spreek over algemeen, andere topic's waarin hij reageert of zelf geopend heeft.

Mvg, der blitz
Wir müssen zurück zu unseren traditionen
utmi
Lid
Berichten: 805
Lid geworden op: 17 jan 2006, 15:01
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: Graaff heeft weer een nieuw slachtoffer gevonden

Bericht door utmi »

uit het artikel:

"Wij zullen onderzoeken of het handelen van deze webshop in strijd is met de wet.
Dat is niet het geval, zegt Arthur Graaff."

Dan is het klaar toch? Puur sensatie en provocatie om een dergelijk artikel te publiceren.
Er gebeurt niets strafbaars. Als we elke moraalridder zoveel aandacht gaan geven zijn we nog wel even zoet.
Their name liveth for evermore
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Graaff heeft weer een nieuw slachtoffer gevonden

Bericht door Proos »

Nee, Der Blitz, we gaan niet off topic. We bespreken hier een nieuwsbericht dat buiten dit forum is geplaatst en je kunt daar wat van vinden. Daar is alle ruimte voor, maar alleen op een nette manier, zoals eerder gezegd.

De vergelijking is simpel: ik ga je ook niet van dit forum verbannen als je in Zwitserland 200 km/h over de snelweg gereden hebt. Dat is dan een zaak aldaar. Je krijgt daar een bon en je regelt het zelf met de politie, of niet. Daar is dit forum geen partij in. Je kunt ook een rechtzaak aanspannen als je met iemand problemen hebt. Als er sprake is van smaad kun je gebruik maken van de middelen die de rechtstaat daarvoor heeft ingericht. Als het over dit forum gaat is het wat anders, maar dat is hier niet. Vandaar dat ik het op prijs stel dat we dit onderwerp zuiver houden, dat is wat ik bedoel, maar wat je anders interpreteert. Het gaat dan ook om wat er op dit forum staat, en wat dat letterlijk is. En daarover gaat we in dit topic pertinent geen discussie voeren, omdat hij niet eens zelf deelneemt, noch daarover begonnen is.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Plaats reactie