Saarland wil handel nazimateriaal indammen

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Saarland wil handel nazimateriaal indammen

Bericht door patrickh »

uniformverzamelaar schreef:Jim,

Het politiek denken heeft niets met verzamelen te maken.
Daar het politiek denken niet enkel over 1 onderwerp gaat.
Dus de verbanden die je tracht aan te halen slaan voor mij op niets.

Dit is de enigste reactie die ik hier op geef.
Guy, volgens mij bedoelt Jim dat ook juist, vandaar zijn voorbeelden van links en rechts.
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Saarland wil handel nazimateriaal indammen

Bericht door uniformverzamelaar »

Patrickh,

Het betreft vooral deze zin die Jim schreef
"Ook iemand die lang een wapenhandel heeft gehad, altijd links stemt, en zeer geintereseerd in militaria."

De vraag is
Waarom heeft deze man altijd links gestemd ?
Was dit uit eigenbelang voor zijn zaak of om andere reden.

Neem gerust van mij aan Patrickh, in de politiek, het zakenleven en bij de gewone mensen op de straat worden principes nogal dikwijls opzij geschoven als het eigenbelang in het gedrang komt.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Saarland wil handel nazimateriaal indammen

Bericht door johan willaert »

Als de organisatoren van beurzen wat meer zelfregulerend zouden zijn door het aanbod en de bezoekers te filteren, dan zou de perceptie naar de buitenwereld toe al helemaal anders zijn...
Bijgevolg zouden dergelijke voorstellen met argumenten gecounterd kunnen worden..

Nu weet iedereen dat er een grond van waarheid in de kritiek op de beurzen zit... Iedereen weet over welke items, verkopers en bezoekers het gaat...

Als men zelfs Blondie met baasje op de beurzen binnen laat... tja..??!!...
29th Let's Go!!!!!
Bas J.
Lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 24 nov 2012, 10:49

Re: Saarland wil handel nazimateriaal indammen

Bericht door Bas J. »

Jim schreef:Uit jouw opmerking:
Bas J. schreef:Linkse liberale politici - Helaas net zoals Sylvana Simons, willen alles wat te maken heeft met slechte dingen afbannen en dat we met z'n allen 1 sociale mening delen en hand in hand over straat lopen.
valt nergens op te maken dat je tegen de handel bent bent van concentratiekamp relikwieen.

Dat zowel politiek links als rechts een extreem groot spectrum is is mij al jaren duidelijk. Waarom je speciaal links liberale politici vernoemd en Sylvana Simons als voorbeeld neemt met die zwarte pieten geneuzel zie ik niet.
Ook rechts is er wel een politiek iemand te vinden met een uitgesproken mening over 1 topic die wil dat we met z'n allen 1 sociale mening delen.

De voorstellen in Saarbrucken betreffen niet alleen concentratiekamp materiaal. Eigenlijk alles wat herinnert aan de nazi-tijd dus ook onderscheidingen.

Ook musea kopen spullen en wie ligt er wakker van dat een museum iets wat ooit in een concentratie kamp is gebruikt gekocht heeft? En mooi is als het gekocht is van iemand die een goud eerlijke verzamelaar is. Maar gewetenloze handelaar of goud eerlijke betrokken verzamelaar is er niet aan af te lezen. Er is ook handel in spullen van geallieerde militairen die gesneuveld zijn.
Nog een laatste reactie van mij; heb geen zin in een internetargument.

Ik snap niet wat je bedoelt met de eerste zin en om de connectie te maken met je laatste alinea; ik heb niet gezegd dat in dit artikel alleen word gepraat over relikwieën uit concentratiekampen.

Militaria betekent alles militair; de holocaust heeft naar mijn mening niks te maken met militaria omdat soldaten geen jodensterren droegen. Ik vind dat deze spullen in een museum horen maar niet in een privé collectie.

Ik heb nooit gezecht dat alle linkse mensen tegen het verzamelen van militaria zijn. Ik bedoelde alleen dat de meeste mensen die tegen het verzamelen van antieke nazi relikwieën vaak links zijn. Daarbij maakte ik ook de grap ''en dat we met z'n allen 1 sociale mening delen en hand in hand over straat lopen.''. Excuus als ik een foutje heb gemaakt in mijn laatste reactie; je bericht is moeilijk te lezen door de rare zinsopbouw.

Mijn mening is mijn mening; er zijn weinig die dit kunnen veranderen.


Nog een kleine reactie op GuY.
Helemaal eens, het heeft niks te maken met politiek, nee. Maar door de reacties die je krijgt zoals; nazibeurs, verheerlijking van nazi relikwieën van deze Saarlandse politicus word het steeds in het politiek BETROKKEN. Verzamelaars zijn hiervan juist niet de aanstichers; het zijn de stemmentrekkende politici.


Mvg,
Bas
agraaff
Lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 jan 2011, 21:58

Re: Saarland wil handel nazimateriaal indammen

Bericht door agraaff »

Uitstekend van Saarland, mede bewerkstelligd door onze info aan onze zusterorganisatie in Duitsland. Verzamelen liedt altijd tot verheerlijking, omdat de verzamelaar vrijwel altijd zijn eigen spullen gaat koesteren. We zulle de regering van Saarland onze steunbetuiging sturen, en uitleggen oeveel problemen we hier nog hebben met de 35 nazibeurze, om niet te vergeten de nazibegraafaplaats Ysselsteyn - qua oppervlak grootste van Europa.
AG
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Saarland wil handel nazimateriaal indammen

Bericht door uniformverzamelaar »

Graaff,
agraaff schreef:Verzamelen liedt altijd tot verheerlijking, omdat de verzamelaar vrijwel altijd zijn eigen spullen gaat koesteren.
AG
verzamelen leidt altijd tot....

U spreekt in een ander topic over aantonen. (dat U dat altijd doet indien U uitspraken doet)
zie
viewtopic.php?f=4&t=41174
wel bijzonder in deze ^post die U daar deed.
door agraaff » 29 apr 2017, 09:15

De logische vraag is dan ook :
Toen Uw beweren hierboven eens aan ?
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Plaats reactie