Gezocht: Acteur die generaal Rommel speelt

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Danielsiegersma
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2017, 15:48

Gezocht: Acteur die generaal Rommel speelt

Bericht door Danielsiegersma »

Ik ben een Canadese fotograaf die enorm geïnteresseerd is in de geschiedenis van tweede wereld oorlog. Ik heb net een project afgerond over D-day, genaamd War Sand. Het project zal in herfst, 2017 gepubliceerd worden als een boek van ongeveer 400 pagina's. U kunt een kleine selectie van dit project op mijn website bekijken, http://www.donaldweber.com. Ik onderzocht de invasie op de stranden van Normandie. Waarbij ik gebruik maakte van een microscoop die electronen scant om te zoeken naar 'shrapnel' van D-Day (stukjes metaal van oorlogstuig) Het zal je verbazen dat er zelfs in deze tijd microscopische overblijfselen van D-Day in het zand terug te vinden waren.

Als fotograaf ben ik geïnteresseerd in hoe wij de geschiedenis een plaats kunnen geven in deze tijd. Op dit moment ben ik bezig met een serie van foto portretten en ik ben opzoek naar 're-enactors' die bekende generaals (axis + allies) uit de tweede wereld oorlog spelen.

In het specifiek zoek ik mensen die deze mensen na-spelen:

Erwin Rommel
Guderian
Monty
Eisenhower

(en misschien anderen die ik hier niet vernoemd heb, ik sta open voor suggesties)

Op het moment werk ik vanuit Amsterdam en ik zal naar jullie toe reizen en jullie fotograferen. Ik ben van plan om de uiteindelijke shoot te realiseren op een daarvoor geschikte locatie. Woon je in Nederland? Dat zal ik jullie reiskosten vergoeden. Als tegenprestatie van de medewerking ontvang je een print van de foto.

Je wordt geacht de bij je rol passende kleding mee te nemen. (uniform). De shoot zal ongeveer 1 uur duren en daarnaast gaan we ook een groeps portret maken van alle deelnemers.



Ben jij geïnteresseerd? Neem dan contact op met mij of mijn assistent Daniël via:

studio@donaldweber.com

Dank u,

Donald Weber
Plaats reactie