boete voor man die verkoper nazi handelaar noemde.

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Der Blitz
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 09 mei 2014, 19:59

Re: boete voor man die verkoper nazi handelaar noemde.

Bericht door Der Blitz »

Ik maak bezwaar tegen het opnieuw op de man spelen
U maakt bezwaar tegen het op de man spelen??? U noemt iemand een "nazi handelaar"... onder welke noemer ziet u dat dan? als er al op de man gespeeld is, dan is dat de weerkaats van de bal die uzelf gegooid hebt. Het eerst zelf doen om daarna anderen ervan te beschuldigen, beetje hypocriet vind u zelf niet?
zeker door anonimi die hun naam niet durven publiceren.
Plaatje blijft hangen, de forum regels zijn wat ze zijn, en wat dan nog als er hier iemand onder de naam Raf Vanderhaege post, dan reageert u er wel op, maar wie zegt dat dat zijn werkelijke naam is? Men kan invullen wat ze willen, btw, agraaf is toch ook niet een volledige naam, die a kan voor verschillende namen staan... u verstopt zich achter een luchtkasteel.
Doet de moderator daar nog wat aan?
Ook een weerkerende vraag, een teken van onmacht. Daarbij is er geen enkele reden voor een moderator om iets te doen. Het gaat hier indd over wo2 maar als iemand eender wie op een taal fout wijst of er mee lacht is dat niet zijn fout maar degene die de schrijffout gemaakt heeft, we moeten niet de schoolmeester uithangen, maar u dient klachten in, en gebruikt een officiele pagina om u handelingen wereldkundig te maken. Als een rechter grifier of wat dan ook een schrijffout maakt in zijn papieren dan word daar ook mee gelachen, als je morgen de krant aan het lezen bent en daar staat een kemel van een schrijffout in dan lach je daar ook mee... dat is nu eenmaal zo als het over officiele zaken gaaf of schrijven u beroep is. Dat heeft niks met de persoon op zich te maken. Maar van een schrijver mogen we toch wel verwachten dat hij de taal kundig is, lijkt me al gewoon de basis te zijn.

Mvg, blitz
Wir müssen zurück zu unseren traditionen
Kim
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 09 jun 2006, 22:12

Re: boete voor man die verkoper nazi handelaar noemde.

Bericht door Kim »

Is deze man dezelfde antifascist die aan het woord kwam in de docu over Ysselsteijn? "Het zijn maar Duitsers"?
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1752
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Re: boete voor man die verkoper nazi handelaar noemde.

Bericht door earlymb »

Yup.
Kim
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 09 jun 2006, 22:12

Re: boete voor man die verkoper nazi handelaar noemde.

Bericht door Kim »

Ik ben redelijk nieuw op dit forum. Maar na wat graaffwerk gister ben ik al een stuk wijzer. En viel er wel wat op zijn plaats ;-)

Ik ben sowieso nieuw in de digitale militaria wereld en heb me voorzichtig voor wat fb groepen aangemeld. Huiverig inderdaad om in een wereld terecht te komen waar ik niet wil zijn. Maar ik kan de beste mr. geruststellen! Ik heb juist mensen aangetroffen die ontwikkeld waren, openminded, en vele van hen bezoeken ook de diverse concentratiekampen in Europa en zijn zich zeer bewust van wat er plaatsgevonden heeft. Tuurlijk is internet anoniem en zullen er mensen tussen zitten die een ander doel hebben. Maar het beeld dat die man schetst ervaar ik als kwetsend.
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1752
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Re: boete voor man die verkoper nazi handelaar noemde.

Bericht door earlymb »

De meeste militariaverzamelaars zijn normale mensen en gaan serieus met hun hobby om. Een hobby met vele facetten die trouwens veel groter is dan veel 'buitenstaanders' denken. Het beeld dat door deze man wordt geschetst raakt kant noch wal, iets wat iedereen (inclusief hemzelf) hier weet. Hij maakt deel uit van een extreem-links pressiegroepje dat het echt moet hebben van een hoop kabaal maken om een beetje aandacht te trekken. Gelukkig kunnen de meeste mensen daar prima doorheen prikken en laten ze hem lekker kabaal maken.

Overigens hebben ze ook hun goede kanten; dankzij hun bemoeienis is de handel in 'Mein Kampf' nu gewoon toegestaan door de Hoge Raad en is een kleine militariabeurs van een sporthal verhuist naar een zalencentrum waar ze goed kan groeien. Dat was uiteraard niet hun insteek, maar het resultaat liegt er niet om. _/-\o_
Kim
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 09 jun 2006, 22:12

Re: boete voor man die verkoper nazi handelaar noemde.

Bericht door Kim »

Ik had werkelijk nog nooit van hem gehoord, of wat van hem gezien.
Maar toen ik de docu "het zijn maar Duitsers" keek, kreeg ik de kriebels van hem. Kortzichtigheid ten top. En der is maar 1 visie! Het had net zo goed een nazi kunnen zijn ;-)

Ik heb MK nog nooit gelezen. Maar tuurlijk ben ik benieuwd wat er in staat! En niet om me te laten beinvloeden... maar het schijnt taaie kost te zijn.
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1752
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Re: boete voor man die verkoper nazi handelaar noemde.

Bericht door earlymb »

Ik heb ook gehoord dat, afgezien van de giftige ideeën die erin staan, de schrijfstijl inderdaad zodanig is dat er nauwelijks doorheen te komen is.

Het gaat er dan meer om dat het verbieden van boeken omdat de inhoud jou niet aanstaat voornamelijk thuishoort in landen met regimes die de vrijheid van meningsuiting op een iets lager pitje hebben staan. Als iemand mij verbiedt om iets te lezen wordt ik toch een beetje nieuwsgierig wat ze nou te verbergen hebben...
Kim
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 09 jun 2006, 22:12

Re: boete voor man die verkoper nazi handelaar noemde.

Bericht door Kim »

Dat ben ik helemaal met je eens!!! Als ik aan geschiedenislessen van vroeger denk, destijds dacht ik ook: wat zou er toch in dat slechte boek staan? Het uitspreken van de titel alleen klonk al als "slecht". Nu mag je het bezitten en lezen. Is toch logisch dat men nieuwsgierig is naar wat er op papier gezet is?! Ik wil het wel weten!
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1752
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Re: boete voor man die verkoper nazi handelaar noemde.

Bericht door earlymb »

Bezitten en lezen mocht altijd al, je mocht het alleen niet kopen of verkopen tenzij het voor 'studiedoeleinden' was... Gelukkig heeft de rechter terecht overwogen dat het hoe dan ook een belangrijke historische bron is en dat de meeste mensen van het lezen ervan heus niet opeens die-hard nazi's worden.

Het was toch een leeg verbod; wie het wou hebben kon er altijd al makkelijk aan te komen, hetzij als .pdf, hetzij een origineel pre-1945 exemplaar. Ik hoef het niet te hebben, maar als ik ergens op een rommelmarkt een originele set zou vinden voor €5 dan zou ik het toch kopen als historisch reliek, verbod of niet.
Gebruikersavatar
LDO
Lid
Berichten: 956
Lid geworden op: 08 dec 2005, 11:19
Locatie: Katwijk
Gegeven: 39 keer
Ontvangen: 72 keer
Contacteer:

Re: boete voor man die verkoper nazi handelaar noemde.

Bericht door LDO »

earlymb schreef:Gelukkig kunnen de meeste mensen daar prima doorheen prikken en laten ze hem lekker kabaal maken.
Het is net een meeuw.
Komt krijsend binnen vliegen, flatst wat neer en vliegt weer krijsend weg.
Dit gebeurt eens in de zoveel tijd...

Je moet zorgen dat je niet onder die flats staat.
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: boete voor man die verkoper nazi handelaar noemde.

Bericht door Erik »

earlymb schreef:.... Ik hoef het niet te hebben, maar als ik ergens op een rommelmarkt een originele set zou vinden voor €5 dan zou ik het toch kopen als historisch reliek, verbod of niet.
En daar ging het de rechter (of beter gezegd: het Strafrecht) juist om. Niet zozeer om de inhoud, die snapt toch niemand, maar om de handel in nazi-relieken, conform de wat oudere uitleg van art. 137. De inhoud van Mein Mampf was al jaren gewoon te koop; ook voor het digitale tijdperk. Het ging juist om het originele exemplaar wat niet in/op de markt mocht bewegen.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Kim
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 09 jun 2006, 22:12

Re: boete voor man die verkoper nazi handelaar noemde.

Bericht door Kim »

Voor ons verzamelaars heeft alleen een originele waarde. Voor mij in ieder geval wel, aangezien ik liever geen repro's in mijn collectie heb ;-)

Ik kan de gedachte erachter (mbt het verbieden van nazi relieken) ergens best begrijpen. Tot voor kort verzamelde ik alleen gekregen/gevonden spul. Tot ik besloot een EK te kopen. Helemaal enthousiast daarover wandelde ik het KL Natzweiler Struthof binnen. Ik kan niet ontkennen dat ik toen dacht: waarom zou ik in godsnaam zo'n kruis willen hebben?!
Maar goed, ik weet voor mezelf waarom ik deze hobby heb, en dat zo'n schijtende meeuw meteen een nazi van je maakt is jammer.
Vindt het vooral jammer voor de AFVN dat ze hem als meeuw hebben. Anders hadden wij verzamelaars kunnen bijdragen aan het "bekendhouden van antifascistisch verzet" (wij zijn onze verzetshelden immers ook dankbaar). En samen kunnen strijden tegen het neo nazisme. Op hun site staat: te strijden voor vrede en vriendschap tussen volkeren. Sorry, met zo'n meeuw gaat dat niet lukken!
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: boete voor man die verkoper nazi handelaar noemde.

Bericht door uniformverzamelaar »

KIm,

Wordt op hun site ook iets verteld over de Joden en de Palestijen ?
Op zulke vragen antwoord hij niet.

" te strijden voor vrede en vriendschap tussen volkeren " neem dat maar met een ton zout
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Kim
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 09 jun 2006, 22:12

Re: boete voor man die verkoper nazi handelaar noemde.

Bericht door Kim »

GuY ik moet eerlijk toegeven dat ik niet verder gekeken heb dan de startpagina en "over de AFVN".
Ga nu de site doorlezen ;-) lees wel: ze zijn er weer! De anti Geert Wilders stickers!! Maak me gek, die wil ik! ;-)
Nog zo'n meeuw.....
De positie voor voorzitter is vacant dus als iemand zich geroepen voelt?
Enfin, nee die onderwerpen kon ik niet vinden.

Wel dit:
Dinsdag is de 101ste Nijmeegse Vierdaagse begonnen met bijna 50.000 wandelaars, onder hen zo'n 5000 militairen, uit zo'n 20 landen. De Duitse militairen die meelopen. Enkele tientallen van hen gaan namelijk naar de SS- en nazibegraafplaats Ysselsteyn, om daar hun gevallen 'kameraden' te eren.

Ik kan het niet anders dan eens zijn met de spreuk uit de link die Thunderbird plaatste. Met zulke kortzinnige mensen duik je een nieuwe oorlog in! Ipv strijden voor vrede en gelijkheid.
Plaats reactie