Schattenjagers vinden nazischat van 100 miljoen

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nekaf
Lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 31 jul 2005, 00:12
Locatie: Rosmalen

Schattenjagers vinden nazischat van 100 miljoen

Bericht door Nekaf »

24/07/17 - 23u04 Bron: Daily Mail; Daily Star

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland ... nken.dhtml

Britse schattenjagers hebben in een Duits scheepswrak een gigantische schat gevonden. Het goud in nazischip SS Minden zou liefst 111 miljoen euro waard zijn. Hitler zou het schip hebben doen laten zinken vlak voor de Tweede Wereldoorlog uitbrak.
De SS Minden ligt al 78 jaar op de bodem van de oceaan nabij Ijsland. Hitler liet het schip in 1939 zinken nadat het was gespot door de Britten. Zo wou hij verhinderen dat de gigantische schat in Britse handen zou vallen.
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Schattenjagers vinden nazischat van 100 miljoen

Bericht door Jim »

Het schip is gezonken op 24 september dus nadat de oorlog was uitgebroken. Een vrachtschip is geen partij voor marine schepen. Als kapitein van een dergelijk schip kan ik me voorstellen dat hij het ook zonder opdracht laat zinken ipv het schip in vijandelijke handen te laten vallen. Zelfs als de lading 100 kilo kreeft is.

Laatste nieuws van die trein (2016) was dat ze een hoefijzer hadden gevonden. :shock: (brengen geluk) Inderdaad vonden ze ook een beetje teleurstellend. Verkoop van mokken en T-shirts op lokatie loopt wel goed. :mrgreen:
En van die grote aantallen begraven kratten met ongebruikte spitfires is ook niet heel veel naar boven gekomen.

Nou ik hoop het voor ze gezien de zeer dure investeringen, dat ze iets meer naar boven halen als dooie kreeften. Een enigma of zo. Waarschijnlijker wel aan boord. :lol:
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Plaats reactie