Geval nominatie 'Darwin-award' ??

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Geval nominatie 'Darwin-award' ??

Bericht door Charly1975 »

Dit is toch wel een kleine vermelding waard voor een nominatie voor de zogenaamde 'Darwin-award'

:? :? :?
ARNHEM - Een zwempartijtje in de Rijn liep dinsdagmiddag anders af voor Marco Eijbersen dan gedacht. De Arnhemmer vond een oude handgranaat en bracht die mee naar huis. Het gevolg was dat de hele straat werd afgezet.

'Ik dacht een keer gezellig te kunnen zwemmen, maar later bleek dat ik met mijn voet op een handgranaat stond', blikt Marco terug. Omdat hij vreesde dat spelende kinderen het explosief zouden vinden, besloot hij het mee naar huis te nemen.

Verslaggever Maurits Straatman sprak met Marco Eijbersen over de granaat:

'Netjes meegenomen in de auto'

'Gevaarlijk, ik zou niet weten waarom', reageert Marco nuchter. Het explosief was volgens hem een centimeter of 12 lang. 'Net een grote citroen. Ik zag meteen dat het een granaat was', vertelt de Arnhemmer, die naar eigen zeggen in militaire dienst zat.

'Ik heb hem netjes meegenomen in de auto. Mijn vrouw reed en ik zat er als bijrijder naast met de granaat in mijn hand. Dat was heel interessant', gaat Marco verder.

Bekijk de beelden (tekst gaat verder onder de video):

Straat afgezet

Eenmaal thuis belde Marco de politie. Die was er binnen een halfuur. Agenten zetten daarop de Wormerveerstraat af met lint. Niemand mocht er meer in of uit. 'Iedereen moest naar de achtertuin. Ik ook. Ik heb ook niet gezien dat de EOD de granaat meenam', benadrukt de Arnhemmer.

De Explosieven Opruimingsdienst Defensie heeft de granaat elders tot ontploffing gebracht.
Bron: Omroep Gelderland

Schijnbaar was er eerder ook nog aangegeven dat hij een ex-militair was, echter is dit door de omroep na diverse meldingen verwijderd. Het bleek dat ie afgekeurd is voor dienst.

Ik weet niet of dat dit hier op de juiste plek staat, zo niet dan a.u.b. verplaatsen.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2343
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Geval nominatie 'Darwin-award' ??

Bericht door CollectorWo2 »

Denk dat die levensmoe was..
Gebruikersavatar
WO2NLLzoeker
Lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 03 dec 2017, 14:23
Gegeven: 5 keer
Ontvangen: 4 keer

Re: Geval nominatie 'Darwin-award' ??

Bericht door WO2NLLzoeker »

Sow die heeft geluk gehad. Maar hij is bang dat kinderen hem vinden dus neemt hij hem naar huis en belt dan pas de politie :bonk: :bonk: :bonk:
:+ :+
Plaats reactie