Putin niet uitgenodigd 75 jaar D-Day.

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Phoenix
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 jun 2019, 12:29

Putin niet uitgenodigd 75 jaar D-Day.

Bericht door Phoenix »

Russische president Putin was niet uitgenodigd voor de herdenking van 75 jaar D-Day, waar alle andere hoogwaardigheidsbekleders van de andere (geallieerde) landen wèl waren uitgenodigd.
Hier is nogal wat onvrede ontstaan aan Russische zijde omdat zij natuurlijk ook vreselijk hebben lopen knokken tegen het Derde Rijk en redeneren zij dat zonder de inzet van Rusland de invasie gefaald had.
Een kleine discussie, wat vinden jullie van deze opstelling? En had Putin wel uitgenodigd moeten worden?
Bertus Bunker
Lid
Berichten: 584
Lid geworden op: 11 okt 2017, 11:33
Locatie: Alkmaar
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 5 keer

Re: Putin niet uitgenodigd 75 jaar D-Day.

Bericht door Bertus Bunker »

Waarom zou je hem niet uitnodigen , het is weer het kinderachtige westerse gepeupel wat weer dwars moet leggen .
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Putin niet uitgenodigd 75 jaar D-Day.

Bericht door patrickh »

Precies! De westerse wereld doet net alsof D-Day de ommekeer was, typische geschiedsvervalsing. Denk dat de Russen een grotere bijdrage geleverd hebben aan de bevrijding vd Duitsers...
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Putin niet uitgenodigd 75 jaar D-Day.

Bericht door Erik »

patrickh schreef:Denk dat de Russen een grotere bijdrage geleverd hebben aan de bevrijding vd Duitsers...
Of de Duitsers, m.n. in het vml. Oost-Duitsland, dat ook zo hebben ervaren lijkt mij niet geheel zeker... :lol:
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Putin niet uitgenodigd 75 jaar D-Day.

Bericht door patrickh »

Erik schreef:
patrickh schreef:Denk dat de Russen een grotere bijdrage geleverd hebben aan de bevrijding vd Duitsers...
Of de Duitsers, m.n. in het vml. Oost-Duitsland, dat ook zo hebben ervaren lijkt mij niet geheel zeker... :lol:
En daarom wordt de Russische inbreng liever verzwegen, Erik.
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Putin niet uitgenodigd 75 jaar D-Day.

Bericht door Kugelblitz »

patrickh schreef:
Erik schreef:
patrickh schreef:Denk dat de Russen een grotere bijdrage geleverd hebben aan de bevrijding vd Duitsers...
Of de Duitsers, m.n. in het vml. Oost-Duitsland, dat ook zo hebben ervaren lijkt mij niet geheel zeker... :lol:
En daarom wordt de Russische inbreng liever verzwegen, Erik.
De Russen hebben zeker een grote bijdrage geleverd aan het beëindigen van de Tweede Wereldoorlog, oftewel de capitulatie van de Nazi's. Hoe zij daarna in de door hen bezette Duitse gebieden en overige Oost-Europese landen hebben huisgehouden is echter reden genoeg om deze 'bevrijder' toch niet al te rooskleurig af te schilderen. Toegegeven, vrijwel alle geallieerden hadden natuurlijk ook hun eigen belangen bij het beëindigen van de Tweede Wereldoorlog, maar zeker op Europees grondgebied wordt de Amerikaanse bevrijder toch (in mijn ogen terecht) als een stuk positiever gezien; de Amerikaanse invloed bracht aanvankelijk vooral voorspoed, zij het ook grotendeels in hun eigen belang. De Russen hebben Europa er nou niet bepaald bovenop geholpen...
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Putin niet uitgenodigd 75 jaar D-Day.

Bericht door Jim »

Zijn de Russen ooit uitgenodigd voor een herdenking in Normandië ?

En nu kom ik met een antwoord op eigen vraag. Ja

Tijdens de 60e herdenking was Putin uitgenodigd. Ik las ergens dat zijn atie op de Krim mogelijk mede heeft gedragen op het niet uitnodigen.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Plaats reactie