Houten

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
LDO
Lid
Berichten: 956
Lid geworden op: 08 dec 2005, 11:19
Locatie: Katwijk
Gegeven: 39 keer
Ontvangen: 72 keer
Contacteer:

Re: Houten

Bericht door LDO »

agraaff schreef: u verbreidt onwaarheid. Ik had een kaartje gekocht en was niet onzichtbaar noch vermomd, en liep zwijgend te kijken toen ik zonder aanleiding door een bewaker werd lastiggevallen.. Ik ben van de beurs verwijderd niet vanwege enig laakbaar gedrag maar vanwege mijn overtuiging.

Mensen zonder aanleiding op grond van hun overtuiging uitsluiten doet me erg aan 1933-45 in Duitsland of Nederland vanaf nov 1940 denken... raar hè?
A. Graaff
Is iemand overigens opgevallen dat Sherlock Holmes ook ongemerkt en vermomd de beurs wilde infiltreren om speurwerk te komen verrichten?
SherlockH.jpg
U bent absoluut niet vanwege uw overtuiging verwijderd van de beurs.
U bent verwijderd vanwege behaalde resultaten in het verleden en de gerede kans op herhaling.
Iets met ordeverstoring en het negeren van de huisregels.
En zelfs vandalisme in Huizen, laten we dat niet vergeten!
Mensen zonder aanleiding op grond van hun overtuiging uitsluiten is natuurlijk ontoelaatbaar in Nederland.
Maar u gaat weer voorbij aan een eerlijke en belangrijke vraag die u hier gesteld werd: wat rechtvaardigde uw besluit om bij die februari staking herdenking in Hilversum (2018) 5 journalistieke organisaties te verbieden aanwezig te zijn en zelfs te dreigen met een Ordedienst?
Ze waren u niet welgezind heb ik begrepen maar dat kan toch nooit een legitieme reden zijn in deze rechtsstaat?

En dat geneuzel over aliassen die men hier mag gebruiken heb ik u nu al een keer of wat uitgelegd, maar wederom: u pakt precies wat u nodig hebt en wat u onwelgevallig is negeert u volkomen.
Weet u wellicht wie zich online bedient van de aliassen Aart Geef, Antifascist en N.N.?
Ik denk namelijk dat dit trollen zijn die zich als u voordoen, want u zult nimmer een alias gebruiken toch?
U verbreidt onwaarheid...

Ik zal in een ander topic later nog reageren op uw schrijfsels, het is al laat (of vroeg) en het is nooit verstandig om half slapend discussies aan te gaan.
Maar waarschijnlijk is het weer voor niks omdat u pas over een jaar of wat dit forum weer aan zult doen.
Behaalde resultaten in het verleden bieden bij u namelijk garanties voor de toekomst.

Groet,
Martin
Laatst gewijzigd door LDO op 01 mar 2020, 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Bertus Bunker
Lid
Berichten: 584
Lid geworden op: 11 okt 2017, 11:33
Locatie: Alkmaar
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 5 keer

Re: Houten

Bericht door Bertus Bunker »

En toen werd het stil vanuit Bussum, zoals gewoonlijk reageert hij dan niet meer. Hij heeft het er moeilijk mee als je hem met de waarheid confronteert. :lol:
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2343
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Houten

Bericht door CollectorWo2 »

thunderbird schreef:A de graaff was stiekem de beurs ingelopen terwijl die een verbod had..
Werd tegen gehouden door de beveiliging en door de politie geboeid afgevoerd .
Heb het gefilmd maar denk niet dat slim is om te delen .
Blijkbaar had ik het mis en is de graaf niet binnenslopen en had hij geen verbod.
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Houten

Bericht door Erik »

thunderbird schreef:
thunderbird schreef:A de graaff was stiekem de beurs ingelopen terwijl die een verbod had..
Werd tegen gehouden door de beveiliging en door de politie geboeid afgevoerd .
Heb het gefilmd maar denk niet dat slim is om te delen .
Blijkbaar had ik het mis en is de graaf niet binnenslopen en had hij geen verbod.
Waarmee ik dit onderwerp afsluit.
Ook een goede les voor ons. We hebben gezien dat onze taal ook wel implicerend kan zijn. Een indruk kan wekken. Om wat voor reden dan ook.
Het is goed om te bedenken dat je (ik spreek alle forumleden aan) op dat moment je mening verkondigt. Je geeft er een kleur aan. Zet dat er dan bij. In het voorbeeld van Thunderbird kun je dan beter zeggen "Ik had de indruk dat dhr. Graaff was binnengeslopen terwijl ik dacht dat hij een verbod had." Dan zal de tegenwerping hoogstens zijn: "Dat heeft u dan verkeerd gedacht; ik had geen verbod." Praatje af.

Kijk omhoog en omlaag, links en rechts, dan naar voren en doe de volgende stap.
(oude instructie t.a.v. de uitvoering van het bewegen in niet geheel door eigen troepen beheerst terrein)
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
agraaff
Lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 jan 2011, 21:58

Gesplitst uit "Naziboeken op Bol.com"

Bericht door agraaff »

Geachte beheerder,

verstandige woorden hierboven, vooral wat betreft de wet, originelen en herdrukken. Ik had het zelf niet beter...
Ik wijs er nog op, dat wie nazispullen gaat verzamelen, automatisch een vorm van bewondering gaat krijgen.

Ik wil mij verder graag verdedigen tegen aantijgingen van Bange Bertus Bunker hieronder - maar het onderwerp Houten is opeens gesloten, terwijl daar wel aantijgingen tegen mij staan - meestal zonder bewijzen. Hier dan maar mijn verweer.
Dank AG


Re: Houten

Meld dit bericht
Ongelezen bericht door Bertus Bunker » 29 feb 2020, 15:06
Mijn uitleg is voor iemand met een gezond verstand duidelijk, voor u waarschijnlijk niet. u begint weer allerlei zaken erbij te halen die niet relevant zijn. Ik ben niet bang zoals u suggereert, Erik geeft hier een duidelijke uitleg over waar ik me bij aansluit. De beurs in Huizen is niet door u gesloten maar enkel verhuist naar Houten omdat er behoefte was naar uitbreiding, beter toegankelijk en men meer bezoekers kan ontvangen, ...

<<AG: u geeft geen enkel bewijs, geen enkel document, u verdraait en u kent de cdocumentatie niet of negeert die bewust. Ik heb op 11 juni 2015 ingesproken bij de Gemeenteraad Huizen en kreeg daar raadsbrede bijval, ook van de burgemeester (toen: Hertog, die Joods is...). Hier vindt u het verslag:
https://www.gemeenteraadhuizen.nl/docum ... t=1&c=3574.


op Marktplaats gaat de handel gewoon door zoals altijd, niemand heeft daar hinder van .

<<AG: wij en onze medestanders (ik zit ook in het Comite 21 maart tegen racisme) hebben daar wel degelijk hinder van... u negeert dat bewust, en daarmee verdraait u opnieuw en u geeft opnieuw geen enkel bewijs.. U schijnt echt willens en wetens uzelf de das om te willen doen... >>

De omschrijving incompetent wijst op het feit hoe u informatie verdraaid om het gelijk aan u kant wilt krijgen ( u had een goed politicus geweest ! ) AFN heeft ook al afscheid van u genomen wegens u wangedrag als ongeleid projectiel,

>>AG Klopt niets van: bewijzen ontbreken, is opnieuw ongedocumenteerd en bovendien lasterlijk omdat u weet dat het niet zo is - zie deze link bijv. https://www.afvn.nl/directeur-nazi-expo ... azi-stijl/ - daar staat ook vandaag duidelijk dat ik woordvoerder ben.
En deze van 22020: https://www.krapuul.nl/politiek-blog/fa ... duitsland/
U kunt nog niet eens de naam van onze organisatie correct vermelden: het AFVN, de AFN betekent American Forces Network, de radiozender van het VS-leger uit Frankfurt waar ik tijdens mijn jeugd elke avond naar luisterde.


in Bussum bij de herdenking wordt u ook al niet enthousiast onthaald door de organisatie, ...

<<<AG: bewijs? Nul. Totale flauwekul. Ik ben gevraagd voor het organisatiecomité van de Oostereng waar ik nog in zit.>>

daarnaast heeft u al een keer diverse journalisten buitengesloten ( duidelijk een vorm van fascisme, om de vrij pers buiten te sluiten van informatie )

<<AG: klopt niets van, en dat weet u waarschijnlijk. U beticht mij van fascisme... dat is laster. Ik wilt kennelijk dat ik naar de officier van justititie ga. Prima! Bewijzen ontbreken opnieuw. Ik ben journalist en al 40 jaar lid van de NVJ, ook vandaag, vm. bestuurslid ook, en de NVJ eist dat 'journalisten' de Code van Bordeaux - die u niet kent - respecteren: waarheidsvinding, hoor en wederhoor en redelijkheid. Sites als GeenStijl hebben o.m. doodsbedreigingen tegen antifascisten (ook tegen mij) gepubliceerd en zijn rechtse propagandasites en geen journalistieke media - ze doen ook niet aan hoor-en-wederhoor, hebben mij nog nooit gebeld bijv.. Het Comité Herdenking Februaristaking 't Gooi, door mij opgericht mmv ex-minister Hans Hillen (die ik nog van school ken) en waarvan ik nog steeds voorzitter ben (ik was ook vorige week bij de jongste herdenking, waar ik o.m. de burgemeester heb gesproken). U bent ook onnauwkeurig: zulke propagandamedia en hun medewerkers (die geen 'journalisten' zijn zie boven) zijn nooit door ons geweigerd, aangezien het gaat om een openbare herdenking in de openbare ruimte, maar we hebben gesteld dat ze niet welkom waren en dat we niet met hen zouden meewerken. Foutje van u. Bedankt.>>

...en zo kan ik nog wel uren doorgaan met typen maar dat houden mijn vingers niet vol .
En wat de Duitse ambassadeur betreft, ik help hem graag met het dragen van de krans, want wij kunnen wel vergeven voor wat er gebeurt is. De actie van een aantal jaren geleden met het verwijderen van de krans op de begraafplaats getuigd wel het niveau van u opvoeding en beperkte denkvermogen.

<<AG: als het even kan en mijn gezondheid het toelaat zal ik de krans op nazibegraafplaats Ysselsteyn van de Duitse ambassadeur voor oorlogsmisdadigers als de SS-er die Anne Frank liet deporteren, Julius Dettmann, de Nijmeegse SS-politiecommissaris die de 500 Nijmeegse Joden liet deporteren en daarna hun lege huizen beroofde, Anton van Dijk, en een gruwelijke, walgelijke SS-beul als Dr Ernst Knorr - die gevangenen martelde door hen met zijn wapenstok anaal te verkrachten - dan zal ik die krans weghalen, of mogelijk beter: verbranden. Ik ga dit soort misdaden niet vergeven, dat kan niemand, u al helemaal niet, dat kunnen alleen de slachtoffers - die zijn dood. Ik heb overigens Duitse vrienden - maar geen nazi's. Ik heb drie maanden terug nog een groep van 50 Duitse jongeren een rondleiding gegeven door Joods Amsterdam, incl. een lezing in het Verzetsmuseum. U weet niet tegen wie u praat... en uw gebrek aan respect en gebrek aan kennis pleiten erg sterk tegen u. U weet niet waarover u het hebt en u moet eens leren uw grote mond te houden en eerst onderzoek te doen. Het niveau van mijn opvoeding? Weet u niets beters? Ik heb alleen een zwemdiploma en ik mocht van mijn moeder niet met volle mond praten.... Beperkte denkvermogen? Ik heb vijf boeken geschreven, heb voor het NOS Journaal gewerkt en voor de Financial Times. Hoeveel boeken hebt u geschreven? U bent gewoon stikjaloers. U mocht willen mijn beperking te hebben. Ik verzoek de beheerder al uw bijdrage nav of over mij te wissen. (Ik heb kopieën, dus ga uw gang.)>>
<<AG: voor wie zich afvraagt waarom ik hier zo diep op inga: omdat negeren ervan een vorm van erkenning is en bange Bertus Bunker dit in het openbaar, en gedekt en geholpen door zijn anonimiteit opschrijft (waar de beheerders wel eens héél wat nauwkeuriger naar mogen kijken...). Ik stel dat de beheerders de pciht hebben om aantijgingen tegen personen te weren, of alleen in ernstig egevallen en met documentatie toe te laten, en bovendien de morele plicht hebben om de aangevallene vóór publicatie te informeren en in staat te stellen tot een reactie binnen redelijke tijd (zeg maaeens 3 dagen), voordat een dergelijke aantijging op dit forum verschijnt. Ik weet iets van juridische aansprakelijkheid, en aangezien dit een gemoderdeerd forum is, dragen de beheerders de medeverantwoordelijkheid voor aantijgingen, ook al publiceren zij disclaimers tot in de hemel: hun feitelijke daden tellen als eerste. Dus maak uw borst maar nat, beheerders. Nmm hebt u het veel te ver laten gaan.
Ik wil graag van de beheerders BBB's echte naam en woonplaats weten. Mijn e-mailadres is fpamsterdam@yahoo.com.>>>


PS- Als ik voor u een leuke schuilnaam mag bedenken voor dit Form zou ik voor Don Quichot gaan -:)

<<<AG: Hebt u Don Quixote - zoals de juiste spelling is - wel eens gelezen? Ik weet niet of u in zijn schoenen mag of kunt staan....volgens mij in ieder geval niet. Voor alle duidelijkheid: die zijn wel heel wat maten te groot voor u... Ik hoop verder van uw verdraaiingen zonder bewijs, van uw smaad en lasterpraat gevrijwaard te worden.>>
Bertus Bunker
Lid
Berichten: 584
Lid geworden op: 11 okt 2017, 11:33
Locatie: Alkmaar
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 5 keer

Gesplitst uit "Naziboeken op Bol.com"

Bericht door Bertus Bunker »

Het is niet gepast om in dit topic op dit onderwerp te reageren, aangezien het andere topic is gesloten.
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1752
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Gesplitst uit "Naziboeken op Bol.com"

Bericht door earlymb »

agraaff schreef: Ik wijs er nog op, dat wie nazispullen gaat verzamelen, automatisch een vorm van bewondering gaat krijgen.
Een boude stelling, maar die zou u ongetwijfeld niet gedaan hebben zonder onderbouwend, gedocumenteerd wetenschappelijk bewijs daarvoor te hebben. Kunt u die met ons delen?
Gebruikersavatar
LDO
Lid
Berichten: 956
Lid geworden op: 08 dec 2005, 11:19
Locatie: Katwijk
Gegeven: 39 keer
Ontvangen: 72 keer
Contacteer:

Gesplitst uit "Naziboeken op Bol.com"

Bericht door LDO »

Het zou toch wel van de zotten zijn als hier op gehoor gegeven werd en de beheerder privé gegevens ging versterken omdat u vindt dat Bertus en beheerders te ver gegaan zijn op deze gemoedelijke webstek!
Ik herinner u aan uw poging Ayatolla_Buttbanger (eigennaam, niet bedoelt als scheldwoord mod, google maar) voor het gerecht te slepen, waar u volgens mij ook nul juridisch rekest gekregen hebt? Ik heb er in ieder geval nooit meer iets over gehoord.
En daar werden wel wat meer onaardige dingen gesuggereerd die in geen verhouding stonden met het gene hier gezegd.
Namen noemen (Bange Bertus) is schoolplei niveau en niet kies.
Ik heb een keer u een kleine naam toegediend toen u grafroof gepleegd heb en daardoor een stevig standje gekregen van de beheerder.
Maar hij had gelijk, we zitten hier niet op Dumpert.
En dan over een schrijffout van Bertus vallen, u of all people!
Weet u niet meer hoe u reageerde toen ik daar een keer een opmerking over maakte?
Effe opfrissen: AG: Ik dacht verder dat dit forum over WO2 ging, niet over eventuele taalfouten. Doet de moderator daar nog wat aan?

Voorts vind ik het jammer dat u uw eigen topic vervuild met een stuk dat de intrinsieke discussie nu wegdrukt en vind ik de dreigende houding die u aanneemt ongepast.
Borsten nat maken en zo.
Ik geef u een welgemeende tip: wordt lid van Stormfront met een alias en ga eens blussen waar echt brand is.

Oh ja, op deze wil ik nog even reageren voor de boel op slot gaat:
agraaff schreef: <<AG: klopt niets van, en dat weet u waarschijnlijk. U beticht mij van fascisme... dat is laster. Ik wilt kennelijk dat ik naar de officier van justititie ga. Prima!
Niemand beticht u van fascisme, het deed Bertus denken aan fascisme.
Net zoals u in deze quote moest denken aan fascisme:

AG: Mensen zonder aanleiding op grond van hun overtuiging uitsluiten doet me erg aan 1933-45 in Duitsland of Nederland vanaf nov 1940 denken... raar hè?
Bertus Bunker
Lid
Berichten: 584
Lid geworden op: 11 okt 2017, 11:33
Locatie: Alkmaar
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 5 keer

Gesplitst uit "Naziboeken op Bol.com"

Bericht door Bertus Bunker »

Je zal bijna denken dat er iemand een bunker voor zijn kop heeft, oeps, verkeerde woordspeling :lol:
Gebruikersavatar
LDO
Lid
Berichten: 956
Lid geworden op: 08 dec 2005, 11:19
Locatie: Katwijk
Gegeven: 39 keer
Ontvangen: 72 keer
Contacteer:

Gesplitst uit "Naziboeken op Bol.com"

Bericht door LDO »

Oh, sorry, Heer Graaff, in de haast gisteren vergat ik u nog iets te verklaren gisteren, wat onachtzaam.

Citaat uit uw schrijven:
agraaff schreef:
AFN heeft ook al afscheid van u genomen wegens u wangedrag als ongeleid projectiel,

>>AG Klopt niets van: bewijzen ontbreken, is opnieuw ongedocumenteerd en bovendien lasterlijk omdat u weet dat het niet zo is - zie deze link bijv. https://www.afvn.nl/directeur-nazi-expo ... azi-stijl/ - daar staat ook vandaag duidelijk dat ik woordvoerder ben.
En deze van 22020: https://www.krapuul.nl/politiek-blog/fa ... duitsland/
Ik begrijp de verwarring hier hoor, dat is naar aanleiding van een krantenbericht uit de Gooi- Eemlander, zie de link hier onder.

viewtopic.php?t=42273 'Antifascisten verklaren Arthur Graaff voor gek'

Daarin werd gesteld: Het bestuur beraadt zich op stappen tegen Graaff. Waarnemend AFVN-voorzitter Hein van Kasbergen: ,,We twijfelen aan zijn gezonde verstand."

Dat gaf de nodige hilariteit hier natuurlijk, al is het een beetje leedvermaak.
Het bericht is voor zover ik weet ook nooit echt gerectificeerd, dus dat levert de verwarring op.
Vooral omdat u vrij snel in de pen klimt om dingen te laten rectificeren als het u niet zint.
U had toen mot met de burgemeester van Hilversum en er moest even snel iets gelijmd worden, daarom is dat bericht de wereld in geholpen neem ik aan.
De heer van Kasbergen is/was tenslotte een heel goede vriend van u en zou u nooit serieus voor gek verklaren in het openbaar.
Tenminste, zo heb ik het via via gehoord, maar ik ben natuurlijk hartstikke benieuwd naar het echte verhaal.
Dus de stelling van heer Bunker was weldegelijk gedocumenteerd en niet lasterlijk bedoeld, er is gewoon verwarring ontstaan en dat mag opgehelderd worden.
Hoeft niet als het pijnlijk is hoor, maar neem gerust die vrijheid!

Ik hoop dat ik duidelijk heb kunnen maken hoe de verwarring onstaan is.

PS Al meer duidelijkheid over die Enigma?

Vriendelijke groet,
Martin
Bertus Bunker
Lid
Berichten: 584
Lid geworden op: 11 okt 2017, 11:33
Locatie: Alkmaar
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 5 keer

Gesplitst uit "Naziboeken op Bol.com"

Bericht door Bertus Bunker »

Bericht verwijderd door beheerder,

Erik.
Gesloten