Sotheby's biedt aan: Voormalig Hitler-hotel met ondergrondse bunkers! Graaff krabt zich achter oor...

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
LDO
Lid
Berichten: 956
Lid geworden op: 08 dec 2005, 11:19
Locatie: Katwijk
Gegeven: 39 keer
Ontvangen: 72 keer
Contacteer:

Sotheby's biedt aan: Voormalig Hitler-hotel met ondergrondse bunkers! Graaff krabt zich achter oor...

Bericht door LDO »

Antifascist verzint dat Nazihandelaar verzint dat veilinghuizen nazispullen toelaten

Zo, dat is nog eens een subtitel die zo door De Rode Graaff verzonnen zou kunnen zijn!
En voor ik beschuldigd wordt: lees de feiten:

https://www.krapuul.nl/nieuws/2744904/n ... -toelaten/

De grootste particuliere nazihandelaar van Nederland, G V uit T, blijkt te hebben verzonnen dat grote veilinghuizen nazispullen toelaten en verkopen.
Sotheby’s in Amsterdam ontkent dit uitdrukkelijk.
Ook info van de BBC en de regels van Marktplaats stellen Vrolings in het ongelijk.

Mail van Sotheby’s Amsterdam Off, Manager Evelien Jansen

Sotheby’s veilt geen nazispullen. Ik denk eerlijk gezegd dat ook andere grote veilinghuizen als Christie’s, Bonhams en Philips dezelfde regels op dit gebied hebben.
Meneer Vrolings heeft dit nooit bij ons nagevraagd, en zal dit helaas zonder onderbouwing hebben gezegd.
In ieder geval veel dank voor het doorsturen van dit filmpje.

https://www.ad.nl/bizar/voormalig-hitle ... ~a22736fb/
Het AD van 18 febr schreef:Voormalig Hitler-hotel met ondergrondse bunkers staat te koop voor 3,6 miljoen euro

In het Duitse dorp Berchtesgaden staat een opmerkelijk gebouw te koop: in Hotel Zum Türken ontving Adolf Hitler tijdens zijn vakanties verschillende hooggeplaatste nazi’s.
Het staat nu te koop voor 3,6 miljoen euro.

Het gebouw wordt aangeboden op de website van makelaar Sotheby’s. De foto’s tonen een hotel op een prachtige locatie, met een mooi uitzicht op de bergen. ,,Een reis door de tijd met een droomachtig uitzicht”, zo luidt de titel van de advertentie.

Het hotel werd gebouwd in 1911 en is gelegen op de Obersalzberg. Hoewel er in de advertentie met geen woord over gerept wordt, doet het Duitse media een belletje rinkelen. Hitler bracht immers veel van zijn vakanties door in het ernaast gelegen Berghof.
Dat woonhuis van Hitler werd in 1945 door de Britse luchtmacht gebombardeerd.
Vaak trok hij echter ook naar Hotel Zum Türken, waar hij hooggeplaatste nazi’s en topmedewerkers van de Gestapo ontving.
Hij hield er toespraken en lichtte er zijn plannen toe. Het gebouw, dat zeventien slaapkamers telt, zou ook gediend hebben als SS-hoofdkwartier.

Hitler liet vlakbij ook een ondergronds gangenstelsel aanleggen, dat diende als ontsnappingsroute.
De ingang ervan ligt aan het hotel en geeft toegang tot ondergrondse bunkers. Die kon je tot voor kort bezoeken voor 5 euro.

Neo-nazi’s
In Duitsland is men bang dat het hotel nu in verkeerde handen terechtkomt en een soort van bedevaartsoord voor neo-nazi's kan worden. De ondergrondse gangen in de buurt bleken eerder al een trekpleister voor neo-nazi’s. Politicus Karl Freller (CSU), die ook directeur is van de Stichting Bayerische Gedenkstätten, hoopt daarom dat de regering het pand zal kopen.
__________________________________________

Misschien dat mevrouw Evelien Jansen nu tegenwerpt dat de makelaarstak van Sotheby anders is dan de veilingtak.
Het enige verschil is dat de real estate tak nog wat meer geld naar binnen harkt dan de veilingtak.
Hieronder nog een leuke foto ter onderstreping van de feiten.
Sotheby's zou zijn eigen moeder en de vervalste lijkwade van Turijn nog verkopen voor commissie.
800.000 heeft niks met nazi te maken.PNG
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2344
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Sotheby's biedt aan: Voormalig Hitler-hotel met ondergrondse bunkers! Graaff krabt zich achter oor...

Bericht door CollectorWo2 »

..
Laatst gewijzigd door CollectorWo2 op 29 feb 2020, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
agraaff
Lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 jan 2011, 21:58

Re: Sotheby's biedt aan: Voormalig Hitler-hotel met ondergrondse bunkers! Graaff krabt zich achter oor...

Bericht door agraaff »

Geachte LDO,
u verbeidt onwaarheid met uw bijdrage 'Antifascist verzint dat... etc'. Vreemd is dat u het bewijs voor deze onwaarheid erbij levert. En inderdaad, Sotheby's is een bedrijf dat onafhankelijk is van Sotheby's Real Estate. u tracht echter het zo te verdraaien dat u gelijk krijgt. het handelsregister spreekt u tegen.
Dus rectificeer svp zsm.
AG
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Sotheby's biedt aan: Voormalig Hitler-hotel met ondergrondse bunkers! Graaff krabt zich achter oor...

Bericht door Erik »

LDO schreef:Misschien dat mevrouw Evelien Jansen nu tegenwerpt dat de makelaarstak van Sotheby anders is dan de veilingtak.
Het enige verschil is dat de real estate tak nog wat meer geld naar binnen harkt dan de veilingtak.
Hieronder nog een leuke foto ter onderstreping van de feiten.
Sotheby's zou zijn eigen moeder en de vervalste lijkwade van Turijn nog verkopen voor commissie.
Mij was het duidelijk dat het gedeelte onder de streep (en hierboven aangehaald) de mening van Steller dezes is, dhr. LDO. Persoonlijk ben ik niet erg dol op persoonlijke meningen maar ze zijn niet verboden. Wellicht dat LDO er bij moet zeggen dat dit zijn eigen inschatting is gebaseerd op zijn wetenschap, maar een rectificering lijkt mij hier niet nodig. De toevoeging van de heer A. Graaff dat het hier wel degelijk om twee aparte bedrijven gaat, gestaafd door het handelsregister, lijkt mij voldoende aanvulling.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
LDO
Lid
Berichten: 956
Lid geworden op: 08 dec 2005, 11:19
Locatie: Katwijk
Gegeven: 39 keer
Ontvangen: 72 keer
Contacteer:

Re: Sotheby's biedt aan: Voormalig Hitler-hotel met ondergrondse bunkers! Graaff krabt zich achter oor...

Bericht door LDO »

Erik schreef: Persoonlijk ben ik niet erg dol op persoonlijke meningen maar ze zijn niet verboden.
_/-\o_
Dat is toch wel jouw persoonlijke mening Erik??? :mrgreen:

Ha heer Graaff,

Leuk u weer eens te zien hier, dat is lang terug?
Terwijl ik toch heel wat nieuwsberichten die u rechtstreeks aangingen hier gepubliceerd heb in de hoop dat u ons kwam verlichten met uw visie.

Maar on topic: deze thread heb ik gestart omdat het een informatief bericht betreft indirect over de 2e wereldoorlog (te weten Hotel Bij de Turken, voorheen onder andere SS Hoofdkwartier lijfwacht Hitler met kerkers en gangenstelsels er onder) .
Geplaatst in de algemene hoek waar vaker publicaties met bronvermelding geplaatst worden.
Mijn stelling dat heel wat veilinghuizen zich roomser voor doen dan de paus heb ik er als persoonlijke visie bij gezet.
Aan het taalgebruik en de wollige zin uit uw koker die ik nog wolliger gemaakt in dezelfde stijl kunt u vast ook wel proeven dat ik niet helemaal serieus was?
Antifascist liegt dat handelaar liegt…, geef toe dat u even dacht dat u hem zelf geschreven had?
Ik verbreid dus geen onwaarheid, het was satire en wat sarcasme.
U echter beweerd de waarheid en niets dan de waarheid te verkondigen na het raadplegen van één bron, u heeft contact gehad met één persoon die zei dat dit niet waar is.
En daar hangt u meteen uw hele uitrusting gezekerd aan vast en u zult haar naam de komende tien webpublicaties ‘Opgelet: Persbericht’ weer overal bijslepen tot ze uitdrukkelijk verzoekt dit niet meer te doen.
Zo heeft u het volgens mij niet geleerd op de school voor journalistiek.

Maar mijn persoonlijke commentaar op dat hotel uit het eerste bericht vergeten we op uw verzoek, prima.
Andere bedrijfstak, objection sustained.
Ik rectificeer en geef toe dat het was bedoeld om u uit uw journalistieke tent te lokken.
Wat overigens gelukt is, u bent weer actief forumlid, hulde!

Toch extraheert u weer uitsluitend datgene wat u kunt gebruiken uit het bericht, u gaat voor het gemak even met journalistieke oogkleppen voorbij aan het plaatje wat ik in dat eerste bericht geplaatst heb onderaan.
Zet een extra bril op en check het even als u een gaatje vindt in uw drukke pensionado agenda.
Betreft een Enigma codeermachine.
Of zoals Sotheby's het omschrijft: A FULLY OPERATIONAL FOUR-ROTOR ("M4") KRIEGSMARINE ENIGMA CIPHER MACHINE. BERLIN-WILMERSDORF, GERMANY, HEIMSOETH UND RINKE, 1942, SEIZED FROM THE BAUAUFSICHT DER KRIEGSMARINE IN TRONDHEIM, NORWAY, AFTER THE CAPITULATION OF NAZI FORCES THERE I
Een Kriegsmarine Nazi Enigma die de veilingtak van Sotheby's verkocht heeft, hoe praat u die recht?
U weet vast wel hoeveel mensenlevens de duikbootoorlog gekost heeft en hoe deze berichtenversleutelaar daaraan heeft bijgedragen.
Overigens, tussen ons gezegd en gezwegen wil ik u iets verklappen: die Nazi Enigma codeermachine springt er uit omdat het zo'n opvallend artefact is en bijna een miljoen op bracht, maar hij staat verre van alleen.
Ga maar eens wat experimenteren met search commando's in de archieven van de 'grote veilinghuizen' in Nederland.
Maar niet Christie’s of Sotheby’s want die verhandelen natuurlijk bijna alleen kunst.
Daarom begrijp ik niet waarom ze willens en wetens hun handen brandden aan een Nazi codeermachine, maar misschien kunt u dat wel rechten.
Desalniettemin ik veroordeel ze niet, begrijp me goed.
Oordelen laat ik aan mensen van onbesproken gedrag over die daar het recht toe hebben.
Historische objecten komen door veilingen en beurzen in bezit van goede conservators, musea en verzamelaars die de erfenis veiligstellen en bewaren de komende perioden, naar ik hoop.
Maar u moet niet ongefundeerd roepen dat mensen liegen wanneer u slechts één bron geraadpleegd heeft, die zich aantoonbaar ook nog heeft vergist.
Vergist zeg ik: daar waar u stelselmatig mensen voor leugenaars uit maakt kunt u wellicht eens de boel temperen door te stellen dat mensen misschien iets over het hoofd zien of voorbij gaan aan feiten.
Liegen is zo’n zware beschuldiging.
U beweert dat ik de boel verdraai om gelijk te krijgen, maar u bent de ongekroonde koning in het isoleren van zinsneden die u kunt gebruiken voor u zaak, terwijl u voorbij gaat aan elke nuancering.

Overigens vind ik het nog mild dat u zegt dat ik de boel verdraai, dat kan ik best hebben hoor!
Maar dat doe ik zeker niet om gelijk te krijgen, begrijp me alstublieft goed: ik hoef van u geen gelijk te krijgen.
Ik vind het alleen fijn als u weet hoe ik er over denk!
Dat u misschien denkt: Ha, die ouwehoer aan de kust zit weer op zijn praatstoel, hij heeft geen gelijk maar denkt toch na over de dingen.
Of ‘Oh daar heeft hij me te pakken, de schavuit!’
Ik ben niet uit op rellen maar wel op een uitwisseling van gedachten en dat mag binnen de regels van het forum er best aan toe gaan hoor!

Ben overigens ook benieuwd of u gaat kijken/observeren (al dan niet vermomd) naar voorgenomen opera op het graf in IJsselstein, of gaat u er voor liggen?
Ik las het bericht en moet er nog even de beweegredenen achter lezen om een mening te vormen, maar misschien kunt u er al iets over zeggen?
Krans okee, maar een hele opera…
Maar ik moet het nog even allemaal lezen voor ik een mening kan vormen zeg ik er bij.

Meanwhile: stay SHARP en tot horens!
Groets,
Martin

Juridische disclaimer:
Alles wat hier gezegd is, is voor persoonlijke rekening en zal of ontkent worden in de rechtszaal of afgedaan worden als belachelijk en satire.
Plaats reactie