Theo van Gogh vermoord..

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
KätheHelfrich
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 17 aug 2004, 10:57
Contacteer:

Bericht door KätheHelfrich »

Uit solidariteit.
Laatst gewijzigd door KätheHelfrich op 05 nov 2004, 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Wat een belachelijke beschrijving van het gebeurde. Gisteren waren getuigen op TV die op 5 meter afstand stonden en iets heel anders hadden gezien.
Na het schieten vergewiste de man zich er van dat Theo van Gogh dood was en toen heeft hij een mes in de buik en een klein mes met een briefje in de zij gestoken.
Dit soort beschrijvingen bij krantenberichten vind ik net zo walgelijk als het gebeurde zelf. De journalistiek is al net zo bedorven als de samenleving. Zielig gewoon.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Gebruikersavatar
Remarque
Lid
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: 16 aug 2004, 02:56
Locatie: Bielefeld

Bericht door Remarque »

---
Laatst gewijzigd door Remarque op 04 nov 2004, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Weder eine Anklage noch ein Bekenntnis. Ein Versuch über eine Generation zu berichten die vom Kriege zerstört wurde. Auch wenn sie seinen Granaten entkam.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Kranten maken overal een sensatie van.. anders verkoopt het niet. Overigens vind ik het niet terecht dat de politie tieners oppakt die leuzen over de islam aan het schreeuwen zijn. Zij worden wel gepakt, maar de grote jongens worden niet gepakt.. aldus Netwerk
Gebruikersavatar
John Rambo
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 14 sep 2004, 15:45
Locatie: Apeldoorn

Bericht door John Rambo »

779 schreef:Kranten maken overal een sensatie van.. anders verkoopt het niet. Overigens vind ik het niet terecht dat de politie tieners oppakt die leuzen over de islam aan het schreeuwen zijn. Zij worden wel gepakt, maar de grote jongens worden niet gepakt.. aldus Netwerk
Als deze jongeren leuzen roepen die kwetsend zijn, of bedreigend voor de openbare orde heeft de politie gewoon de taak om hier wat aan te doen. De handhaving van de openbare orde dus. Volkomen terecht. En waarschijnlijk zijn deze jongeren nu eenmaal ook wat makkelijker te pakken als "de grote jongens".
Hauptmann
Lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:51
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

John Rambo schreef:
779 schreef:Kranten maken overal een sensatie van.. anders verkoopt het niet. Overigens vind ik het niet terecht dat de politie tieners oppakt die leuzen over de islam aan het schreeuwen zijn. Zij worden wel gepakt, maar de grote jongens worden niet gepakt.. aldus Netwerk
Als deze jongeren leuzen roepen die kwetsend zijn, of bedreigend voor de openbare orde heeft de politie gewoon de taak om hier wat aan te doen. De handhaving van de openbare orde dus. Volkomen terecht. En waarschijnlijk zijn deze jongeren nu eenmaal ook wat makkelijker te pakken als "de grote jongens".
Klopt, vraag is alleen of die 150 bekende extremisten nu ook zo in de gaten worden gehouden alsdie jongeren die stonden te roepen.

Overigens staan er vandaag wel 15 agenten langs snelwegen te flitsen. Ik weet ook wel dat het geen vergelijking is maar je gaat je afvragen waar de prioriteiten liggen.
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

t heeft er niet veel mee te maken maar ff dit:

Liedje: Lange Frans en Baas B - Zinloos ( versie Theo van Gogh)
http://www.radio538.nl/538/media/player ... 646&via=hp

Radio fragment + liedje: Ruud de Wild over theo van gogh en liedje over zinloos geweld in nederland

http://www.radio538.nl/538/media/player.jsp?id=282699
Starting up again
Gebruikersavatar
Remarque
Lid
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: 16 aug 2004, 02:56
Locatie: Bielefeld

Bericht door Remarque »

---
Laatst gewijzigd door Remarque op 04 nov 2004, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Weder eine Anklage noch ein Bekenntnis. Ein Versuch über eine Generation zu berichten die vom Kriege zerstört wurde. Auch wenn sie seinen Granaten entkam.
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

De jongeren die zijn opgepakt in Den Haag behoorden tot een rechts-extremistische groep in die stad en waren bekend bij politie en AIVD. Ze riepen op tot fysiek geweld tegen islamieten.
Terecht dat ze werden opgepakt. Iedereen die oproept tot fysiek geweld mogen ze van mij oppakken en lang wegstoppen, of het nu rechtsen. linksen, christenen, moslims, of wat dan ook zijn.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Gebruikersavatar
Remarque
Lid
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: 16 aug 2004, 02:56
Locatie: Bielefeld

Bericht door Remarque »

---
Laatst gewijzigd door Remarque op 04 nov 2004, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Weder eine Anklage noch ein Bekenntnis. Ein Versuch über eine Generation zu berichten die vom Kriege zerstört wurde. Auch wenn sie seinen Granaten entkam.
Gebruikersavatar
John Rambo
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 14 sep 2004, 15:45
Locatie: Apeldoorn

Bericht door John Rambo »

Wat de AIVD allemaal uitvoert zullen we natuurlijk nooit helemaal weten. Ik hoop dat ze nog een beetje hun best doen. Ik pleit er wel voor dat de AIVD grondige opsporings methoden mag gebruiken. Zonder dat er weer meteen gemekkert wordt over "privacy schending" enz.
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

De AIVD moet zich bezig houden met alle anti-democratische machten, links, rechts, moslim, christen of wat dan ook. Politie en justitie moeten ingeschakenld worden op het moment dat wie dan ook onze democratische rechtsorde om zeep tracht te helpen. Ik weige mee te huilen met de roep nu om alleen moslim extremisten aan te pakken. Ook dat zou namelijk indruisen tegen alls watonze samenleving acceptabel maakt.

Een zekere privacy bescherming moet altijd blijven, alleen wanneer een persoon of organisatie zich bekeerd of oproept tot fysiek geweld dienen alle burgerrechten voor die persoon of organisatie te worden opgeschort.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Wilco Vermeer schreef:Terecht dat ze werden opgepakt. Iedereen die oproept tot fysiek geweld mogen ze van mij oppakken en lang wegstoppen, of het nu rechtsen. linksen, christenen, moslims, of wat dan ook zijn.
Dus jij vindt dat bijvoorbeeld Marc 82 Recon opgepakt en lang weggestopt mag worden om zijn bericht op 25-10-2004 20:49 in dit onderwerp?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
KätheHelfrich
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 17 aug 2004, 10:57
Contacteer:

Bericht door KätheHelfrich »

Uit solidariteit.
Laatst gewijzigd door KätheHelfrich op 05 nov 2004, 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

KätheHelfrich schreef: Daarnaast meldt de krant dat VVD-politica Ayaan Hirsi Ali vanochtend bedreigd is op het adres waar zij overnachtte. Volgens de krant drukte tussen half vijf en vijf uur een Marokkaanse jongen op deurbellen in haar omgeving. Hij wilde haar spreken. De jongen zou door de politie zijn aangehouden en enkele uren later zijn vrijgelaten.

Hirsi Ali ontving gistermiddag een dreigement per e-mail, ondertekend met 'Khalid Ibn Walid'. De tekst van de e-mail luidt: "Hee Hirsi, Blij dat Van Gogh is opgeruimd. Jij bent de volgende." De politie onderzoekt de herkomst.

Bron: http://www.nu.nl
En dan blijkt de moordenaar maar 1 rotte appel in de groep van Marokkanen te zijn................(Niet dus)
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Plaats reactie