Grote anti-terreuractie in Den Haag

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ho ho rustig... telegraaf vermeld met aanhalingstekens mijn geruchten. En Harro, als je het journaal een beetje volgt weet je dat de buurd geevacueerd is. Dus dat de burgerbevolking niet opgeofferd kan worden.
Het is bekend dat de verdachten zwaar bewapend zijn dmv o.a. granaten en explosieven op hun lichaam. De tanks is denk ik puur voor de dreiging als het mis dreigt te gaan.
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

De tanks staan nu ook genoemd op http://www.nu.nl.
De site spreekt van 'onbevestigde berichten'

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Hauptmann
Lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:51
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

Nu staat er "Volgens onbevestigde berichten zijn er blauwe tanks met rupsbanden op weg naar de straat. "
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

"Blauwe tanks" dat zijn die gepantserde voertuigen van de marechausee. Weereens een journalist die alles met ruspbanden een tank noemt.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Een tank wil niet altijd zeggen een gepantserd voertuig met een loop. Of wel?????
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Harro schreef:"Blauwe tanks" dat zijn die gepantserde voertuigen van de marechausee. Weereens een journalist die alles met ruspbanden een tank noemt.
Afbeelding
Deze dingen dus.


Rick
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Precies. "Tank" is dan wel een overstatement
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

In combinatie met afgesloten luchtruimen, sluipschutters op de daken en de aanvulling op het arrestatieteam door zeer zwaar bewapende mariniers van de bijzondere bijstands eenheid, vind ik de term "tank" niet eens zo vreemd.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ja, past mooi in het rijtje :P
Yorick
Lid
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jan 2004, 18:49
Locatie: Doorwerth, vlakbij Arnhem

Bericht door Yorick »

Er is nu ook een man aangehouden in Utrecht, deze zou te maken hebben met de terroristen in Den Haag.

en die 'tanks', zijn zoals RTL5 al meldde op hun nieuws: gepantserde rupsvoertuigen, waarschijnlijk van de Marechaussee, hiermee kunnen ze de muur omver halen of als het te gevaarlijk word om naar het pand lopen, dekking verlenen voor de arrestatie teams.

iemand trouwens al BBE'ers zien rondlopen?
al wel leden van arrestatie teams en politie in militaire kogelvrije vesten..
"Arnhem bridge. And hold it!"
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Schijnt ook tot er een aantal ADO Den Haag Hooligans,op de vuist zijn gegaan met Moslims.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Het NOS journaal heeft nu een telefonisch interview met een bewoonster van de straat die niet geëvacueerd is, er zou zojuist geschoten zijn en er zijn twee "jongemannen" uit het huis gehaalt en gearresteert waarvan één in een ambulance behandelt en afgevoerd.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

779 schreef:Ho ho rustig... telegraaf vermeld met aanhalingstekens mijn geruchten. En Harro, als je het journaal een beetje volgt weet je dat de buurd geevacueerd is. Dus dat de burgerbevolking niet opgeofferd kan worden.
Niet iedereen. Bewoners die niet weg wilden zijn nog in hun huizen. Ik volg het jounaal namelijk een beetje
779 schreef:Het is bekend dat de verdachten zwaar bewapend zijn dmv o.a. granaten en explosieven op hun lichaam.
Wie zegt dat? Heb ik nog geen enkel journaal over horen spreken. Het enige dat ik tot nu hoorde is dat er een handgranaat gegooid is tijdens de mislukte inval vanacht. Verder over eventuel bewapening of explosieven helemaal niets.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Dat hoorde ik paar uur geleden RTL Nieuws zeggen. En mensen die nog in huizen zijn hoefden niet weg, aan hen is het niet gevraagd, maar iedereen in een bepaalde straal zijn wel degelijjk verplicht geevacueerd.
Yorick
Lid
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jan 2004, 18:49
Locatie: Doorwerth, vlakbij Arnhem

Bericht door Yorick »

robin.h schreef:Schijnt ook tot er een aantal ADO Den Haag Hooligans,op de vuist zijn gegaan met Moslims.
dat klopt, maar zijn inmiddels uit elkaar gehaald.

naast de gegooide granaat is er verder nog niks bevestigd over hun bewapening!

inmiddels zijn er schoten gelost en zijn er 2 man gevangen genomen, waarvan 1 gewond en weggevoerd per ambulance.
"Arnhem bridge. And hold it!"
Plaats reactie