Joodse man in Antwerpen neergeschoten

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)

Moderator: Mr Mojo Risin

Brianlinden
Lid
Lid

Bericht door Brianlinden »

Update 18:12
Inmiddels is het slachtoffer aan zijn verwondigen overleden. Nog steeds is onduidelijk wat de achtergrond is van de gewelddaad. De man had 1.000 euro op zak die niet verdwenen waren, dus een roofmoord lijkt uitgesloten. Er zouden ook geen aanwijzingen zijn dat het motief van de schietpartij een religieus of racistisch aspect heeft.

Het Forum der Joodse Organisaties in België wijst er wel op dat het slachtoffer een herkenbare jood was - met een hoed, een baard en een lange zwarte jas - maar men wil geen overhaaste conclusies trekken alvorens een stelling in te nemen. ''We tasten volledig in het duister naar dader en motief en doen voorlopig geen speculaties'', aldus een woordvoerder.
okke
Lid
Gegeven: 1 keer

Bericht door okke »

779 schreef:8-20 jaar schijnt niet genoeg te zijn voor moord. Daarom verhogen met 500% lijkt mij? Wat ik bedoelde heeft niet mbt op toevallig deze moord, maar meer in het algemeen.
Ik dacht dat dit onderwerp ging over een moordaanslag op een Britse Jood in Antwerpen. En dat jij zei dat mensen die met 'zulke' motieven een moord begaan erg zwaar gestrafd moeten worden.

Nu zeg je dat je vindt dat alle moordzaken zwaarder bestrafd moeten worden.

Begrijp ik je verkeerd?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Ze pakken wel diegene die er meteen het joods uit ziet. En welke normale dief schiet er nou iemand door het hoofd? Dan moet je echt iemand héél erg haten.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Plaats reactie