The Sun: "Harry the nazi"

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Thomas
Lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 02 nov 2003, 16:15

The Sun: "Harry the nazi"

Bericht door Thomas »

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/4170083.stm

Had nu écht niemand diene jongen gezegd dat hij een slechte repro droeg?
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Van iemand met een gespekte bankrekening zou je inderdaad een reproductie aan hogere kwaliteit verwachten :lol:.

Natuurlijk vrij ongepast kostuum, maar als je gedurende 20 jaar om de 5 minuten een foto van iemand neemt is er veel kans dat je iets schokkends vast kunt leggen.
Thomas
Lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 02 nov 2003, 16:15

Bericht door Thomas »

antwerpx schreef:Natuurlijk vrij ongepast kostuum, maar als je gedurende 20 jaar om de 5 minuten een foto van iemand neemt is er veel kans dat je iets schokkends vast kunt leggen.
Dat is het probleem inderdaad: neem een goedkope, op het vulgaire af, Britse tabloid, gooi er een prins in en laat die prins nu juist een lachwekkende swastika aanhebben en je hebt prijs. Al die heisa is wel schrikwekkend, alsof dat belachelijk uniformpje het belangrijkste onderwerp op aarde is. Sommige mensen verliezen snel alle gevoel voor realiteit. Dat is niets nieuws, mensen kunnen hun emotionele conditioneringen (omgeving, media, famlie) niet met rationaliteit compenseren. Of anders gezegd: als gezond verstand met het gevoel, met emotionaliteit, in botsing komt heeft het gezond verstand er gelegen.

Gelukkig zijn er ook andere geluiden.
http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/4170623.stm
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Ik zeg met veel gezond verstand dat ik het bijhoorlijk ongepast vind dat een lid van het Koningshuis rondloopt met een swastika waarvan de beladen lading bij iedereen wel bekend is. Zo'n jongen dient het goede voorbeeld te geven, het is immers niet de eerste de beste. Hij kwetst hiermee ontzettend veel van zijn landgenoten en dat hoort niet bij zijn taak als prins.

De heisa eromheen is inderdaad wel een beetje overdreven, maar zo werkt dat nou eenmaal als prominente personen ontzettend domme fouten maken. Ook de vechtpartij van Harry met een journalist is breed uitgemeten in de (roddel)pers.

Als 'straf' moet Harry overigens van zijn vader een bezoek brengen aan Auschwitz. Op zich lijkt me zo'n bezoek wel goed, niet zozeer om hem te bestraffen, maar omdat dit een nuttige les voor hem kan zijn.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Zijn excuses zijn naar mijn mening op zich ook wel voldoende. Ik zijn actie eerder als een domme blunder dan als een bewuste grove belededing. Het jammere is dat hij niet gewoon een student is, maar een prins met een belangrijke publieke functie.
"I am very sorry if I caused any offence or embarrassment to anyone. It was a poor choice of costume and I apologise."
Als Harry nou gewoon even had nagedacht, was al deze heisa helemaal niet nodig geweest.
Gebruikersavatar
Jelle H.
Lid
Lid
Berichten: 777
Lid geworden op: 03 okt 2004, 16:00
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

Aah dit is toch schitterend! Heb er echt om moeten lachen.. Laat hem lekker zijn gang gaan.. (Y)
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
verellen
Lid
Berichten: 256
Lid geworden op: 26 sep 2004, 14:25
Locatie: geel

Bericht door verellen »

Ik vindt het op zich niet zo erg als hij dat draagt op een feesje. Maar ik kan de reactie's van het volk wel goed begrijpen. Het blijft nog altijd een gevoelige kwestie voor vele en een SS uniform dragen als prins is niet wat men verwacht te doen van een prins (spijtig voor hem, maar hij blijft een prins en moet zich er naar gedragen)
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Jelle H. schreef:Aah dit is toch schitterend! Heb er echt om moeten lachen.. Laat hem lekker zijn gang gaan.. (Y)
Waarom is dit schitterend?
Gebruikersavatar
Jelle H.
Lid
Lid
Berichten: 777
Lid geworden op: 03 okt 2004, 16:00
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

Hij heeft gewoon scheit, die instelling bevalt me wel..
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Scheit hebben kun je ook zonder zoveel mensen tegen de borst te stoten.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Jelle H,zou je het dan ook goed vinden als bijvoorbeeld Willem Alexander met een Nazi-uniform ging rondlopen ergens op een feestje?
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
Narcolepticus
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 okt 2004, 21:41
Locatie: Bel 156

Bericht door Narcolepticus »

Heeft die jongen er nu voor gekozen prins van het Verenigd Koninkrijk te zijn... Natuurlijk heeft hij een voorbeeld functie.

Het had grappiger geweest als hij daar als Adenoid Hinkel was afgekomen :)
Gebruikersavatar
gvdbor
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 dec 2004, 19:03
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door gvdbor »

Of hij daarvoor heeft gekozen doet niet terzake. Hij is het nu eenmaal. Ondervindt daar ook de lusten van (vermogen etc)
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Hij had beter moeten weten! Hij heeft toch een soort voorbeeld functie. En met een beetje nadenken kun je wel nagaan dat zo'n actie problemen op kan leveren. Dit is voor veel ouderen nog een zeer gevoelig onderwerp en als dan iemand op zo'n hoge positie zoiets doet kan ik me goed voorstellen dat hier veel om te doen is.
Vind het ook een goede zaak dat hij van zijn vader Auschwitz moet bezoeken. Hem eens goed met de neus op de feiten drukken.
Gebruikersavatar
gvdbor
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 dec 2004, 19:03
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door gvdbor »

Ben het volledig met je eens Nico.
Plaats reactie