"Winston Churchill is een ondeugend jongetje"

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

"Winston Churchill is een ondeugend jongetje"

Bericht door Roel R. »

'Winston Churchill is een ondeugend jongetje'

LONDEN - In hartje Londen gaat op 11 februari het Churchill-museum open. Veel aandacht zal uitgaan naar een schoolrapport uit 1883 van de toen 9-jarige Winston.

Zijn onderwijzers noemen hem daarin ,,erg ondeugend'', ,,zwak'' in aardrijkskunde, ,,matig'' in de Franse taal maar wel goed in geschiedenis.

Ze vrezen dat de jongen nog wel eens voor problemen kan zorgen, zo schreven ze. Dat heeft The Guardian dinsdag gemeld. In het museum staan tal van attributen die tot nu toe verdeeld waren over Churchills familiekasteel, zijn huis in Kent en een museum in het Amerikaanse Fulton. Te zien zijn onder meer 150 voorwerpen die niet eerder openbaar waren, tweehonderd documenten (zoals correspondentie met Stalin), duizend foto's en audiovisueel materiaal.

Sir Winston Leonard Spencer Churchill was de Britse premier in de Tweede Wereldoorlog. Hij overleed in 1965. Koningin Elizabeth opent het museum officieel op 10 februari.
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Alsof die mensen niks beters te doen hebben dan naar een rapport van een 9-jarige Winston churchill vanuit 1883 te bekijken. :|
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

robin.h schreef:Alsof die mensen niks beters te doen hebben dan naar een rapport van een 9-jarige Winston churchill vanuit 1883 te bekijken. :|
Het lijkt mij wel lollig om daar 'ns een kijkje te nemen. Winston Churchill was een zeer eigenzinnig persoon met een uitzonderlijk gevoel voor humor. Ook wat de na-oorlogse verhoudingen met de Sowjet-Unie betreft heeft hij een vooruitziende blik gehad. (Hoewel ik er wel bij moet aantekenen dat Churchill altijd een anti-communist was. )
Daar is 'ie weer!
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

Churchill is een reuze interessant en belangrijk historisch persoon en ik vind het leuk te horen over zijn rapport, verbaasd me niets dat hij ondeugend was hehehe.
En als ik in de buurt ben zal ik het zeker gaan bekijken.
Gebruikersavatar
de ernstige man
Lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 08 jun 2004, 14:19
Locatie: Haarlem

Bericht door de ernstige man »

Churchill was een echte brit die van het britse imperium hielt en ook erg koloniaal was ingesteld, in tegenstelling tot Roosevelt die juist naar het tegenovergestelde streefde. Desondanks waren ze goede vrienden!
Ik kan me net als marloes erg goed voorstellen dat hij ondeugend was, want later was hij nog steeds heel ehm.. eigenzinnig :D
ik ben ik, jij bent jij en hij is hij, maar wie zijn wij?
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Re: "Winston Churchill is een ondeugend jongetje"

Bericht door Arjen »

Ze vrezen dat de jongen nog wel eens voor problemen kan zorgen

LOL!!!!

Daar ze hadden ze gelijk in!
Vraag maar aan dat andere boefje uit duitsland!
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Hauptmann
Lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:51
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

Daarbij was hij tijdens WOI ook niet altijd even handig bezig.

Leuk dat zo'n museum er is. Misschien ga ik wel kijken.
Gebruikersavatar
mario
Lid
Berichten: 258
Lid geworden op: 27 jun 2004, 19:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door mario »

Ik ga in maart naar Londen. Ik ga zeker kijken.
Help mee met het aanleggen van de Eerste Wereldoorlog boekendatabase.
http://www.boekenlijst1418.nl
Plaats reactie