Duits extreem-rechts wil deel Nederland

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
de ernstige man
Lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 08 jun 2004, 14:19
Locatie: Haarlem

Bericht door de ernstige man »

Wat kan ik hier nou voor verstandigs over zeggen...
Daar gaan ze weer die Duitsers....
Grootheidswaanzin dat is het!
ik ben ik, jij bent jij en hij is hij, maar wie zijn wij?
Thomas
Lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 02 nov 2003, 16:15

Bericht door Thomas »

Paul Siemons schreef:Hallo,

Welk stuk Duitsland kreeg België na 1945?


Mvg,

Paul Siemons
Hier een kaartje:

Afbeelding

De blauwe lijn links geeft aan welke gebieden Duitsland moest afstaan. Het kanton Eupen-Malmédy was puur Duits, terwijl Elzas-Lotharingen (het gebied dat Frankrijk kreeg) veel betwister/gemengder was.
Let ook op Duitsland zélf op het kaartje; dat is het échte Duitsland nog voor de plunderingen van landgebied. Een onuitwisbare schande.
Laatst gewijzigd door Thomas op 26 jan 2005, 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Thomas
Lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 02 nov 2003, 16:15

Bericht door Thomas »

180cc schreef:ennnn ja, hoorrrr, de moffen janken weer :roll:
De "moffen"?! Mag ik op dit forum dan ook spreken over bruinen en andere vreemdelingen in denigrerende termen? En mag ik jou dan ook uitschelden?
Gebruikersavatar
max
Lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 17 jan 2005, 23:25
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door max »

een beter woord voor Duitsers is wat de Engelsen gebruikten in de oorlog namelijk jerry's wat de afkorting is van Germans
daarvandaan komt ook het woord jerry cans
de kannen waar ze hun benzine in deden waren namelijk in het duits canisters dus German Canisters werd al snel jerry cans
Zoals u zegt is 'moffen' wel een scheldwoord
ook krauts en huns
tegen mijn Duitse vrienden zeg ik wel Jerry's maar de andere termen, gebruik ik niet
ik zeg ook niet tegen de Fransen 'froggies' en tegen Nederlanders gebruik ik ook 'het' scheldwoord dat redelijk veel gebruikt word niet
Ik kom namelijk wel overeen met personen die in een ander land wonen
maar dat ze die gebieden hebben moeten afgeven is historisch doordat men dacht dat men de expansiedrang van de Duitse kaiser moest bestraffen met dat waar het in eerste instantie om ging namelijk grondgebied
en of je dat nu goed of slecht vind laat ik in het midden, maar ik weet wel dat de meeste bewoners van Eupen Malmedy niet terug willen naar hun 'roots' en belg willen blijven
MAAR er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, er zijn ook vlamingen die terug willen naar hun 'roots' en willen aanhechten bij Nederland
Maar dat zitten jullie alweer met ons opgescheept hé ;-)
Wat mij betreft mogen ze belgisch limburg teruggeven aan Nederland en het franse landsgedeelte aan de Fransen, moet ik niet meer ver rijden voor een buitenlandse vakantie
ps: dat laatste meen ik niet hoor :cheer:
Aprés moi, le déluge
http://www.dambusters.be
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

Ioannis schreef:Nee hoor, wat moeten we met die lui!!

En Limburg mogen ze van mij hebben!
Dan houwen wij wel deze kant van de Maas ;)

Mijn ouders hebben een tijd in Limburg gewoond, en hun viel op dat de Limburgers net zo stramm achter de Joekskapel aan marcheerden als de Duitsers.

Ik weet niet wat ik met die lui aan moet..
Of het zijn Duitsers, of Belgen, maar zeker geen Nederlanders! :P
Nee gelukkig ben ik geen brabander zou ik kunnen zeggen, maar dan verlaag ik me tot jou niveau. En ja ik zou inderdaad liever bij Belgie horen dan bij Nederland! En je ouders zijn zeker in de hongerwinter in Limburg komen schooien voor wat eten, ja dat zal het zijn geweest!
Doe de groeten in bejaarden tehuis van me OPA!!!
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Gelukkig laat Thomas weer onomwonden zien waar hij politiek staat. :mrgreen:
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
lt. Tim
Lid
Berichten: 120
Lid geworden op: 13 jan 2005, 21:25
Locatie: kerkrade

Bericht door lt. Tim »

haha....ik maak me hier niet druk over. Op zo'n partij zal de meerderheid denk ik niet meer stemmen na de 2e wereldoorlog
-A man is not dead, until he is forgotten-
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

lt. Tim schreef:haha....ik maak me hier niet druk over. Op zo'n partij zal de meerderheid denk ik niet meer stemmen na de 2e wereldoorlog
Mensen vergeten makkelijk..

De 2e Wereldoorlog is ook gekomen, domweg omdat ze de elende van de 1e Wereldoorlog vergaten/wilden vergeten.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
YouKnow
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 jan 2005, 20:12
Locatie: Baexem
Contacteer:

Bericht door YouKnow »

De reactie dat het als "grappig" wordt gezien is voor mijn gevoel een beetje misplaatst.

Nu hebben ze in die 'provincie' schijnbaar 9%. 9%, dat is aardig wat! Zoals Dodo ook zegt, vergeten mensen de historie makkelijk. Het zou wel eens riskanter kunnen zijn dan dat het er nu uit ziet.
Gebruikersavatar
Zitadelle
Lid
Berichten: 798
Lid geworden op: 22 jul 2004, 19:03
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Zitadelle »

Ach... mocht de partij ooit aan de macht komen in Duitsland, landen we de Luchtmobiele Brigade in Berlijn en zetten we hem alsnog af :)
http://www.t-kwadraat.nl/

It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
Gebruikersavatar
de ernstige man
Lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 08 jun 2004, 14:19
Locatie: Haarlem

Bericht door de ernstige man »

Ehm ja tuurlijk :P
Helaas zitten ze al in Duitsland (voor training) of VS (voor training) of Irak... :P maarja ze komen straks terug! Eindelijk!
ik ben ik, jij bent jij en hij is hij, maar wie zijn wij?
Gebruikersavatar
Ioannis
Lid
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 08 dec 2004, 11:13
Locatie: Brabant

Bericht door Ioannis »

jeroen1944 schreef:
Ioannis schreef:Nee hoor, wat moeten we met die lui!!

En Limburg mogen ze van mij hebben!
Dan houwen wij wel deze kant van de Maas ;)

Mijn ouders hebben een tijd in Limburg gewoond, en hun viel op dat de Limburgers net zo stramm achter de Joekskapel aan marcheerden als de Duitsers.

Ik weet niet wat ik met die lui aan moet..
Of het zijn Duitsers, of Belgen, maar zeker geen Nederlanders! :P
Nee gelukkig ben ik geen brabander zou ik kunnen zeggen, maar dan verlaag ik me tot jou niveau. En ja ik zou inderdaad liever bij Belgie horen dan bij Nederland! En je ouders zijn zeker in de hongerwinter in Limburg komen schooien voor wat eten, ja dat zal het zijn geweest!
Doe de groeten in bejaarden tehuis van me OPA!!!
Je hebt wel een ontzettend grote mond voor een Limburger!
Enfant terrible volgens sommigen. ;)
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

Ioannis schreef:
jeroen1944 schreef:
Ioannis schreef:Nee hoor, wat moeten we met die lui!!

En Limburg mogen ze van mij hebben!
Dan houwen wij wel deze kant van de Maas ;)

Mijn ouders hebben een tijd in Limburg gewoond, en hun viel op dat de Limburgers net zo stramm achter de Joekskapel aan marcheerden als de Duitsers.

Ik weet niet wat ik met die lui aan moet..
Of het zijn Duitsers, of Belgen, maar zeker geen Nederlanders! :P
Nee gelukkig ben ik geen brabander zou ik kunnen zeggen, maar dan verlaag ik me tot jou niveau. En ja ik zou inderdaad liever bij Belgie horen dan bij Nederland! En je ouders zijn zeker in de hongerwinter in Limburg komen schooien voor wat eten, ja dat zal het zijn geweest!
Doe de groeten in bejaarden tehuis van me OPA!!!
Je hebt wel een ontzettend grote mond voor een Limburger!
Hey daar heb je OPA weer!
Ja die grote mond heb ik gekregen om onbeleefde mensen van repliek te dienen!
YouKnow
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 jan 2005, 20:12
Locatie: Baexem
Contacteer:

Bericht door YouKnow »

Ik had eigenlijk wel een wat verstandigere en volwassener reacties verwacht. Zeker van mensen die de 25 al gepasseerd zijn, jammer.

Ik neem aan dat Ioannis niet serieus was met zijn post over Limburg(ers) en zo wel, dat hij dan de 'verkeerde' Limburgers heeft leren kennen. Velen anderen met mij zijn namelijk van mening dat Limburgers aardig gemakkelijk en open zijn.

Stél dat deze partij groter wordt, hoe zal er dan vanuit de EU worden gereageerd? Zal zo'n regering geaccepteerd worden?
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

YouKnow schreef:Stél dat deze partij groter wordt, hoe zal er dan vanuit de EU worden gereageerd? Zal zo'n regering geaccepteerd worden?
Ik stel voor dat wanneer die partij aan de macht komt en ze komen met een landmeter richting grens, dat we dan daar zo in de buurt eens een forummeet organiseren :evil:
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gesloten