Nieuwe wet tax op computers

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Jeroen2
Lid

Nieuwe wet tax op computers

Bericht door Jeroen2 »

Dat de regering graag centjes uit de zakken van haar bevolking haalt, da's niet nieuw meer. Belastingen hier, taxen daar, het houdt schijnbaar niet op. Vadertje staat probeert zich dan ook op alle manieren draaiende te houden en deze keer is het de beurt aan de PC-gebruikers.

De kamercommissie voor het Bedrijfsleven heeft immers over een wet gestemd die een tax zou invoeren op PC's. De wet is er uiteindelijk doorgeraakt, ook al hebben sp.a, Vlaams Belang en CD&V tegen het wetsvoorstel gestemd. Dit houdt in dat we binnenkort allemaal een tax van €30 tot €40 zullen moeten betalen op nieuwe PC's. Men vond het namelijk hoog tijd dat de wet van het copyright naar het digitale tijdperk omgezet zou worden; de tax dient dan ook als zogezegde compensatie voor de artiesten die slachtoffer zijn van het illegale downloaden van muziek.
Bron: Het Laatste Nieuws

moeten we al niet genoeg belastingen betalen in België?
Narcolepticus
Lid

Bericht door Narcolepticus »

Jochei, leuk voor iemand die net een nieuwe pc wil samenstellen.
YouKnow
Lid
Contacteer:

Bericht door YouKnow »

Compensatie voor de artiesten die slachtoffer zijn van het downloaden van muziek, door meer belasting naar de OVERHEID te laten gaan?

Hier mis ik iets..!
gvdbor
Lid
Contacteer:

Re: Nieuwe wet tax op computers

Bericht door gvdbor »

Jeroen2 schreef:[
moeten we al niet genoeg belastingen betalen in België?
Gezien het feit dat veel Nederlanders in Belgie gaan wonen vanwege het belastingklimaat, denk ik dat het in Belgie nog steeds gunstig is
Robin V
Lid

Bericht door Robin V »

Hangt er vanaf in welke gemeente je woont. Voor de meeste taksen kan de gemeenteraad zelf beslissen hoeveel ze heffen in hun gemeente.
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Marc 82 Recon
Lid

Bericht door Marc 82 Recon »

hmm op nieuwe computers zou dit ook gaan gelden op onderdelen :p want als je alles gewoon zelf doet en alleen onderdelen koopt kan men niet achterhalen dat je een nieuwe computer bouwt
kun je gewoon zeggen dat het een oude pc is die je vernieuwt :p
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Narcolepticus
Lid

Mja, zijn er hier eigenlijk computer-experts in de buurt? Want ik ben van plan (ga het doen) maar heb nog geen 'schema' van welke onderdelen (heb wel een beperkt schema hoor:)) Marc ? weet jij het (een goede bron : http://www.forcom.be
Marc 82 Recon
Lid

goh in belgie kun je proberen bij Eurosys.be :p maar het meest belangrijke is je moederbord en zijn aansluitingen maar daar zit een schema bij dan moet je ook zien dat je je processor goed in dat dingetje doet anders is ie naar de vaantjes meeste dingen zijn redelijk simpel :p

ale voor mij toch (jeuj diploma ict :p)
Private Burges, Marc J
19900519
Narcolepticus
Lid

Ja marc, ik bedoel welke onderdelen bestellen :) voor een vrij zware pc binnen een bep. budget
Marc 82 Recon
Lid

goh nou pm me effe met wat jij denkt dat je zoal nodig gaat hebben en waar je hem voor wil gebruiken en het geld dat je er aan uit zou willen geven ;)
Private Burges, Marc J
19900519
Plaats reactie