Berlusconi maakt Duitser uit voor kampbeul
- PPL
- Lid
Berlusconi maakt Duitser uit voor kampbeul

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
- Sjoerd
- Lid
Wat heeft Berlusconi nou gezegd? Kampcommandant, Kampbeul of Kapo?? Dit waren toch drie verschillende functies binnen de hierarchie van een concentratiekamp:
De kampcommandant was een hoge SS officier.
De kampbeul was vaak een gewone SS soldaat, en zelfs dat soms nog niet eens.
En een Kapo was een gevangene die een soort politieagentje moest spelen om er zo voor te zorgen dat de gevangenen zich een beetje zouden gedragen.
(Ik ontken hier overigens niet dat die Kapo's wel gruwelijke en laffe dingen op hun geweten hadden staan).
De kampcommandant was een hoge SS officier.
De kampbeul was vaak een gewone SS soldaat, en zelfs dat soms nog niet eens.
En een Kapo was een gevangene die een soort politieagentje moest spelen om er zo voor te zorgen dat de gevangenen zich een beetje zouden gedragen.
(Ik ontken hier overigens niet dat die Kapo's wel gruwelijke en laffe dingen op hun geweten hadden staan).
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Stephen E. Ambrose
- Arjen
- Lid
- Contacteer:
los van deze ongetwijfeld grove fout vind ik het wel een grappig dingetje van fokke en sukke
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
- Maximus
- Lid
- Brianlinden
- Lid