Simon Wiesenthal Centrum is twintig nazi-collaborateurs...

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
KätheHelfrich
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 17 aug 2004, 10:57
Contacteer:

Bericht door KätheHelfrich »

antwerpx schreef:
Hauptmann schreef:Hoezo zou dat onmenselijk zijn?
Misdadigers horen gestraft te worden. Of geldt dat niet meer na 60 jaar of 40 of 20 of 5 of 1 jaar? Waar wil je de grens trekken?
Straffen kan op verschillende manieren. Minderjarigen en ouderlingen moet men van mij niet in cellen gaan steken. Ik vind het natuurlijk een goed werk, het opsporen van de oude oorlogsmisdadigers. Als men hun namen al kent zullen die mensen het al hard genoeg te verduren hebben in hun publieke leven. Of dit schandpaal-zetten humaan is valt natuurlijk te bediscussiëren, maar het blijft in mijn ogen beter dan iemand te laten wegrotten.
Deze mensen hebben hun leven gewoon kunnen voortzetten,
ze zijn getrouwd, konden een carriere opbouwen, kregen kinderen en konden genieten van hun kleinkinderen,
en hun slachtoffers dan?....
Denk nou eens na!
Ze konden na hun misdaden gewoon DOOR MET HUN LEVEN!
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

KätheHelfrich schreef: Deze mensen hebben hun leven gewoon kunnen voortzetten,
ze zijn getrouwd, konden een carriere opbouwen, kregen kinderen en konden genieten van hun kleinkinderen,
en hun slachtoffers dan?....
Denk nou eens na!
Ze konden na hun misdaden gewoon DOOR MET HUN LEVEN!
En enkele jaren in de bak zal dat hele leven ongedaan maken? En ook het verschrikkelijke jarenlange psychisch leed van de slachtoffers?
Denk nou eens na!
Het feit dat zo'n opsluiting belastend kan zijn voor iemands gezondheid en zodoende het leven kan verkorten buiten beschouwing gelaten. Het zou dus een hele korte opsluiting kunnen worden.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ik snap best dat wat het leed de slachtoffers is aangedaan niet ongedaan kan worden gemaakt... maar zal het 60 jaar durende leed verzacht worden als nu nog ex nazi's worden opgesloten? Gelukkig hebben we in NL in de wet staan dat een zaak na 30 jaar is vergaan.
KätheHelfrich
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 17 aug 2004, 10:57
Contacteer:

Bericht door KätheHelfrich »

779 schreef:Ik snap best dat wat het leed de slachtoffers is aangedaan niet ongedaan kan worden gemaakt... maar zal het 60 jaar durende leed verzacht worden als nu nog ex nazi's worden opgesloten? Gelukkig hebben we in NL in de wet staan dat een zaak na 30 jaar is vergaan.
Heerlijk makkelijk!!!
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

779 schreef:Ik wil niet eens reageren op de quotes die uit mijn post gehaald werden... niet eens onderbouwd gewoon.
Wat valt er te onderbouwen? Ik stel je gewoon een vraag. Kun jij het aan de nabestaanden van hun slachtoffers uitleggen dat deze mensen een vredig einde verdienen, vrij temidden van hun familie en vrienden? Als je dat kunt zou ik weleens willen weten hoe je dat dan doet. Ik zou het niet kunnen namelijk. Het was de slachtoffers absoluut niet gegund zo te sterven. Dat ze tot nu toe aan hun straf ontkomen zijn kan geen vrijbrief zijn. Die vrijheid en rust hebben ze al zestig jaar te lang genoten.

Een zaak vergaat overigens niet 779. Dat heet verjaren.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Hauptmann
Lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:51
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

antwerpx schreef:
Hauptmann schreef:Hoezo zou dat onmenselijk zijn?
Misdadigers horen gestraft te worden. Of geldt dat niet meer na 60 jaar of 40 of 20 of 5 of 1 jaar? Waar wil je de grens trekken?
Straffen kan op verschillende manieren. Minderjarigen en ouderlingen moet men van mij niet in cellen gaan steken. Ik vind het natuurlijk een goed werk, het opsporen van de oude oorlogsmisdadigers. Als men hun namen al kent zullen die mensen het al hard genoeg te verduren hebben in hun publieke leven. Of dit schandpaal-zetten humaan is valt natuurlijk te bediscussiëren, maar het blijft in mijn ogen beter dan iemand te laten wegrotten.
Ja, maar het opsluiten van deze mensen vergelijken met Nazi-praktijken gaat mij nog even drie stappen te ver. En daarbij hebben Nazi's zelf ook geen bejaarden ontzien, of vrouwen, kinderen danwel verstandelijk gehandicapten. En wie zegt dat ze het hard te verduren hebben gehad in hun leven?
Hauptmann
Lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:51
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

779 schreef:Ik snap best dat wat het leed de slachtoffers is aangedaan niet ongedaan kan worden gemaakt... maar zal het 60 jaar durende leed verzacht worden als nu nog ex nazi's worden opgesloten? Gelukkig hebben we in NL in de wet staan dat een zaak na 30 jaar is vergaan.
Dus als Hitler nu nog leefde en was ondergedoken gaat hij ook vrijuit? Waar is jouw grens?
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ja kon niet op het woord komen Harro. Ik snap best jullie mening, maar dat betekent niet dat jullie mening de goede is. of dat mijn mening de goede is. Als iedereen de zelfde mening zou hebben, wat zou het toch een saaie wereld worden :)

Maar KätheHelfrich, zoiets vertellen als lekker makkelijk is natuurlijk geen mening ofzo.. Denk je dat de overlevende Joden het willen om wéér herinnerd worden aan het verleden.. kom op live on!
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Hauptmann schreef:
779 schreef:Ik snap best dat wat het leed de slachtoffers is aangedaan niet ongedaan kan worden gemaakt... maar zal het 60 jaar durende leed verzacht worden als nu nog ex nazi's worden opgesloten? Gelukkig hebben we in NL in de wet staan dat een zaak na 30 jaar is vergaan.
Dus als Hitler nu nog leefde en was ondergedoken gaat hij ook vrijuit? Waar is jouw grens?
Als dhr. Hitler tijdens deze 60 jaren niet vervolgd zou zijn en heeft verder geen misdaden meer gedaan dan zou het mij de kont kunnen roesten. Als Hitler nog zou leven zou de kans zero zijn dat hij niet vervolgd zou zijn. De aarde is klein, men vind je altijd. Osama vinden ze ook wel binnen 60 jaar denk ik :)
Hauptmann
Lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:51
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

779 schreef:
Hauptmann schreef:
779 schreef:Ik snap best dat wat het leed de slachtoffers is aangedaan niet ongedaan kan worden gemaakt... maar zal het 60 jaar durende leed verzacht worden als nu nog ex nazi's worden opgesloten? Gelukkig hebben we in NL in de wet staan dat een zaak na 30 jaar is vergaan.
Dus als Hitler nu nog leefde en was ondergedoken gaat hij ook vrijuit? Waar is jouw grens?
Als dhr. Hitler tijdens deze 60 jaren niet vervolgd zou zijn en heeft verder geen misdaden meer gedaan dan zou het mij de kont kunnen roesten. Als Hitler nog zou leven zou de kans zero zijn dat hij niet vervolgd zou zijn. De aarde is klein, men vind je altijd. Osama vinden ze ook wel binnen 60 jaar denk ik :)
Vindt je dat echt? Misschien moet je dan toch jouw onderschrift eens aanpassen.

"Laat één ding duidelijk zijn: Geweld heeft in Nederland nooit het laatste woord"
KätheHelfrich
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 17 aug 2004, 10:57
Contacteer:

Bericht door KätheHelfrich »

779 schreef:J
Maar KätheHelfrich, zoiets vertellen als lekker makkelijk is natuurlijk geen mening ofzo.. Denk je dat de overlevende Joden het willen om wéér herinnerd worden aan het verleden.. kom op live on!
Tuuk joh, we gaan gewoon door, niks gebeurt,.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Dat zijn de woorden van dhr. Jan peter Balkenende. Hij is politicus en ik niet. Misschien is het ook maar beter dat ik het niet voor het zeggen zou hebben. Al komen mijn opvattingen over deze discussie wel aardig overeen met het standpunt dat genomen is door o.a de Nederlandse regering en wetgeving.
KätheHelfrich
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 17 aug 2004, 10:57
Contacteer:

Bericht door KätheHelfrich »

Is er nu echt zo'n groot verschil ontstaan?
Vindt jeugd nu echt dat zoveel jaar na dato alles maar over en vergeten en vergeven moet zijn , dat als je als oorlogsmisdadiger het slim hebt aangepakt en onvindbaar bent gebleven , je eigenlijk beloond moet worden?
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ik snap het ook niet Käthe. Ik geloof dat wij het voor het eerst in ons leven met elkaar eens zijn.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Hauptmann
Lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:51
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

Opdoeken dat Joegoslavie tribunaal!

Het is al tien jaar geleden...

Vrijlaten die Pinochet

Het is al twintig jaar geleden...


:frownno:
Plaats reactie