Helft Duitse jeugd kent holocaust niet

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Kilroy
Lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 16 jan 2005, 20:35
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Kilroy »

Harro schreef:Dat lijken mij toch geen pubers, wel? :?
Nou, als je dergelijke ideologie aanbidt, ben je wel enigszins "puberaal".
Een zaak is niet noodzakelijkerwijs rechtvaardig omdat een mens er voor sterft (Oscar Wilde).
Gebruikersavatar
posse
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 09 dec 2004, 13:42
Locatie: België

Bericht door posse »

Het gaat er hem niet om welke ideologie je aanbidt, maar wel HOE !
:wink:
Librake
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jun 2005, 22:50

onwetend

Bericht door Librake »

Niet alleen Duitse jeugd, maar ook anderen. Mijn grootvader heeft in een concentratiekamp gezeten, meer weet ik er ook niet van. Enkele jaren geleden heeft mijn moeder mij een verhaal verteld:
"Een toemallige vriendin van mijn oom ging op bezoek bij mijn grootvader, die voor de eerste keer een t-shirt droeg na zijn nare ervaring. Hierdoor was het nummer zichtbaar dat op zijn arm was getatoeeërd. Die vriendin zei doodleuk, handig je telefoonnummer op je arm, zo vergeet je hem nooit meer."
Zij is natuurlijk met haar klikken en klakken buiten gevlogen, maar door dit stom wicht heeft mijn opa nooit meer iets met korte mauwen gedragen.
Ik ben er zeker van dat 5O% van de jeugd en zelfs ouder niets weten over de Holocaust of het nog altijd ontkennen, terwijl er meer dan genoeg bewijzen zijn.
Opgeheven account 1427

Re: onwetend

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Librake schreef:Niet alleen Duitse jeugd, maar ook anderen. Mijn grootvader heeft in een concentratiekamp gezeten, meer weet ik er ook niet van. Enkele jaren geleden heeft mijn moeder mij een verhaal verteld:
"Een toemallige vriendin van mijn oom ging op bezoek bij mijn grootvader, die voor de eerste keer een t-shirt droeg na zijn nare ervaring. Hierdoor was het nummer zichtbaar dat op zijn arm was getatoeeërd. Die vriendin zei doodleuk, handig je telefoonnummer op je arm, zo vergeet je hem nooit meer."
Zij is natuurlijk met haar klikken en klakken buiten gevlogen, maar door dit stom wicht heeft mijn opa nooit meer iets met korte mauwen gedragen.
Ik ben er zeker van dat 5O% van de jeugd en zelfs ouder niets weten over de Holocaust of het nog altijd ontkennen, terwijl er meer dan genoeg bewijzen zijn.
Wat een onzin zeg... Ieder mens dat hier in nederland onderwijs heeft gevolgd weet van de holocaust omdat het een verplicht onderwerp is. Dat een 'dom wicht' niet weet dat de gevangenen werden getatoëerd is niet verwonderlijk aangezien dit een detail is van de hele holocaust. Laat een gemiddelde volwassene een busje Zyklon-B zien en reken maar dat kans groot is dat deze persoon niet weet wat dit is. Waarom? Simpelweg omdat dit een detail is. Het is niet iets dat je leert op school. En al stond het vermeld in een geschiedenisboek, de mensheid vergeet kleinere details, dingen buiten het grote plaatje om. Zo kan dit 'wicht' best eens gelezen hebben over de tatoeages maar er weinig aandacht aan besteed hebben.

Als ik tegen jou 'PLUTO' zeg, dan durf ik haast te wedden dat je denkt: die hond van Mickey Mouse... Maar wil dit zeggen dat je niets weet van de invasie in Normandië? Of van de tweede wereldoorlog?
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Laat een gemiddelde volwassene een busje Zyklon-B zien en reken maar dat kans groot is dat deze persoon niet weet wat dit is.
Bij ons in de klas hebben we het vrij uitgebreid gehad over de Holocaust, en dus ook de mannieren waarop de Joden, zigeuners, homosexuelen etc. werden omgebracht. Bij ons weet iedereen wat Zyklon B is, het product laat gewoon zien hoe gruwelijk de holocaust was.
Overigens hebben we het ook over het T4 (Tiergarten Vier) programma gehad.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Tim Y.
Lid
Berichten: 1202
Lid geworden op: 27 apr 2005, 14:42
Locatie: Kerkrade

Bericht door Tim Y. »

Laat een gemiddelde volwassene een busje Zyklon-B zien
Bij ons weet iedereen wat Zyklon B is
Misschien weten ze wel wat Zyklon B is maar niet hoe het uitziet. Ik kan iemand wel zeggen wat Zyklon B is, maar als ik hem daarna een potje laat zien weet hij nog niet dat het Zyklon B is.
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Is meestal niet zo moeilijk te zien hoor, staat er namelijk op:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Ik vind persoonlijk het echt onmenselijk om mensen te gaan ombrengen met een product... dat zelfs eerst als rattenvergif diende...

Zoiets kunnen we helaas niet terug draaien

Nog een foto van zo'n bus dat hier wat verderop in het museum van deporatie en verzet staat:
Afbeelding
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Tim Y.
Lid
Berichten: 1202
Lid geworden op: 27 apr 2005, 14:42
Locatie: Kerkrade

Bericht door Tim Y. »

Is meestal niet zo moeilijk te zien hoor, staat er namelijk op
Oke, dan is het niet zo moeilijk. Maar laten we even zeggen dat er niks op het potje staat, en dan vraag je aan een willekeurig iemand op straat, wat het is. De kans dat diegene het weet lijkt me redelijk klein.
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Hahaha, jonge toch, denk is na er komt iemand op straat naar je toe met een blik...
Wat moet je dan denken?
Wedde dat er geen zenuw in je lichaam denkt dat het een blik zyklon B is?
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Tim Y.
Lid
Berichten: 1202
Lid geworden op: 27 apr 2005, 14:42
Locatie: Kerkrade

Bericht door Tim Y. »

Dat bedoel ik. :wink:
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Maar da's toch logisch dat je dat niet weet?
Waarom dan een kaal blik zonder etiket laten zien?....
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Tim Y.
Lid
Berichten: 1202
Lid geworden op: 27 apr 2005, 14:42
Locatie: Kerkrade

Bericht door Tim Y. »

Ik bedoel een doorzichtig potje, geen blik.
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

? mmm wat moet er dan inzitten? die korrels?
Tuurlijk herken je dat niet... kunen evengoed meststoffen zijn....
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Tim Y.
Lid
Berichten: 1202
Lid geworden op: 27 apr 2005, 14:42
Locatie: Kerkrade

Bericht door Tim Y. »

Ja, dat is waar. Maar ik denk toch dat ongeveer de helft van mensen niet weten wat Zyklon-B is.
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.
Plaats reactie