Gepubliceerd op: 27 mei 2005
In de Filipijnen zijn twee mannen opgedoken, die zeggen dat ze Japanse soldaten zijn die zich sinds de Tweede Wereldoorlog hebben verscholen in de bergen op het zuidelijke eiland Mindanao. De twee kwamen vrijdag niet opdagen in een hotel op Mindanao, waar ze hadden afgesproken met Japanse diplomaten.
De Japanners werden vorig jaar september ontdekt door een landgenoot die voor zaken op Mindanao was. De voorzitter van een Japanse veteranenorganisatie, Goichi Ichikawa, zei de regering in februari op het bestaan van de mannen te hebben gewezen. De twee zouden al lang naar Japan hebben willen terugkeren, maar dat niet hebben gedurfd uit angst dat ze voor de krijgsraad gebracht zouden worden. Ze zouden in de Tweede Wereldoorlog na een wandeling in de bergen hun eenheid niet hebben kunnen terugvinden.
Het Japanse persbureau Kyodo meldde dat de op Mindanao opgedoken mannen mogelijk de 87-jarige Yoshio Yamakawa en de 83-jarige Tsuzuki Nakauchi zijn. Ichikawa zei te hebben begrepen dat er zeker drie Japanse soldaten in de bergen van Mindanao wonen.
In 1974 werd in de Filipijnse bossen een Japanse soldaat gevonden die dacht dat de oorlog nog bezig was. Zijn voormalige commandant moest eraan te pas komen om hem ervan te overtuigen dat de oorlog was afgelopen
Twee Japanners verschuilen zich sinds WOII in Filipijnen
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
Twee Japanners verschuilen zich sinds WOII in Filipijnen
-
- Lid
In 1974 werd in de Filipijnse bossen een Japanse soldaat gevonden die dacht dat de oorlog nog bezig was. Zijn voormalige commandant moest eraan te pas komen om hem ervan te overtuigen dat de oorlog was afgelopen
Dat verhaal kon ik al. Echt wonderbaarlijk. Stel je voor hoe die heeft geleefd al die jaren :O
Dat verhaal kon ik al. Echt wonderbaarlijk. Stel je voor hoe die heeft geleefd al die jaren :O
-
- Lid
- Simon
- Lid
Echt, die mensen zijn toc hecht gediciplineerd !!
Trouwens ook een cultuurshock hé... kom je na 60 jaar alleen maar bomen en takken en dieren gezien te hebben terug.
Masaal grote gebouwen, auto's
echt een schok
zoiets kun je je echt niet voorstellen hé...
Trouwens ook een cultuurshock hé... kom je na 60 jaar alleen maar bomen en takken en dieren gezien te hebben terug.
Masaal grote gebouwen, auto's
echt een schok
zoiets kun je je echt niet voorstellen hé...
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
-
- Lid
- Contacteer:
- Brianlinden
- Lid
- Simon
- Lid
Ze zijn de bergen er ingetrokken en durfden niet teruggaan omdat ze anders voor de krijgsraad konden verschijnen dus de kans dat ze niet heel het eiland gezien hebben is groot...Brianlinden schreef:?
Het eiland Mindanao is een grote trekplijster van toeristen....? :S(las ik ergens dan)
Ik vraag me wel af waar de militaria die ze hebben gaan blijven, lijkt me echt intressant voor een museum!
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Dit doet me dus zo denken aan een van die filmpjes van Laurel & Hardy, waarin Laurel een Britse soldaat is die het einde van de oorlog nooit te horen krijgt en maar heen en weer blijft marcheren in de 'loopgraaf'. Als men er weet ik hoeveel later achterkomt, marcheert hij daar nog steeds, die loopgraaf meters diep door het jarenlange gemarcheer... geweldig..
- Tim Y.
- Lid
Als je al 29 jaar in een bos rondloopt en geen soldaat meer hebt gezien, en geen schot meer hebt gehoord. Dan moet het toch wel eens in je gedachten opkomen dat de oorlog voorbij is he.In 1974 werd in de Filipijnse bossen een Japanse soldaat gevonden die dacht dat de oorlog nog bezig was. Zijn voormalige commandant moest eraan te pas komen om hem ervan te overtuigen dat de oorlog was afgelopen
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.
- Simon
- Lid
- Brianlinden
- Lid
haha die is cool ja:D en dan staat ie in de krant Mooie film en dan die wagen met die automatische deur zaligSimon schreef:Op een eiland in de bergen, wss een eiland dat niet echt taktish is...
@Sbf.koch, jup echt zalig filmpje hé die berg rantsoen blikken
En dan dat vliegtuig dat voorbij komt... met het machinegeweer erop
- Tim Y.
- Lid
Weet iemand hoe deze aflevering heet? Ik heb laatst namelijk alle Laurel en Hardy films gekregen van iemand, ik heb ze alleen nog niet allemaal gekeken. En bij die paar die ik heb gekeken lag ik dubbel van het lachen. Die zijn echt grappig die jongens.Dit doet me dus zo denken aan een van die filmpjes van Laurel & Hardy, waarin Laurel een Britse soldaat is die het einde van de oorlog nooit te horen krijgt en maar heen en weer blijft marcheren in de 'loopgraaf'. Als men er weet ik hoeveel later achterkomt, marcheert hij daar nog steeds, die loopgraaf meters diep door het jarenlange gemarcheer... geweldig..
- Voorheen: Lt. Tim_NL
- Brianlinden
- Lid