Twee Japanners verschuilen zich sinds WOII in Filipijnen
- Simon
- Lid
Hij moest daar wacht blijven lopen in die loopgraaf zolang zei wegwaren (waren toch enkele mannen) die gingen op patrouille,verkenning, ofzoiets en hem werd duidelijk gezegd dat hij de loopgraaf niet mocht verlaten...
Echt grappig
Maar ik denk dat het die jappaners niet zo hilarisch is gelopen, je hele leven naar de kl*te omdat je in de bergen zat...
Komt die terug thuis, ja mama kzat in de bergen hé.
Echt grappig

Maar ik denk dat het die jappaners niet zo hilarisch is gelopen, je hele leven naar de kl*te omdat je in de bergen zat...
Komt die terug thuis, ja mama kzat in de bergen hé.
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
- wittmann
- Lid
k98s schreef:In 1974 werd in de Filipijnse bossen een Japanse soldaat gevonden die dacht dat de oorlog nog bezig was. Zijn voormalige commandant moest eraan te pas komen om hem ervan te overtuigen dat de oorlog was afgelopen
Dat verhaal kon ik al. Echt wonderbaarlijk. Stel je voor hoe die heeft geleefd al die jaren :O
daar heb ik een boek van.
kheb ut nog nooit gelezen zal ik mar us gaan doen.
lijkt me wel een leuk boek! een soort robins crusoë
-
- Lid
je kunt jezelf toch bijna niet voorstellen hoe die mensen geleefd hebben? Altijd maar bang dat je word opgepakt door je eigen mensen, gevangen of gedood daar de Gealieerden.
Snap ik, als je 50 jaar op zo'n bergje zit, dat het moeilijk aan je verstand te brengen is dat de oorlog voorbij is.
Snap ik, als je 50 jaar op zo'n bergje zit, dat het moeilijk aan je verstand te brengen is dat de oorlog voorbij is.
Windhund - Grenadier
Panzergrenadiere,
vorwärts, zum Siege voran!
Panzergrenadiere,
vorwärts, zum Siege voran!
-
- Lid