Grootvader Bush directeur van bank die banden had met nazi-D

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Grootvader Bush directeur van bank die banden had met nazi-D

Bericht door Roel R. »

Grootvader Bush directeur van bank die banden had met nazi-Duitsland 18-10-2003

Afbeelding

De grootvader van de Amerikaanse president George Bush, Prescott Bush, was een van de directeuren van een bank die in de Tweede Wereldoorlog door de Amerikaanse regering in beslag werd genomen wegens banden met de nazi's. Dat blijkt uit voorheen geheime documenten die onlangs vrij zijn gegeven.


Het gaat om de Union Banking Corporation, een investeringsbank in New York waarvan Prescott Bush een van de zeven directeuren was. Union Banking was indirect eigendom van Fritz Thyssen, een steenrijke Duitse zakenman en industrieel die de opkomst van Adolf Hitler vanaf de jaren '20 financierde.
According to classified documents from Dutch intelligence and US government archives, President George W. Bush's grandfather, Prescott Bush made considerable profits off Auschwitz slave labor. In fact, President Bush himself is an heir to these profits from the holocaust which were placed in a blind trust in 1980 by his father, former president George Herbert Walker Bush.
bron
De Union Banking Corporation was eigendom van de Nederlandse Bank voor Handel en Scheepvaart, waarvan Fritz Thyssen en zijn broer Heinrich Thyssen-Bornemisza weer de eigenaren waren. De Union Banking Corporation werd in oktober 1942 gesloten en in beslag genomen wegens steun aan de vijand.

Tegen de directeuren van de bank is nooit strafvervolging ingesteld. Ook is van geen van hen bekend dat ze direct betrokken waren bij de financiering van de nazi's.

Thyssen keerde zich in 1938 af van Hitler wegens de vervolging van joden en katholieken en zat van 1941 tot 1945 in een Duitse gevangenis.

Over de banden tussen Prescott Bush en de Union Banking Corporation doen al jaren geruchten de ronde. Het Witte Huis weigerde vrijdag te reageren op de berichten over grootvader Bush.


[Copyright 2003, Novum Nieuws / Associated Press]


nieuws.nl

( gejat van fok )
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Re: Grootvader Bush directeur van bank die banden had met na

Bericht door Roel R. »

_The_General_ schreef: van Fritz Thyssen, een steenrijke Duitse zakenman en industrieel
grappig, een ondernemer bij ons in de buurt heet Frits Thijssen :)

wat vinden jullie hier van?
Gebruikersavatar
Lord_Vetinari
Lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 20 sep 2003, 22:18
Locatie: Oss

Bericht door Lord_Vetinari »

Oud nieuws. Datzelfde verhaal is ook al opgerakeld toen papa Bush nog aan de macht was.

Het is niet netjes, maar onder de Amerikaanse wet niet strafbaar. Was het dat wel, dan konden alle banken nu wel sluiten want ze doen allemaal wel zaken met de een of andere enge dictator.
Hij, die niet leert van de geschiedenis, is gedoemd deze te herhalen... / Si non confectus non reficiat / Fighting for peace is like making love for virginity
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Zo is ook 'bekend' van Arnold Schwarzeneggers vader , Gustav, dat hij betrokken is geweest bij oorlogsmisdaden in Polen en Rusland.

En wat dachten we dan van de 'banden', om het dan nog zacht uit te drukken, van IBM met nazi-duitsland?

En Henry Ford, die zijn bedrijf structureerde zoals de Nazi's hun land organiseerden. Hij heeft ook veel openlijk sympathie betuigd aan Hitler


laten we niet vergeten dat het Nazisme in de jaren '30 erg, heel erg populair was in Amerika. Er werden zelfs open bijeenkomsten gehouden in Madison Square Garden. Daarna is die populariteit zoveel mogelijk verdoezeld
stefano
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jun 2003, 15:03

Bericht door stefano »

Ach, ik denk dat dit gewoon genetisch bepaald is want zijn zoon en kleinkind zijn ook een pot nat met de olie in saudi arabie, denk dat je maar niet al te veel vragen moet stellen over de carlille groep :) . zo opa zo vader zo zoon
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

ALLE leiders hebben een honger naar macht en zijn daarom in meer of mindere mate dictatoriaal ingesteld en dus als persoon totalitair.

Dat is waar het om draait en dat is waarom regeringen (in mijn belevingswereld) altijd een bron van onheil zijn.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Plaats reactie