Scholieren krijgen straf voor brengen van Hitlergroet

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gesloten
Gebruikersavatar
wehrwulf
Lid
Lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 mar 2005, 22:01
Locatie: nederland

Re: Hitler groet

Bericht door wehrwulf »

Harro schreef:Ik had het niet over die jongens maar over jouw opvatting:
wehrwulf schreef:[..] omdat je met een re-enactment dus authentiek bezig bent. D.w.z. correcte uniform, uitrusting enz. Ook de juiste vlaggen horen hier bij, en de hitler groet.
Daar reageerde ik op met de opmerking dat het verboden is. Artikel 137c Wetboek van Strafrecht. Treurig dat je het Nederlandse beleid dat je niemand mag beledigen of kwetsen afdoet als "heisa".
Goed,dat was/is niet zo bedoeld.
Neem ik terug.
Foutje.
Laatst gewijzigd door wehrwulf op 17 jul 2005, 00:22, 2 keer totaal gewijzigd.
there are only two things that happen when you wrestle with a pig,you get dirty and the pig likes it!!
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Re: Hitler groet

Bericht door Harro »

wehrwulf schreef:Waarom?? omdat je met een re-enactment dus authentiek bezig bent.
D.w.z. correcte uniform, uitrusting enz.
Ook de juiste vlaggen horen hier bij, en de hitler groet.
Doet men ook in de US.
En daar maakt men geen heisa zoals in nederland!
Bedoel je daarmee die jongens in de Efteling??? :?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
wehrwulf
Lid
Lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 mar 2005, 22:01
Locatie: nederland

Bericht door wehrwulf »

Harro schreef:Hebben we nog over de vraag waarom je vindt dat we bij re-enactment de "juiste vlaggen" en de hitlergroet moeten toestaan en onderstaande post...
Harro schreef:Om je even te herinneren...
Harro schreef:Verdiepen in de geschiedenis van de US. Is goed, vertel jij ons vast waar we op moeten letten?

Ik denk dat Jurryt wil zeggen dat Amerikaanse reenactors daardoor automatisch ook een stuk rechtser zijn dan Nederlanders cq. Europeanen

Wat zegt "een ex officier van het (niet de) US leger" over zijn positie op de politieke schaal?

Relatief weinig Amerikanen vergeleken met het dodental van de meeste overige betrokken landen. Tellen is overigens niet nodig, de cijfers zijn bekend. Er sneuvelden 292.131 Amerikanen in WO2.
Harro,je bent een beste gozer,maar ik beantwoord nu alleen de bovenstaande vraag.
Je gaf eerder aan dat het verboden is.
Maar in bepaalde gevallen ( zie efteling ) laakbaar is,maar niet strafbaar.
Met een re-enactment ben je dus authentiek bezig,de juiste uniform/uitrusting.
Het is ook niet verboden om als nederlander een duitser uit te beelden tijdens een re-enactment.
Dan kan het bij zo`n speciale evenement toch toegestaan zijn?
Want als je dan verder gaat,zou het uitbeelden van een duitse soldaat dan ook kwetsend zijn?
Ok harro,de rest zal ik later beantwoorden.
Ik wens je een prettige vakantie toe!
groet
there are only two things that happen when you wrestle with a pig,you get dirty and the pig likes it!!
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Mij kwijt? Je hebt het eerst over:
wehrwulf schreef:[..] omdat je met een re-enactment dus authentiek bezig bent. D.w.z. correcte uniform, uitrusting enz. Ook de juiste vlaggen horen hier bij, en de hitler groet.
Dat lijkt mij toch niet over die jongens in de Efteling te gaan maar over jouw opvatting dat "de juiste" (ik neem aan je doelt op hakenkruis-) vlaggen en de hitlergroet bij re-enactment mogen worden gebruikt. Wat die jongens in de Efteling deden is geen re-enactment. Ik reageer met mijn "je mag niet kwetsen dus is het verboden" op vlaggen en de groet bij re-enactment. Dit staat zondermeer in artikel 137c Wetboek van Strafrecht. Toch zeg je:
wehrwulf schreef:Daar bedoelde ik dus mee,de gebeurtenis in de efteling,met die 4 jongens. Er werd van alles bij gehaald. Kijk dat was in mijn ogen heisa.
Wat hebben die vlaggen en hitlergroet bij re-enactment in hemelsnaam met de Efteling temaken?

Maar als in jouw post van 16-07-2005 23:50 nu te lezen staat dat je die op 17-07-2005 00:22 in toaal 2 keer bewerkt hebt, dan heeft reageren van mijn kant geen zin.

Het is als Nederlander niet verboden een Duitse soldaat uit te beelden. Maar als je daarbij met hakenkruisvlaggen en en je rechterarm gaat staan zwaaien dan maakt justitie snel een einde aan je re-enactment. Als jij stelt dat die "erbij horen" dan ben je niet alleen puur naar de letter van de wet fout bezig maar ben je, naar mijn overtuiging, moreel ook verwerpelijk. Waarden en normen, weet je wel?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

wehrwulf schreef:
Harro schreef:Hebben we nog over de vraag waarom je vindt dat we bij re-enactment de "juiste vlaggen" en de hitlergroet moeten toestaan en onderstaande post...
Harro schreef:Om je even te herinneren...
Harro,je bent een beste gozer,maar ik beantwoord nu alleen de bovenstaande vraag.
Nee, dat doe je niet. Je geeft helemaal geen antwoord op bovenstaande vraag.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Heren, Ik ben geen moderator, dus ik heb niet de bevoegdheid om in te grijpen.

Ik zou jullie (Wehrwulf en Harro) willen vragen ofwel deze discussie over het al dan niet op een goede manier op elkaar te reageren te stoppen of per email voort te zetten Het is volstrekt off-topic en slecht voor de onderlinge verhoudingen.

Alvast bedankt.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

dvaupell schreef:Heren, Ik ben geen moderator, dus ik heb niet de bevoegdheid om in te grijpen.

Ik zou jullie (Wehrwulf en Harro) willen vragen ofwel deze discussie over het al dan niet op een goede manier op elkaar te reageren te stoppen of per email voort te zetten Het is volstrekt off-topic en slecht voor de onderlinge verhoudingen.

Alvast bedankt.
Ik moet zeggen dat ik dit de meest verstandige opmerking van de laatste 7 á 8 pagina's vindt. :roll:

Ik wil van Wehrwolf een duidelijk antwoord zien op de vraag wat hij zo slecht vindt aan de straf die de vier jongens uit de Efteling hebben gekregen.

Als er nog verder off-topic geleuterd wordt gaat dit topic gewoon dicht. Het topic gaat over vier jongens die de Efteling uit zijn gebonjoured en niet over de vraag of de Hitlergroet wel is geoorloofd bij re-enactment.

Als je het niet eens bent met de manier van reageren van een ander handel je dat maar per PB af.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
J Bishop
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 dec 2004, 21:19

Bericht door J Bishop »

Krijg nou wat, dit is de school waar ik dit jaar mijn diploma gehaald heb. Er waren wel wat mensen die om een beetje (dat denken ze tenminste) stoer over te komen tegenover klasgenoten. Ik zou me ook wel voor kunnen stellen wie deze personen waren. Het reisje naar Efteling is vaak ter afsluting van het jaar, maar dit is idd niet erg slim van die jongens.

We hebben wel eens wat Lonsdale dragers op onze school gehad, maar de gene die ik ken die hadden totaal geen nazistische bedoelingen. Maar ja, misschien wel een keer goed dat de heer W (directeur) & de heer L dit soort jongeren op zijn school aanpakt.

,
Jeffrey
Cor
Lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jun 2005, 12:17

Bericht door Cor »

Heheh ik heb ook op die school gezeten, die E. L wat een loser was dat, toen al. Wat een harde straffen zeg, een oorlogsmuseum bezoeken, een oorlogsfilm bekijken en een oorlogsboek lezen. Je zou bijna een Hitlergroet maken voor die 'vervelende straffen'

[edit Sjoerd] Naam afgekort tot eerste letter van de achternaam uit privacy overweging.[/edit]
Gebruikersavatar
J Bishop
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 dec 2004, 21:19

Bericht door J Bishop »

Sorrie die uitspraak die jij maakt vind ik nogal cru. Waarom zijn dat harde straffen. Ten eerste leren ze nog eens wat en het helpt ze nadenken over het gene wat er allemaal gebeurt is in de tweede wereldoorlog.
Cor
Lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jun 2005, 12:17

Bericht door Cor »

Harde straffe is mischien het verkeerde woord, maar zoals ik later zeg vervelende straffen dan.

Maar jij denkt echt dat ze er iets van leren door naar zo'n film te kijken, haha laat me niet lachen. Die lachen zich rot om die 'vervelende straf'
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

Ze moeten leren waarom de Hitlergroet slecht is, ik hoop dat de ouders nog een straf bedenken, hun weten meer dan iemand anders hoe je hen kan straffen.
Ik heb er geen kracht meer voor
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Bericht door Telemark »

bertjan schreef:En als een groep marokanen rotzooi trappen in een pretpark grijpt er niemand in (weet ik uit ervaring).
Inderdaad, In de zwembad bij mij in de buurt klimmen sommige marokkanen over de muurtjes van de zwembad terwijl de personeel met hun neus erboven op zitten.
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

Je praat anders wel als een marrokaan.... Het zwembad, het personeel....
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Ik sluit deze discussie maar even af met een slotje. Ik heb er niet echt hoop op dat het nog erg hoogstaand wordt gezien de recenste reacties.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gesloten