Scholieren krijgen straf voor brengen van Hitlergroet

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gesloten
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

Omdat die toch het vaakst negatief van zich laten horen.


Tenminste als ik de kranten moet gelogen is er bijna elke dag wel wat.


En wat ik er van gehoord heb is geen van die krans voetballers aangehouwden.
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

bertjan schreef:Omdat die toch het vaakst negatief van zich laten horen.
Het gaat hier om het brengen van de Hitlergroet in de Efteling. De gehele maatschappelijke discussie rond groepen Marokkaanse jongeren die zich regelmatig misdragen heeft hier volgens mij niks mee van doen.
bertjan schreef:Tenminste als ik de kranten moet gelogen is er bijna elke dag wel wat.
Helaas zorgen bepaalde groepen Marokkaanse jongeren inderdaad regelmatig voor problemen. Maar ze brengen - volgens mij - niet de Hitlergroet in de Efteling.
bertjan schreef:En wat ik er van gehoord heb is geen van die krans voetballers aangehouwden.
Dat vind ik serieus ook heel erg jammer. Met name deze jongeren zouden absoluut gebaat geweest zijn bij een soortgelijke straf als deze jongens vanwege hun gedrag in de Efteling hebben gekregen. Helaas is dat toen niet gebeurd, maar gelukkig zijn de herdenkingen die daarop volgden zonder incidenten verlopen.
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

En in Amsterdam is het al heel gewoon geworden dat de leeraren bij geschiedenis stukken over de kampen gewoon weg laten om dat ze anders naar schooltijd er ''even'' op worden aangesproken.
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Bericht door koen »

wat bedoel je met aan gesproken? door wie ouders of iemand anders
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Roel R. schreef:De straf is in mijn ogen perfect. De schoolleiding had ze ook van school kunnen trappen of de Efteling had ze kunnen aanklagen wegens belediging etc...
helemaal mee eens, goed idee trouwens, zo leren ze nog wat over de jodenvervolging en dergelijke...
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
de loos
Lid
Berichten: 163
Lid geworden op: 19 apr 2005, 19:22
Locatie: Duffel, Belgie
Contacteer:

Bericht door de loos »

Vind het ook een goeie straf, bij mij in het school zit ook iemand die die groet altijd doet en hakenkruisen overal tekent zonder te weten wat er achter zit enz...:?
http://www.remaindersofww2.tk ! (forten rond antwerpen)
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Bericht door koen »

tja de wereld is onrecht vaardig
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

koen schreef:tja de wereld is onrecht vaardig
hoe bedoel je?
is de straf dan niet juist? :shock:
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Bericht door koen »

ik reageerde op deze:
Vind het ook een goeie straf, bij mij in het school zit ook iemand die die groet altijd doet en hakenkruisen overal tekent zonder te weten wat er achter zit enz...
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Perfecte straf! :)
Gebruikersavatar
wehrwulf
Lid
Lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 mar 2005, 22:01
Locatie: nederland

Bericht door wehrwulf »

KevinP schreef:Schijnt overigens vaker te gebeuren dat jongeren voor de camera's in attracties de Hitlergroet brengen. Ik moet eerlijk zeggen dat het eigenlijk wel een beetje onschuldig overkomt. Zit waarschijnlijk ook niet echt een boodschap achter, maar is meer stoer doen. Een middelvinger opsteken zou slimmer geweest zijn, want de Hitlergroet is gewoon een behoorlijk ongewenst gebaar.

Tsja, bij nader inzien weet ik niet of dit de terechte straf is. Hebben deze jonderen een voorgeschiedenis waarin extreem-rechts of racistisch gedrag regelmatig vertoont werd dan is deze straf meer dan terecht. Was het meer een uitspatting van dom en puberaal gedrag, dan is een middagje et schoolplein vegen misschien ook wel voldoende.
Ben met kevinp eens!!
Kijk het was gewoon stoer doen voor die gasten,verder niks.
De politie er bij halen, de ouders enz. tjongejonge wat een onzin.
Men draaft weer door in nederland.
there are only two things that happen when you wrestle with a pig,you get dirty and the pig likes it!!
Gebruikersavatar
Pauli
Lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 15 mei 2005, 17:20

Bericht door Pauli »

FELIX schreef:Wel stom dat ze het deden, maar die sraf is ook niet mis zeg, misschien een beetje te....... :|
Ik vond deze straf zo geweldig toen ik m las. Waarom Te? Het is 10 keer beter dan honderden regeltjes schrijven zoals ik dat vroeger moest doen. Vind het een goede beslissing van de schoolleiding.
"Even a fool is thought wise when he keeps his mouth shut"
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Vala, kijk een schoolplein vegen, daarmee kunnen die jongeren mischien nog niet weten wat ze fout deden.... nu komen ze teminste te weten waarom het fout was...
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Alsof 14/15 jarigen dat nog niet weten,iedere 14/15 jarige in Nederland weet wel een beetje wat de Hitlergroet inhoud. Dit was gewoon stoerdoenerij.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

robin.h schreef:Alsof 14/15 jarigen dat nog niet weten,iedere 14/15 jarige in Nederland weet wel een beetje wat de Hitlergroet inhoud. Dit was gewoon stoerdoenerij.

Dat valt best tegen hoor. Ze zien het eens een keer op tv, en dan gaan ze het na doen. Zonder dat ze er wat van af weten.
Nee, zoveel kennis hebben ze dan nog niet.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gesloten