Scholieren krijgen straf voor brengen van Hitlergroet

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gesloten
Gebruikersavatar
Tim Y.
Lid
Berichten: 1202
Lid geworden op: 27 apr 2005, 14:42
Locatie: Kerkrade

Bericht door Tim Y. »

Quote:
Maar een Swastika is wat anders dan een hitlergroet brengen. Met de Hitlergroet laat je eigenlijk zien dat je Hitler 'steunt'. Als je een swastika op je Re-enactment kleding draagt,zegt nog niet dat je Hitler steunt bijv.


Juist, hier ben ik het ook volledig mee eens. Dit geld ook hetzelfde voor het voorbeeld over de VW Kever, als je in een volkswagen rijdt betekent dit natuurlijk niet dat je achter de ideen van Hitler staat. Maar ik neem ook niet aan dat deze kinderen de Hitlergroet brachten om Hitlers ideen te steunen, maar eerder om stoer te doen.
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

wehrwulf schreef:
Simon schreef:
Maar een Swastika is wat anders dan een hitlergroet brengen. Met de Hitlergroet laat je eigenlijk zien dat je Hitler 'steunt'. Als je een swastika op je Re-enactment kleding draagt,zegt nog niet dat je Hitler steunt bijv.
inderdaad, ook dat probeerde ik duidelijk te maken, maar wist niet hoe te verwoorden.

Goeie zet robin
HAHHAAHA,wat een onzin mannen.
Nou de escuses voor jullie antwoorden zit em ,dat het al heeell laat is.
Zo`n onzinnig antwoord heb ik nog nooit gezien :lol:
En dan roepen: goeie zet robin.
Het zij jullie vergeven.
Thanks,maar eerst zeg je dat de Hitlergroet doen fout is, en vervolgens laat je het wel toe,als het maar bij Re-enactment gebeurd. Maar volgens mij blijft de Hitlergroet tussen het normale leven, en Re-enactment toch dezelfde betekenis houden?
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
wehrwulf
Lid
Lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 mar 2005, 22:01
Locatie: nederland

Bericht door wehrwulf »

Ga jij dan in je uniform naar school/werk??
Bij een re-enactment ga je dus authentiek te werk,ben je dus een duitser gebruik je dan ook de hitler groet.( doet men ook o.a. in de us )
Heel simpel.
En dat kun je dus vermelden bij zo`n re-enactment dag.
Niks mis mee.
there are only two things that happen when you wrestle with a pig,you get dirty and the pig likes it!!
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Daar ga je zeker authentiek te werk,maar zo authentiek is wel overdreven. Je leeft toch zeker niet meer in de jaren 39/45 waar de Hitlergroet toegelaten werd? We leven in 2005 en daar is de Hitlergroet doen verboden,ook op Re-enactment dagen moet het dus verboden blijven.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

KevinP schreef:
bertjan schreef:En wat ik er van gehoord heb is geen van die krans voetballers aangehouwden.
Dat vind ik serieus ook heel erg jammer. Met name deze jongeren zouden absoluut gebaat geweest zijn bij een soortgelijke straf als deze jongens vanwege hun gedrag in de Efteling hebben gekregen. Helaas is dat toen niet gebeurd, maar gelukkig zijn de herdenkingen die daarop volgden zonder incidenten verlopen.
Heeft dan werkelijk iedereen gemist dat de jongens die met die kransen voetbalden wel degelijk straf kregen?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

Ja dat heb ik wel gemist.


Wat hebben ze voor een straf gehad dan ?
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Een straf vergelijkbaar met die uit de openingspost. Dat bedoel ik nu: uit een gebrek aan kennis doe je uitspraken en maak je vergelijkingen tussen gevallen die nergens op slaan.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

Ik heb er echt nooit wat van gehoord en/of van gelezen.


Meestal krijgen ze dan een zeil weekend aan geboden omdat ze het dan zo moeilijk hebben.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

bertjan schreef:Meestal krijgen ze dan een zeil weekend aan geboden omdat ze het dan zo moeilijk hebben.
Kun jij meerdere voorbeelden noemen van allochtone probleemjongeren die een zeilweekeinde kregen aangeboden waar vervolging door justitie op zijn plaats was?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

In Zwolle ging wethouder van Dooremolen een dagje zeilen met probleemjongeren. Voorwaarde was dat ze een jaar lang niet in aanraking waren geweest met de politie. In Amsterdam richtte reclameman Enrico Bartens de stichting MO op. Met projecten probeert hij Marokkaanse jongeren respect voor zichzelf en voor anderen bij te brengen. Niet belonen maar aanpakken is zijn devies.


oke ik kon er maar een vinden.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ah, dus één zeilweekeinde. Dus waar is de opmerking "meestal" dan op gebaseerd en waarom doe je het voorkomen als een beloning voor crimineel gedrag terwijl het feitelijk een beloning is voor keurig gedrag? En waren dit specifiek allochtone probleemjongeren? Wat het project van Enrico Bartens in jouw antwoord doet is mij een raadsel.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

Feitelijk een beloning is voor keurig gedrag?

omdat ze een jaar niet in aanraking zijn gekomen en die jaren er voor dan.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Staat er ergens dat ze daarvoor niet gewoon voor criminele vergrijpen gestraft zijn dan?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

Meestal als je met de politie in aanraking komt en je bekend staat als probleem jongere zul je wel al gestraft zijn voor het een of ander.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Precies. Dus vanwaar jouw beredenering dat probleemjongeren meestal een zeiltocht kregen inplaats van straf?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gesloten