Extreem-rechtse Belg op Schiphol aangehouden

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Extreem-rechtse Belg op Schiphol aangehouden

Bericht door Roel R. »

Op Schiphol is donderdagavond de rechts-extremist Siegfried Verbeke aangehouden. De Belgische publicist die de holocaust ontkent, kan aan Duitsland uitgeleverd worden omdat hij via internet twijfel zaait over de moord op zes miljoen joden tijdens de Tweede Wereldoorlog.

In 2004 vroeg Duitsland al aan België om zijn uitlevering, maar een Belgische rechter weigerde dat. Sindsdien staat Verbeke wel internationaal gesignaleerd.

Holocaustontkenner Verbeke is in België al wel veroordeeld voor negationisme (het ontkennen van de jodenvervolging door nazi-Duitsland). Sinds 1995 is de negationismewet bij onze zuiderburen van toepassing. Het ontkennen, minimaliseren, rechtvaardigen of goedkeuren van de holocaust is daarmee een strafbaar feit geworden. De 64-jarige Verbeke kreeg in 2004 één jaar cel en 2.500 euro boete opgelegd en werd voor 10 jaar uit zijn burgerrechten gezet.
Fok!
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Wat houd: 'en werd voor 10 jaar uit zijn burgerrechten gezet' in

Triest als je dat ontkent.
Gebruikersavatar
pvt_Ed
Lid
Berichten: 478
Lid geworden op: 04 jan 2005, 20:01
Locatie: Valkenburg

Bericht door pvt_Ed »

Dan mag je niet stemmen enz.
"Doa komme der Tommies aan reep unne. De pruus keek op en zoag ze de brugk naderen, op dat moment vloog der brugk in der loch en begon de strijd um Valkenberg"
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Ik vind het trouwens wel mooi dat Duitsland om uitlevering vraagt...

En het mooie van Europa is dat als je in België de Holocaust (blijkbaar) wel mag ontkennen, of er in ieder geval niet voor kan worden uitgeleverd, het dan in een ander EU (en zelfs Benelux) land wèl gebeurt.

Dat wordt ook helemaal niks met die Europese integratie, maar da's vast behoorlijk off-topic. :roll:
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

Tja, gekken bestaan nog steeds....
Gebruikersavatar
Gertos45
Lid
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:38
Locatie: Gistel

Bericht door Gertos45 »

dvaupell schreef:Ik vind het trouwens wel mooi dat Duitsland om uitlevering vraagt...

En het mooie van Europa is dat als je in België de Holocaust (blijkbaar) wel mag ontkennen, of er in ieder geval niet voor kan worden uitgeleverd, het dan in een ander EU (en zelfs Benelux) land wèl gebeurt.

Dat wordt ook helemaal niks met die Europese integratie, maar da's vast behoorlijk off-topic. :roll:
Ik denk dat het eerder te maken heeft met het feit dat iemand niet voor dezelfde feiten 2x kan veroordeeld worden en de pippo is al eens veroorldeeld voor zijn negastionistische praktijken.
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Bericht door koen »

hahha, lolig, was net nog belgen gek aan het maken en nu lees ik dit.
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Heel erg grappig ja..... :roll:
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

Yep, erg grappig ha ha en ha :roll: :x
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
Gebruikersavatar
koos24
Lid
Berichten: 964
Lid geworden op: 10 aug 2005, 20:49

Bericht door koos24 »

pionier schreef:Wat houd: 'en werd voor 10 jaar uit zijn burgerrechten gezet' in

Triest als je dat ontkent.

Dat hij o.a. 10 jaar niet mag stemmen en zich verkiesbaar mag stellen bij bijvoorbeeld gemeenteraadsverkiezingen.

Wat ik wel vreemd vind is dat je voor je mening opgepakt kan worden, ik bedoel als ik morgen ontken dat Napoleon heeft bestaan word ik toch ook niet opgepakt?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Bij mijn weten heeft Napoleon geen 6 miljoen joden vermoord....
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
koos24
Lid
Berichten: 964
Lid geworden op: 10 aug 2005, 20:49

Bericht door koos24 »

Simon schreef:Bij mijn weten heeft Napoleon geen 6 miljoen joden vermoord....
Nee natuurlijk niet maar het gaat om het principe, ik ben gewoon een voorstander van de vrijheid van meningsuiting.
Natuurlijk is er een holocaust geweest maar als iemand dat wil ontkennen prima, hij maakt alleen zichzelf ongeloofwaardig.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

mja, toch is er een zeeer groot verschil
de holocaust kan je niet ontkennen... te veel bewijzen gewoon.
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

Simon schreef:mja, toch is er een zeeer groot verschil
de holocaust kan je niet ontkennen... te veel bewijzen gewoon.
Dat napoleon er was zijn ook genoeg bewijzen van, en toch mag en kan je het onkennen...

Maar het blijft appels met peren vergelijken...
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Gebruikersavatar
koos24
Lid
Berichten: 964
Lid geworden op: 10 aug 2005, 20:49

Bericht door koos24 »

Simon schreef:mja, toch is er een zeeer groot verschil
de holocaust kan je niet ontkennen... te veel bewijzen gewoon.

Maar dat is het punt niet, tuurlijk was er een holocaust maar het gaat mij er om dat vrijheid van meningsuiting een groot goed is.
Stel morgen zet iemand in de krant dat op 11 september 2001 geen aanslagen zijn geweest op de Twintowers in NY mag hij dat van mij...................
Kijk ik heb de puinhopen kort erna met eigen ogen gezien dus ik verklaar hem voor gek maar aan de andere kant respecteer ik zijn vrijheid van meningsuiting.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Plaats reactie