Auschwitz-museum boos op 'Housewitz'

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

ik deel de menig van dvaupell volledig, ik zie er ook de lol niet van in, lachen bij het stukje ''een gratis taxi terug'' of iets dergelijks? mooi niet! echt waar, zeer slechte humor, en zwaar respectloos.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Cor
Lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jun 2005, 12:17

Bericht door Cor »

De meeste mensen vind ik maar zwaar gepikeerd reageren. En ik vind al helemaal lachwekkend dat die gast er voor vervolgd wordt.

Als een cabaratier een grap maakt in die richting wat ook vaak genoeg is gebeurt dan liggen we in een stuip en nu doet 1 of andere nobody uit weet ik veel waar het en dat vinden we het allemaal belachelijk.

Ikzelf vond het enige entertainende waarde hebben, maar echt in een stuip heb ik er niet van gelegen. Gewoon een uit te hand gelopen grapje waar je die gast echt niet voor hoeft te vervolgen. Hebben we niks beters te doen ofsow.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

mensen voelen zich bij deze humor gekwetst.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Cor
Lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 jun 2005, 12:17

Bericht door Cor »

Dat kan ik me heel goed voorstellen, alleen

wat is wat hij gedaan heeft erger, dan iemand die op een podium staat en de boel kwetst.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

het gaat er om dat hij iemand kwetst in een openbaar filmpje, al ga je naar een caberatier dan weet je dat je dergelijke dingen te wachten staat.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Cor schreef:
Als een cabaratier een grap maakt in die richting wat ook vaak genoeg is gebeurt dan liggen we in een stuip en nu doet 1 of andere nobody uit weet ik veel waar het en dat vinden we het allemaal belachelijk.
Ik heb niet de indruk dat er (bekende) cabaretiers zijn die vergelijkbare "grappen" maken. In elk geval niet met gebruik van historisch materiaal...

Als je voorbeelden hebt, graag. Dan kunnen we die op hun eigen merites beoordelen.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

theo maasen drijft nog welleens de spot met de oorlog. maar dan nog, daar weet je wat je tewachten staat, zown openbaar filmpje niet.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Plaats reactie