Was zeker een mooie ervaring. Alles verliep die dag lekker soepel. Goede samenwerking tussen de KL en onze vereniging. Was een erg gezellige dag.RelicHunter44 schreef:Ow ok bedankt! Was wel leuke ervaring voor je zo denk?Lijkt mij wel cool iig.
Verhoeven in Den Haag voor Zwartboek
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
- Dodo
- Lid
Vandaag dus de opnames in de 2e sweelinckstraat. Ik had tijd zat om even te kijken (ze zijn op het moment nog bezig, maar na 15x dezelfde opname gezien te hebben, gaat er voor de toeschouwer wel wat af van de lol).
Ik heb enkele foto's gemaakt, en hoop dat ze goed gelukt zijn. Heb helaas dus geen digitale camera..
De opname van vandaag liep als volgt:
2 trucks en een scoutcar rijden een stukje (10 meter) door de straat, ondertussen juigende bevolking en er werden ook vrouwen kaalgeschoren. Dit gebeurde daar echt, maar iedere keer dat er gefilmd werd, met 1 of 2 plukken.. Dan gaat er een schot af (van een Walther PPK als ik het goed gezien heb) en rennen er een stel verzets-figuranten achter een persoon aan. Ondertussen schreeuwt de burgerbevolking van angst..
Dit stukje is niet meer dan 5 min. film, maar het is, zoals ik al zei, 15x gefilmd. En nog steeds bezig!!!
Er liepen ook nog verschillende re-enactors rond (vandaar dat sms'je Nico), maar heb helaas geen woordj e met ze kunnen wisselen.
Het is hier bloedheet in Den Haag, er was daarom ook vrij vaak gekerm om water te horen, en dit hoorde niet bij de set!!
Al met al, erg interessant om te zien, en ik ga morgen zeker weer.
Wil nog eens een goede foto kunnen maken van de scoutcar.. Die was voor de toeschouwer haast niet te zien. Er rijden ook 2 Norton's mee, maar die waren zo goed verstopt tussen de toeschouwers en de set, dat ik deze pas opmerkte na een paar minuten..
Ik heb enkele foto's gemaakt, en hoop dat ze goed gelukt zijn. Heb helaas dus geen digitale camera..

De opname van vandaag liep als volgt:
2 trucks en een scoutcar rijden een stukje (10 meter) door de straat, ondertussen juigende bevolking en er werden ook vrouwen kaalgeschoren. Dit gebeurde daar echt, maar iedere keer dat er gefilmd werd, met 1 of 2 plukken.. Dan gaat er een schot af (van een Walther PPK als ik het goed gezien heb) en rennen er een stel verzets-figuranten achter een persoon aan. Ondertussen schreeuwt de burgerbevolking van angst..
Dit stukje is niet meer dan 5 min. film, maar het is, zoals ik al zei, 15x gefilmd. En nog steeds bezig!!!
Er liepen ook nog verschillende re-enactors rond (vandaar dat sms'je Nico), maar heb helaas geen woordj e met ze kunnen wisselen.
Het is hier bloedheet in Den Haag, er was daarom ook vrij vaak gekerm om water te horen, en dit hoorde niet bij de set!!

Al met al, erg interessant om te zien, en ik ga morgen zeker weer.
Wil nog eens een goede foto kunnen maken van de scoutcar.. Die was voor de toeschouwer haast niet te zien. Er rijden ook 2 Norton's mee, maar die waren zo goed verstopt tussen de toeschouwers en de set, dat ik deze pas opmerkte na een paar minuten..
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
Erg leuk dat je veel van de opnames in jou buurt zijn. Ben benieuwd naar de foto's. Zijn ze nog steeds druk daar met het filmen?
Op de site http://www.zwartboekdefilm.nl/ zijn foto's te zien van de film presentatie. Op 2 foto's ben ik ook te zien.
Op de site http://www.zwartboekdefilm.nl/ zijn foto's te zien van de film presentatie. Op 2 foto's ben ik ook te zien.
- Dodo
- Lid
Dat is het zeker..Nico Roelofs schreef:Erg leuk dat je veel van de opnames in jou buurt zijn. Ben benieuwd naar de foto's. Zijn ze nog steeds druk daar met het filmen?
Ze zijn nu aan het afbouwen, en gaan vandaag naar een andere locatie.
Een nichtje van mij die moest vandaag de auto's wegsturen en meehelpen met op-/afbouwen en vertelde dat het behoorlijk chaotisch was.
Moest banken steeds verplaatsen tussen 2 plekken in! Tenten opzetten, en dan even later weer dezelfde afbreken.
Uiteindelijk stond ze bij de fietsen (ja, die "museumstukken") de wacht te houden.. De museumstukken lagen wel op 1 grote hoop..

Trouwens Nico, ga je nou nog een keer naar Den Haag voor opnames? Laat het dan even weten, en kijk of je een extra uniform mee kan nemen..

"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"