welke divisie lag in baarlo gelegerd??
- Harro
- Lid
Die meldingen van Tigers zijn niet veel waard hoor. Amerikanen zagen soms in elke Duitse tank een "Tiger" en in elk kanon een "88". Duitse bronnen geven geen Tigers in de Peel/Maas.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
- Meijelse
- Lid
- Contacteer:
Harro,
Weet ik. Blijft allemaal dubieus. Voorbeeld:
Krijg zojuist het volgende boek binnen:
My log book of world war 2 door Everett Haegele.
Dagboek van een 7th armored veteraan over zijn ervaringen in ETO.
Hij wordt gevangen genomen door de duitsers in Meijel. Ik gelijk naar het hoofdstuk over Meijel. Hij schrijft; aanval in Meijel op 25 oct. ?? (moet uiteraard 27 oct. zijn). Hij gaat vervolgens verder met; er komen 5 Tigers op ons af
Maar het rare is dat de meldingen van Tigers, hardnekkig en divers zijn.
Waar rook is, is vuur????? Ik weet het niet. Zolang er van Duitse kant geen meldingen zijn, (of foto's) zal er geen bewijs zijn.
werner
Weet ik. Blijft allemaal dubieus. Voorbeeld:
Krijg zojuist het volgende boek binnen:
My log book of world war 2 door Everett Haegele.
Dagboek van een 7th armored veteraan over zijn ervaringen in ETO.
Hij wordt gevangen genomen door de duitsers in Meijel. Ik gelijk naar het hoofdstuk over Meijel. Hij schrijft; aanval in Meijel op 25 oct. ?? (moet uiteraard 27 oct. zijn). Hij gaat vervolgens verder met; er komen 5 Tigers op ons af

Maar het rare is dat de meldingen van Tigers, hardnekkig en divers zijn.
Waar rook is, is vuur????? Ik weet het niet. Zolang er van Duitse kant geen meldingen zijn, (of foto's) zal er geen bewijs zijn.
werner
The first casualty of war is innocence
- Reca
- Lid
- Harro
- Lid
Als het om de 9. Panzer-Division gaat, wat niet zeker is, zou je de volgende boeken kunnen proberen:
- 68 Kriegsmonate, 9. Panzer-Division
- Die 9. Panzer-Division 1939-1945
Beiden geschreven door Carl Hans Hermann.
- 68 Kriegsmonate, 9. Panzer-Division
- Die 9. Panzer-Division 1939-1945
Beiden geschreven door Carl Hans Hermann.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
- Reca
- Lid
- Harro
- Lid
- jeroen1944
- Lid
Waarschijnlijk wel Harro, er zijn ook enkele raporten van stugs in Beringe (LB), ook in vertragingsacties. Er werd enkele jaren geleden wel eens gesproken van stugs in een tankslag in Beringe. (Ik kom zelf van Beringe), maar dit is een opgeklopt verhaal.Harro schreef:Op 31 oktober trok de 15. Panzergrenadier-Division zich terug over het Deurnes kanaal. Hun sector werd overgenomen door II./Fallschirmjäger-Regiment 24. Diezelfde dag begon de 9. Panzer-Division zich terug te trekken richting Venlo. Nog op 3 november schakelden de laatste Sturmgeschütze van de 9. Panzer-Division drie Churchills en twee Flailtanks uit in het mijnenveld bij Moostdijk. Zijn dit wellicht de mysterieuse StuG?jeroen1944 schreef:Er zijn ook een paar sturmgeschutze achtergebleven ter ondersteuning van de FJ toen het offensief afgebroken werd. Van welke eenheid waren deze??
Bron: Didden & Swarts - Brabant Bevrijd
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
- Contacteer:
Zijn er boeken/sites te vinden waar je kan vinden welke divisies gestationeerd ware in een bepaald gebied?
zou graag willen weten welke divisies (duits en amerikaans) gestationeerd waren in Tongeren en in Herstal
zou graag willen weten welke divisies (duits en amerikaans) gestationeerd waren in Tongeren en in Herstal
"Hier liggen hun lijken als zaden in 't zand, hoop op den oogst o vlaanderland"
30th Infantry Division verzamelaar. Altijd geïnteresseerd in voorwerpen uit Belgisch Limburg tijdens de oorlogsjaren.
30th Infantry Division verzamelaar. Altijd geïnteresseerd in voorwerpen uit Belgisch Limburg tijdens de oorlogsjaren.
- Harro
- Lid
- Meijelse
- Lid
- Contacteer:
Jeroen, bedoel jij soms de Stugs die in actie kwamen op de Lorbaan.jeroen1944 schreef:Waarschijnlijk wel Harro, er zijn ook enkele raporten van stugs in Beringe (LB), ook in vertragingsacties. Er werd enkele jaren geleden wel eens gesproken van stugs in een tankslag in Beringe. (Ik kom zelf van Beringe), maar dit is een opgeklopt verhaal.Harro schreef:Op 31 oktober trok de 15. Panzergrenadier-Division zich terug over het Deurnes kanaal. Hun sector werd overgenomen door II./Fallschirmjäger-Regiment 24. Diezelfde dag begon de 9. Panzer-Division zich terug te trekken richting Venlo. Nog op 3 november schakelden de laatste Sturmgeschütze van de 9. Panzer-Division drie Churchills en twee Flailtanks uit in het mijnenveld bij Moostdijk. Zijn dit wellicht de mysterieuse StuG?jeroen1944 schreef:Er zijn ook een paar sturmgeschutze achtergebleven ter ondersteuning van de FJ toen het offensief afgebroken werd. Van welke eenheid waren deze??
Daar is volgens mij een foto van.
werner
The first casualty of war is innocence
- Meijelse
- Lid
- Contacteer:
- killingspree
- Lid
- jeroen1944
- Lid
Ja maar ook langs de weg van Beringe-Nederweert.Meijelse schreef:Jeroen, bedoel jij soms de Stugs die in actie kwamen op de Lorbaan.jeroen1944 schreef:Waarschijnlijk wel Harro, er zijn ook enkele raporten van stugs in Beringe (LB), ook in vertragingsacties. Er werd enkele jaren geleden wel eens gesproken van stugs in een tankslag in Beringe. (Ik kom zelf van Beringe), maar dit is een opgeklopt verhaal.Harro schreef: Op 31 oktober trok de 15. Panzergrenadier-Division zich terug over het Deurnes kanaal. Hun sector werd overgenomen door II./Fallschirmjäger-Regiment 24. Diezelfde dag begon de 9. Panzer-Division zich terug te trekken richting Venlo. Nog op 3 november schakelden de laatste Sturmgeschütze van de 9. Panzer-Division drie Churchills en twee Flailtanks uit in het mijnenveld bij Moostdijk. Zijn dit wellicht de mysterieuse StuG?
Daar is volgens mij een foto van.
werner
Jeroen