Ik heb een vraagje over de functie van een belgische onderluitenant in mei 1940
ging hij samen met zijn peleton de strijd aan met de duitsers of blijf hij achter de frontlijn om instucties te geven
groeten littlebelgiansodier
belgische onderluitenant
-
- Lid
-
- Lid
Re: belgische onderluitenant
Ik denk dat zijn graad te laag was om die privilege te hebben om vanachter de frontlijn zijn peleton aan te voeren.littlebelgiansoldier schreef:Ik heb een vraagje over de functie van een belgische onderluitenant in mei 1940
ging hij samen met zijn peleton de strijd aan met de duitsers of blijf hij achter de frontlijn om instucties te geven
groeten littlebelgiansodier
Een Olt of Lt van vandaag zit ook vooraan tussen zijn peleton en of sectie's....en ik vermoed dat dit in 1940 ook zo was.
Denk ik!
-
- Lid
Als zelfs al een onderluitenant zich niet in de frontlinie zou vertonen zou het maar pover gesteld geweest zijn met het toenmalige Belgische leger
Afhankelijk van z'n functie zat hij er "midden in". Naturlijk waren er ook onderluitenants die werkten in depots en op de staf maar dat gold ook voor het gewone voetvolk.
Vriendelijke groeten,

Afhankelijk van z'n functie zat hij er "midden in". Naturlijk waren er ook onderluitenants die werkten in depots en op de staf maar dat gold ook voor het gewone voetvolk.
Vriendelijke groeten,
-
- Lid
- TommoVich
- Lid
- Contacteer: