Emblemen Market Garden Divisie's
-
- Lid
- Contacteer:
Emblemen Market Garden Divisie's
Ik zoek emblemen van divisie's die aan Market Garden hebben mee gedaan.
Heb je foto's van een embleem post ze dan hier.
Heb je foto's van een embleem post ze dan hier.
- Mike Hazeleger
- Lid
-
- Lid
- Contacteer:
- Mike Hazeleger
- Lid
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
- Contacteer:
Ik heb er niet zoveel verstand van maar zoek echt de divisie emblemen.
En in jou collectie zit van alles. En ik zou niet weten waar het allemaal van is.
maar k zoek vooral de emblemen van de de polen in in Driel. het 2 britse leger die vanaf Belgie zou optrekken.
En andere zijn ook altijd welkom maar die 2 vooral
En in jou collectie zit van alles. En ik zou niet weten waar het allemaal van is.
maar k zoek vooral de emblemen van de de polen in in Driel. het 2 britse leger die vanaf Belgie zou optrekken.
-
- Lid
- Contacteer:
Zijn dat emblemen van de Polen in 1944 want het staat er niet duidelijk bijMike Hazeleger schreef:hmm bedoel je misschien deze;
http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... nl%26lr%3D
mvg Mike
- Mike Hazeleger
- Lid
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
De Polen droegen gewoon net als de Britten de bekende Pegasus als divisie embleem. Die te zien is op mijn eerste foto.Never Forget Them schreef:Ik heb er niet zoveel verstand van maar zoek echt de divisie emblemen.
Op de tweede foto boven aan zie je een gele draak op een blauw vlakje. Dit is het Divisie embleem van de 43rd Wessex Infantry Div.
Daarnaast het zwarte zwijn. Dat is het divisie embleem van het 30st Corps. Daar zaten alle divisies in die vanuit Belgie richting Arnhem trokken.
Op de derde foto boven aan, de twee rode "T"'s op een zwart vlak. Dat is het divisie embleem van de 50th Northumbrian Infantry Division.
Op de vierde foto boven aan, het witte oog in het blauwe vlak met rode rand. Dat is het divisie embleem van de Guards Armoured Division.
Onderaan op die foto het divisie embleem van het 8th Corps. Maar van dit Corps deed maar 1 enkele eenheid mee. Deze was toegevoegd aan de 30th Corps, maar behield wel zijn eigen embleem.
Op de vijfde foto links boven het divisie embleem van het eerste Geallieerde Airborne leger. Daar zaten de 2 US Airborne divisies in en de Britse en Poolse Brigade.
-
- Lid
- Contacteer:
[/quote]Daarnaast het zwarte zwijn. Dat is het divisie embleem van het 30st Corps. Daar zaten alle divisies in die vanuit Belgie richting Arnhem trokken. [/quote]
Bedankt voor de vele info
Maar ik dacht dat dat het 2e britse leger was met het 30e corps in het midden die die opdracht kregen. Heb ik ergens gelezen. Is dat fout En waar hebben al die andere divisie's gevochten want die ken ik allemaal nog nie
Bedankt voor de vele info
Maar ik dacht dat dat het 2e britse leger was met het 30e corps in het midden die die opdracht kregen. Heb ik ergens gelezen. Is dat fout En waar hebben al die andere divisie's gevochten want die ken ik allemaal nog nie
- lee enfield
- Lid
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
In het Britse 2e Leger zat weer 30ste Corps. Het 30ste Corps trok vanuit België richting Arnhem. Het 30ste Corps voerde weer het bevel over diverse divisies. Welke divisies dat nou allemaal precies waren weet ik niet. Want hou me eigenlijk alleen bezig met welke divisies in de Betuwe hebben gezeten.Never Forget Them schreef: Bedankt voor de vele info
Maar in ieder geval hebben de 43rd Wessex, 50th Northumbrian en de Guards Armoured Division allemaal onder het bevel gestaan van het 30ste Corps. Deze hebben ook allemaal in de Betuwe gezeten. De 43rd bij Driel, Elst en omgeving. De 50th bij Bemmel en omgeving. De Guards Armoured hebben de twee infanaterie divisies overal wel ondersteund.
De 50th hebben tot 1 december 1944 in de Betuwe gezeten, toen werden ze afgelost door de 49th West Riding Division. Wanneer die andere 2 divisies de Betuwe hebben verlaten weet ik zo niet uit mijn hoofd.
-
- Lid
- Contacteer:
Heb je hier toevallig een plaatje van?lee enfield schreef:polen droegen geen pegasus dat was voor de britten
de polen hadden adelaar op de borst zonder krans want die is na market garden uitgerijkt
en gewoon de straatnamen op de schouder met poland erop
en de welbekende kraagspiegels
hoop dat je hier wat aan hebt jongen
greetzz
kevin
-
- Lid
- Contacteer:
Dus eigenlijk was het tweede Britse leger het hoofd van die opmars en zat het 30e met veel andere erbij als ik het goed begrijp?Nico Roelofs schreef:In het Britse 2e Leger zat weer 30ste Corps. Het 30ste Corps trok vanuit België richting Arnhem. Het 30ste Corps voerde weer het bevel over diverse divisies. Welke divisies dat nou allemaal precies waren weet ik niet. Want hou me eigenlijk alleen bezig met welke divisies in de Betuwe hebben gezeten.
Maar in ieder geval hebben de 43rd Wessex, 50th Northumbrian en de Guards Armoured Division allemaal onder het bevel gestaan van het 30ste Corps. Deze hebben ook allemaal in de Betuwe gezeten. De 43rd bij Driel, Elst en omgeving. De 50th bij Bemmel en omgeving. De Guards Armoured hebben de twee infanaterie divisies overal wel ondersteund.
De 50th hebben tot 1 december 1944 in de Betuwe gezeten, toen werden ze afgelost door de 49th West Riding Division. Wanneer die andere 2 divisies de Betuwe hebben verlaten weet ik zo niet uit mijn hoofd.
Iemand toevallig nog een embleem van het 2e Britse leger?
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
Je hebt dus 2e Leger, die voede het bevel over het 30th Corps. En het 30th Corps voerde weer het bevel over de divisies binnen het Corps.Never Forget Them schreef:Dus eigenlijk was het tweede Britse leger het hoofd van die opmars en zat het 30e met veel andere erbij als ik het goed begrijp?
Iemand toevallig nog een embleem van het 2e Britse leger?
Geheel links boven het embleem van het 2e Leger. Bijna onderaan in het midden is die nog een keer. Maar dan een gedrukte variant.