Emblemen Market Garden Divisie's

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
Never Forget Them
Lid
Contacteer:

Bericht door Never Forget Them »

Bedankt voor de info
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Never Forget Them schreef:Bedankt voor de info
Graag gedaan! Mocht je weer wat willen weten over eenheden die in de Betuwe hebben gezeten dan hoor ik het wel. Ben hier wel aardig thuis in. :)

Het klopt wat lee enfield zegt over dat de Polen het pegasus embleem niet droegen. Wat ik eerder aangaf van wel. Maar heb even na gezocht en het klopt dat ze dit embleem niet droegen.
Never Forget Them
Lid
Contacteer:

Nico Roelofs schreef:
Never Forget Them schreef:Bedankt voor de info
Graag gedaan! Mocht je weer wat willen weten over eenheden die in de Betuwe hebben gezeten dan hoor ik het wel. Ben hier wel aardig thuis in. :)

Het klopt wat lee enfield zegt over dat de Polen het pegasus embleem niet droegen. Wat ik eerder aangaf van wel. Maar heb even na gezocht en het klopt dat ze dit embleem niet droegen.
Ok ik vind zelf betuwe interesant onderwerp want ik woon er zelf ook. Het crossroads incident is momenteel het gene waar ik het meeste van weet van wat er in de betuwe gebeurd is.
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Never Forget Them schreef:Ok ik vind zelf betuwe interesant onderwerp want ik woon er zelf ook. Het crossroads incident is momenteel het gene waar ik het meeste van weet van wat er in de betuwe gebeurd is.
Ja is ook een interessant verhaal. Maar zo kent de Betuwe nog veel meer van dat soort interessante verhalen.

Je zult nog versteld staan hoeveel eenheden in de Betuwe hebben gevochten. Vind dat erg leuk om uit te zoeken. Ben nu dan nog vooral bezig met de Britse en Canadese zijde bezig.

Kom zelf uit Huissen. Niet zo gek ver van Heteren. Je mag gerust keer langs komen. Kan je aardig wat dingen laten zien uit onze omgeving. :)
Maj.Cain
Lid
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

Ik vermoed dat de topic starter op zoek is naar de welbekende Poolse adelaar.
Kijk eens op deze site http://orzel1944.tripod.com/palha.html
Daar zal je vast het 1 en andere tegen komen.
Voor de Britten heb je de patch die Nico al liet zien, de Rode patch met het paard pegasus en rijder bellerophon.
Van de U.S. 101st is het de Screaming Eagle en de U.S. 82nd het AA teken, ALL AMERICAN, en van de polen dus de adelaar!

Cain
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
Never Forget Them
Lid
Contacteer:

Maj.Cain schreef:Ik vermoed dat de topic starter op zoek is naar de welbekende Poolse adelaar.
Kijk eens op deze site http://orzel1944.tripod.com/palha.html
Daar zal je vast het 1 en andere tegen komen.
Voor de Britten heb je de patch die Nico al liet zien, de Rode patch met het paard pegasus en rijder bellerophon.
Van de U.S. 101st is het de Screaming Eagle en de U.S. 82nd het AA teken, ALL AMERICAN, en van de polen dus de adelaar!

Cain
De airborne emblemen heb ik allang. van de 101 staat ook op me jas. Tijdens Airborne wandeltocht gekocht.
Maar in ieder geval bedankt voor de poolse
lee enfield
Lid

Bericht door lee enfield »

moet ik even kijken voor je misschien heb ik nog een bronze uitvoering :P

greetzz
kevin
Plaats reactie