Opleiding Leibstandarte Adolf Hitler

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
Plaats reactie
jeffreyvanspengen
Lid

Opleiding Leibstandarte Adolf Hitler

Bericht door jeffreyvanspengen »

Ik ben op zoek naar informatie over de opleiding van soldaten van de Leibstandarte. Alle informatie is welkom, ook foto's

alvast bedankt :)
symen
Lid

Bericht door symen »

Een stukje uit wikiwo2.nl

De Leibstandarte ontstond in 1933 toen de net als Rijksskanselier gekozen Adolf Hitler een persoonlijke lijfwacht wenste. Deze eenheid bestond uit 120 zorgvuldig door hun commandant Sepp Dietrich geselecteerde mannen die onvoorwaardelijke trouw zwoeren aan Hitler. In 1934 werd de Leibstandarte onderdeel van de Schutzstaffel. Dat jaar deed de Leibstandarte al van zich spreken door de bloedige moorden op de top van de SA tijdens de Nacht van de Lange Messen. Kort daarna werd de Leibstandarte uitgebreid.

Ook te zien op http://wiki.wo2.nl/index.php/Leibstandarte
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Ik denk dat Blitzkrieg meer wil weten over hun opleiding/training, niet over hoe ze zijn ontstaan en waar ze hebben gevochten...
jan willem
Lid

Bericht door jan willem »

de divisie historie van de LSSAH is een aanrader. Deel 1 heeft geeft informatie over de opleiding verdeeld in weken van de opleiding. De bekende Rudolf Lehmann boeken.

JW
In fünf Jahren ununterbrochenem Einsatz an der russischen Front erwarb sich Hans Dorr den Ruf als härtester und zuverlässigster Kampfgruppenführer der gesamten SS-"Wiking".
jeffreyvanspengen
Lid

Bericht door jeffreyvanspengen »

ok, badankt voor de informatie aleemal. Ik zal eens kijken voor dat boek.
Plaats reactie