mp40
-
- Lid
mp40
Hallo allemaal
Een tijdje geleden kreeg ik een mp40 in handen en het viel mij op dat de bevestiging voor de draagriem aan de linkerkant zat , terwijl alle andere mp40 die ik bestudeerd had de riem rechts hadden zitten.
De eigenaar vertelde dat dit wapen door de kriegsmarine of door de falschirmjagers was gebruikt , en dat die de voorste bevestiging vaak verplaatste naar links.
Weet iemand hier meer van of zijn er afbeeldingen van de draagwijze die niet officieel zijn?
Een tijdje geleden kreeg ik een mp40 in handen en het viel mij op dat de bevestiging voor de draagriem aan de linkerkant zat , terwijl alle andere mp40 die ik bestudeerd had de riem rechts hadden zitten.
De eigenaar vertelde dat dit wapen door de kriegsmarine of door de falschirmjagers was gebruikt , en dat die de voorste bevestiging vaak verplaatste naar links.
Weet iemand hier meer van of zijn er afbeeldingen van de draagwijze die niet officieel zijn?
- Mike.H
- Lid
Re: mp40
het kan ook zijn dat het een MP-38 is... die lijkt heel veel op de MP-40, maar ik ben echt geen kenner op dit gebied... hoop dat anderen je kunnen helpen..bennie schreef:Hallo allemaal
mvg, mikey =)
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
- Nick
- Lid
- Mike.H
- Lid
- militairmuseum
- Lid

De submachine geweren zijn vrijwel authentiek aan elkaar alleen is de MP-38 aangepast en werd het een nieuw model de MP-40.Het verschil is dat de MP-40 lichter is en de MP-38 eigenlijk beter is omdat het minder terugslag kent en minder kans op ''jammen'' omdat er minder gruis vanaf komt.Dat is alles.
Is ook niet correct.Het kan zijn dat ze dit wapen met uit elkaar halen, het 'rondje' voor de bevestiging van de riem, verkeerd erop hebben gezet. Dus dat het de linkerkant uitwijst ipv de rechterkant.
De ring zit bij de Luftwaffe Fallschirm Brigades aan de andere kant aangezien dit praktischer is wanneer de parachutisten uit het vliegtuig gesprongen zijn en landen/springen.
Meestal wanneer een (submachine)geweer of pistool veranderd wordt heeft dit te maken met de grootte/gewicht van het pistool, de verandering van de Kamer, vuursnelheid, nauwkeurigheid,te behalen afstand,capaciteit.munitie(grootte en aantal) etc. etc.
Dit werkt dus eigenlijk hetzelfde als met helmen, zoals de Duitse M1935 en de M1940 helm, de een was ovaler dan de ander en meer ''gerold'' en kende meer luchtgaten en was lichter.Eigenlijk zijn alle veranderingen aan helmen en wapens dus om de prestaties beter te krijgen en word het nieuwe wapen anders genoemd.
De MP-38 stond model voor de MP-40, de MP-40 stond weer model voor de MP-41: een soort mix van een houten achterkant van 98K geweer met een MP-40. dit geweer werd gebruikt door de politie en dergelijke oproergroepen.de houten achterkant diende als slagwapen tijdens handgevechten,gemaakt voornamelijk voor opstanden.
De MP-38 stond tevens samen met de M-3(amerikaans) model voor de portugese FBP M-948 .
Een MP-34(eerst S1-100 geheten) was ook gebasseerd op een MP-38 model kwa inhoud/capaciteiten maar zag er wel anders uit en werd in Zwitserland gemaakt.
De MP-44 was het eerste submachine geweer dat niet op zijn voorgangers gebasseerd was(dus een compleet nieuw wapen) het heeft andere capaciteiten en munitie en is de voorganger van/lijkt op de AK-47 (orgineel is dus Duits maar de russen hebben het na de oorlog verder ontwikkeld)
Laatst gewijzigd door militairmuseum op 31 jan 2006, 19:58, 2 keer totaal gewijzigd.