Welke eenheid van de 101st is interresanter???

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig

Welke eenheid vind u interresanter???

101st 506P.I.R.
15
52%
101st 502P.I.R.
7
24%
101st 501PI.R.
7
24%

Totaal aantal stemmen: 29

Lieutenant 1e klass
Lid

Bericht door Lieutenant 1e klass »

Nou,
Dat komt omdat ik en waarschijnlijk ook andere mensen niet zo heel veel weten van die eenheden.
Want deze zijn het bekensd
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Lieutenant 1e klass schreef:Zou iedereen die hier een account heeft en dit topic ziet zijn mening willen geven????
Nou, als het dan moet: ik vind de 101 echt een totaal oninteressante divisie en ik erger mij mateloos aan het oeverloze gezever op alle fora over mannen die toevallig naamsbekendheid hebben door een geromantiseerde televisie serie. Er zijn duizenden andere eenheden maar door Spielberg en Hanks is het net also 506 in haar eentje de oorlog gewonnen heeft.
leieboordbewoner
Lid
Contacteer:

Bericht door leieboordbewoner »

oh, geef die jongen nog wat tijd om alles nog een beetje te ontdekken... Hij is slechts 12jaar! Kende jij, met alle respect voor u haplo, al reeds alle divisies, comp., enz...
Het is niet omdat hij "zot" loop van het 101ste AB dat hij later geen interesse krijgt in andere divisies hé...
Maar in het algmeen geef ik u wel gelijk Haplo!
For King & Country
KätheHelfrich
Lid
Contacteer:

Bericht door KätheHelfrich »

Waar precies is dat " bold" nu voor nodig :?
http://www.forumeerstewereldoorlog.nl
Het WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen
wittmann
Lid

Bericht door wittmann »

Lieutenant 1e klass schreef:niet lachen,
okej ik ben 12 jaar oud :oops:
maar ik zou hier graag niet om uit gelachen worden :oops:
Tuurlijk lach ik je niet uit,
maar ik had wel zoiets verwacht...
ik was ook 11 toen ik begon met sparen hoor!!
maar toen was het nog meer van "leger spullen"
sinds ik een jaar of 13 ben, echt alleen maar 2e wereld oorlog spullen.
Maar ik weet nog steeds niet waarop ik mij wil gaan spitsen.

Maar ik persoonlijk heb meer met de 82e airborne,
omdat ik veel vrienden en kennissen heb die in de 82e airborne hebben
gevochten in wo2 en vietnam.
Maar ik spaar verder geen amerikaans.
Lieutenant 1e klass
Lid

jah,
Ik ben het helemaal met jullie eens,
maar ik geef deze [b]poll alleen op om te weten wat de mensen het interresantst vinden op het gebied van de 101st airborne.
Deze poll is niet bedoelt om de 101st airborne de hemel in te prijzen hoor,
ik respecteer alle eenheden en divisie's :idea:
maar omdat ik 101st spaar wou ik gewoon weten wat jullie daar nou vonden welke eenheid jullie het interresantst vonden. :wink: [/b]
^kev
Lid

Bericht door ^kev »

Ik ben ook pas 14 :P maar leeftijd maakt denk ik ook helemaal niets uit :wink:
<('.'<)
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

leieboordbewoner schreef:oh, geef die jongen nog wat tijd om alles nog een beetje te ontdekken... Hij is slechts 12jaar! Kende jij, met alle respect voor u haplo, al reeds alle divisies, comp., enz...
Het is niet omdat hij "zot" loop van het 101ste AB dat hij later geen interesse krijgt in andere divisies hé...
Maar in het algmeen geef ik u wel gelijk Haplo!
Hij vraagt speciaal om de mening van alle forumleden. Moeten dan alle forumleden reageren met varianten op een lofzang op de 101 of mogen ze eerlijk zijn?
Mij ontgaat het overigens ook waarom ik in vetgedrukte letter "haplo" moet heten in plaats van Harro. Wie of wat is haplo:?
Lieutenant 1e klass
Lid

hahah,
neej ik bedoel meer van als iemand iets van de 101st weet en hij weet welke hij het interresantst vind, of die gene dat dan zou willen doen(natuurlijk niet verplicht) :wink:
TommoVich
Lid
Contacteer:

Bericht door TommoVich »

Persoonlijk ga ik voor geen enkele omdat US me niet intresseert , moest ik dan toch iets kiezen ga ik gewoon simpel weg voor 506 , want die kennen we van de serie :roll: geef mij maar de goeie oude AB-BL :P
"L'union Fait la Force - Eendracht Maakt Macht"
"Regiment Forteresse de Liège"
Lieutenant 1e klass
Lid

jah,
die kent iedereen :P
lee enfield
Lid

Bericht door lee enfield »

501 pir heeft net zo hard gevochten als de 506 pir alleen omdat de 506 is gefilmt vind iedereen 506 leuker en lijkt het als of ze harder hebben gevochten maar daar ben ik het niet mee eens

greetzz
kevin
Lieutenant 1e klass
Lid

je hebt helemaal gelijk :oops:
Never Forget Them
Lid
Contacteer:

Bericht door Never Forget Them »

Als je je eigen een klein beetje verdiept in wo2 dan weet je al dat easy companie niet alleen wo2 gewonnen heeft en er veel meer divisie's hard hebben gevochten. Maar als je net in de wo2 wereld komt is bob handig omdat over Easy door BoB veel te vinden is. En BoB heeft ook meer mensen zich in wo2 laten intereseren waardoor wo2 meer herdacht wordt. En de meeste zullen na een tijdje BoB doorgaan met andere onderdelen van wo2 maar door BoB zijn ze dan wel in wo2 geintereseerd geraakt dus BoB is heel goed om mensen aan het denken te zetten en dat heeft de serie ook bij veel mensen gedaan.
En misschien is het oneerlijk dat de 506th veel aandacht krijgt maar daardoor krijgt de hele wo2 eigenlijk meer aandacht :)
En info over Easy houd netzo als bij de andere regimenten nooit op. Want ik vind ook iedere keer weer nieuwe info en ontdek ook nieuwe foto's van soldaten die via iemand uit Amerika komen van familie van die soldaat.

Maar kort samengevat Easy is een goed begin van interesse in wo2 en de rest komt later wel.

Back on topic: Ik vind het moeilijk om te kiezen ik weet van de 501 en 502 niet veel. En natuurlijk van 506 veel meer :| En zelf zit ik ook helemaal in 101st maar en ik ben zelf ook pas 2 jaar met wo2 bezig en later wil ik toch op wat anders overgaan maar om te beginnen ook met re-enacting doe ik toch 101st en ik ga denk ik dan ook 506th re-enacten. Maar de keuze blijft moeilijk tussen die regimenten en ik zou dan toch denk ik 506th zeggen of 502nd waarin Joe E. Mann zat en waarop brothers in Arms Game is gebasseerd (maarja dat is weer bekendheid door multimedia) maar dat heef nou eenmaal aatrekkingskracht als je ergens iets meer van weet is dat op 1 of andere manier interesanter.
Lieutenant 1e klass
Lid

Je hebt gelijk,
ze worden heel erg voorgetrokken de Easy compagnie ze zouden eigenlijk van elke eenheid zo'n film moeten maken.
Maar volgens mij zat Joe E Men in de 501P.I.R. maar weet het niet zeker. :roll:
Plaats reactie