Beste handwapen WO2...

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig

Wat vindt u het beste wapen uit de WO2?

Sten Mark III SMG
4
2%
Thompson (M1A1 & M1928) SMG
24
10%
MP40 "Schmeisser" SMG
7
3%
M3 "Grease-Gun"
2
1%
PPSH SMG
15
6%
Bren LMG
5
2%
MP44 Sturmgewehr
62
27%
Mosin Nagant
8
3%
Mauser 98 k
23
10%
M1 Garand rifle
52
22%
M1(A1) Carbine
13
6%
No.4 Mk1 Lee-Enfield rifle
9
4%
BAR (Browning Automatic Rifle)
8
3%
 
Totaal aantal stemmen: 232

Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: Beste handwapen WO2...

Bericht door racefiets »

Petrikov schreef: ook omdat het als een van de laatse handvuur wapens in WO2 was ontworpen :wink:
Dus na 1943 is er niets nieuws meer ontworpen....... Vergeet niet dat er voor de MP44 nog een aantal voorgangers hebben gezeten.
Gebruikersavatar
Petrikov
Lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 25 aug 2008, 18:12

Re: Beste handwapen WO2...

Bericht door Petrikov »

racefiets schreef:
Petrikov schreef: ook omdat het als een van de laatse handvuur wapens in WO2 was ontworpen :wink:
Dus na 1943 is er niets nieuws meer ontworpen....... Vergeet niet dat er voor de MP44 nog een aantal voorgangers hebben gezeten.
ik zeg niet dat er niet nieuws meer ik gekomen na de mp44! alleen dat de mp44 nieuw was voor die tijd en dus het niet verassend is dat het vaak tot beste handvuurwapen van wo2 word gekozen :)
its better to die on your feet, then live on your knees
Gebruikersavatar
Petrikov
Lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 25 aug 2008, 18:12

Re: Beste handwapen WO2...

Bericht door Petrikov »

waarom stemmen zo weinig mensen voor de BAR ? het is een goed wapen met een groot kaliber ( 30-06 Springfield ) en kan redelijk ver schieten. ach ja ieder zijn eigen keus :wink:
its better to die on your feet, then live on your knees
Gebruikersavatar
Petrikov
Lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 25 aug 2008, 18:12

Re: Beste handwapen WO2...

Bericht door Petrikov »

coco schreef:K98k was niet zo nauwkeurig hoor, bij elk schot moest je opnieuw helemaal richten.
Ik heb zelf gekozen voor de MP(stg)44, omdat die de voorloper is van de AK47 en dat is een van de alles beste wapens in de wereld.

mvg,

coco
coco,

ik zou niet een wapen als favoriet kiezen omdat het een voorloper van een goed wapen is.

bijvoorbeeld:

de m4 is gebasseerd op de m16 de m16 is gebasseerd op de ar-15 de ar-15 is gebasseerd op de m14 en de m14 is gebasseerd op de m1 garand :yes:

ik weet het ik weet het het is misschien een beetje vaag,
maar als je veel op google,wikipedia, en discovery channel kijkt kom je er wel achter :wink:

oh ja ik wil graag discussieren over dit :P
its better to die on your feet, then live on your knees
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Beste handwapen WO2...

Bericht door coco »

Dude, het is dus echt verkeerd overgekomen, IMO was de stg44 gewoon het mooiste en beste wo2 wapen ;)
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: Beste handwapen WO2...

Bericht door racefiets »

Petrikov schreef: de m4 is gebasseerd op de m16 de m16 is gebasseerd op de ar-15 de ar-15 is gebasseerd op de m14 en de m14 is gebasseerd op de m1 garand :yes:
Vind je het heel erg als ik zeg dat je uit je nek lult?
Petrikov schreef: ik zeg niet dat er niet nieuws meer ik gekomen na de mp44!
mis ik wat?
Petrikov schreef: ook omdat het als een van de laatse handvuur wapens in WO2 was ontworpen :wink:
sydney
Lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 01 sep 2008, 19:42

Re: Beste handwapen WO2...

Bericht door sydney »

stg 44 simpel gewoon de vader van het aanvals wapen.
Churchill rookte per jaar ongeveer 4000 dubbele corona's. Bij zijn dood had hij ongeveer 250000 dubbele corona's gerookt.

zie je wel mams je kan ook anders oud worden. :)
Gebruikersavatar
iknowdintoo
Lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 10 okt 2007, 17:33
Locatie: Terherne, Friesland
Ontvangen: 1 keer

Re: Beste handwapen WO2...

Bericht door iknowdintoo »

sydney schreef:stg 44 simpel gewoon de vader van het aanvals wapen.
Dat hangt er vanaf. Als je het ziet als de basis, waarop andere geweren werden gebouwd, ja. Als je het ziet als het eerste aanvalswapen (Assault Rifle), nee. Dat is het Fedorov Avtomat geweer, zie http://world.guns.ru/assault/as86-e.htm .
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: Beste handwapen WO2...

Bericht door racefiets »

Met de vader van bedoeld hij het concept van een patroon met een beperkte dracht in combinatie met een semi en automatische stand gecombineerd met een magazijn met grotere capaciteit. De semi automatische geweren die in de voorgaande jaren ontwikkeld waren zijn allemaal gebaseerd op de standaard krachtigere geweer patroon met een magazijn met beperkte inhoud.
Tuurlijk de Federov was de eerste die ook automatisch kon vuren enkel was dit niet de eerste met een semiautomatisch geweer. De fransen hadden al een voorsprong op dit gebied. Zo was er de Meunier en de RSC. De RSC is zelfs in grotere aantallen officieel ingevoerd, iets wat met de Federov nooit gelukt is.
Gebruikersavatar
Petrikov
Lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 25 aug 2008, 18:12

Re: Beste handwapen WO2...

Bericht door Petrikov »

racefiets schreef:
Petrikov schreef: de m4 is gebasseerd op de m16 de m16 is gebasseerd op de ar-15 de ar-15 is gebasseerd op de m14 en de m14 is gebasseerd op de m1 garand :yes:
Vind je het heel erg als ik zeg dat je uit je nek lult?
Petrikov schreef: ik zeg niet dat er niet nieuws meer ik gekomen na de mp44!
mis ik wat?
Petrikov schreef: ook omdat het als een van de laatse handvuur wapens in WO2 was ontworpen :wink:

ten eerste JA!!! als je bewijs wilt hebben krijg je dat!


asjeblieft de m4 op wikipedia check de 2e zin http://nl.wikipedia.org/wiki/M4_(vuurwapen) er staat duidelijk

''Het wapen is gebaseerd op de M16 (dat weer gebaseerd was op de AR-15)''

dus dat is het bewijs dat de m4 m16 en de ar-15 op elkaar zijn gebaseerd!

nu nog het bewijs dat de ar-15 op de m14 was gebasseerd
ik hoop dat je National Geographic Channel een beetje betrouwbaar vind want ik heb hier een mooi filmpje

http://www.youtube.com/watch?v=4weIh3Mc ... re=related

spoel het maar door tot 2:56 dan zie je het goed
en in het begin van het filmpje wordt duidelijk gezegd ( 0:35 ) dat de m14 is gebasserd op een wo2 wapen dat overduidelijk de m1 garand was

maar ik hoop dat ik je overtuigd heb en ik snap best dat je het niet gelooft
en trouwens ik dubbel check alles voordat ik wat zeg dus uit mijn nek lullen doe ik niet :lol:
its better to die on your feet, then live on your knees
sydney
Lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 01 sep 2008, 19:42

Re: Beste handwapen WO2...

Bericht door sydney »

racefiets schreef:Met de vader van bedoeld hij het concept van een patroon met een beperkte dracht in combinatie met een semi en automatische stand gecombineerd met een magazijn met grotere capaciteit. De semi automatische geweren die in de voorgaande jaren ontwikkeld waren zijn allemaal gebaseerd op de standaard krachtigere geweer patroon met een magazijn met beperkte inhoud.
Tuurlijk de Federov was de eerste die ook automatisch kon vuren enkel was dit niet de eerste met een semiautomatisch geweer. De fransen hadden al een voorsprong op dit gebied. Zo was er de Meunier en de RSC. De RSC is zelfs in grotere aantallen officieel ingevoerd, iets wat met de Federov nooit gelukt is.
mooi dat je het even uitlegt :)
Churchill rookte per jaar ongeveer 4000 dubbele corona's. Bij zijn dood had hij ongeveer 250000 dubbele corona's gerookt.

zie je wel mams je kan ook anders oud worden. :)
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: Beste handwapen WO2...

Bericht door racefiets »

Oke, ga eens op zoek naar de AR-10. Een ontwerp van Eugene Stoner. Dit was het wapen waaruit de AR-15/M-16 is voort gekomen. De AR-10 die aan dezelfde test mee deed als de T44. De T44 die uiteindelijk de M14 is geworden. Beetje vreemd dat de AR-10 en de T44 samen aan een test hebben mee gedaan terwijl jij zegt dat de AR-15 uit de M14 is voort gekomen.

En inderdaad de eerste modellen die later de M14 is geworden zijn gebouwd met onderdelen van de Garand. Dat zal je mij nooit horen ontkennen. Maar roepen dat de M-16/Ar-15 gebaseerd is op de M14 is echt grote onzin.

Zoek eerst nog even de geschiedenis na van de tests die werden gedaan voor de ontwikkeling van de nieuwe 7,62x51 patroon en de tests voor de vervanging van de Garand in het Amerikaanse leger.
Gebruikersavatar
Petrikov
Lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 25 aug 2008, 18:12

Re: Beste handwapen WO2...

Bericht door Petrikov »

oke thanks volgende keer toch beter checken dom van me :bonk:
its better to die on your feet, then live on your knees
Gebruikersavatar
Petrikov
Lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 25 aug 2008, 18:12

Re:

Bericht door Petrikov »

Loek D. schreef:Heeft u een ander favouriet wapen, dat niet in de lijst staat, plaats deze gerust in dit topic!
volgens mij ontbreekt de SVT-40 :wink:
its better to die on your feet, then live on your knees
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: Beste handwapen WO2...

Bericht door racefiets »

Klopt maar de SVT is een 15 pagina's terug al eens voorbij gekomen.
Plaats reactie