Beste handwapen WO2...
- Loek D.
- Lid
- sobel
- Lid
- Loek D.
- Lid
- sobel
- Lid
heb je mij horen zeggen dat deze hetzelfde waren?
ik had het over dat in de M1 carabine en de M1A1 carabine de zelfde kogels gaan...
je hoort me niet zeggen dat in de garand en de carabine dezelfde kogels gaan...
ik had het over dat in de M1 carabine en de M1A1 carabine de zelfde kogels gaan...
je hoort me niet zeggen dat in de garand en de carabine dezelfde kogels gaan...
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
- sobel
- Lid
''this model is identical to the M1 except for the stick: a separate grip is attached tot the stick and a folding, skeleton stick-extension is hinged into the grip. this was introduced in may 1942 for Airborne troops.''
(bron: G.I. Collectors Guide, Page 143)
dus de folding stock is wél speciaal voor airborne geintroduceert.
ongetwijfelt ook door andere troepen gebruikt maar niet specefiek voor gemaakt...
verder is het Scabbard voor de M1A1 carabine speciaal voor jumps gemaakt om aan het been te bevestingen, lijkt me onlogies dat deze niet voor de airborne is gemaakt, en het staat in de GI guide (niet dat het dan direct juist is).

(GI Guide Pagina 143 ©:P)
(bron: G.I. Collectors Guide, Page 143)
dus de folding stock is wél speciaal voor airborne geintroduceert.
ongetwijfelt ook door andere troepen gebruikt maar niet specefiek voor gemaakt...
verder is het Scabbard voor de M1A1 carabine speciaal voor jumps gemaakt om aan het been te bevestingen, lijkt me onlogies dat deze niet voor de airborne is gemaakt, en het staat in de GI guide (niet dat het dan direct juist is).

(GI Guide Pagina 143 ©:P)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''