Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Een paar jaar geleden heb ik 2 kogels in mijn lijf gekregen bij een overval. Ik heb geen kogels voelen inslaan, ik constateerde gewoon dat ik mijn rechterarm niet meet kon gebruiken. Het zijn de ambulanciers (ca 15 min. later) die mij er attent op gemaakt hebben dat er ook een kogel door mijn linkerarm was gegaan.
Een massieve adrenalinestoot kan je waarnemingen serieus in de war sturen. Zo heb ik ook van de 8 afgevuurde schoten (binnenkamers) alleen de eerste gehoord.
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
lijkt me een beetje onlogisch, daardoor is toch het hele airodinamische efect weg, en is de kans groter dat de kogel uit zijn baan raakt...
heb je een bron?
Dit is gedaan om een persoon niet zodanig te verwonden dat hij sterft. De kogel heeft minder snelheid en door de holle punt stopt hij eerder in het lichaam van de beschoten persoon.
'Hollow points' worden gebruikt om een grotere wonde te maken. Door de snelheid van de kogel zullen de randen van de tip naar buiten plooien. Het principe van de dum-dum munitie.
Dit soort munitie is verboden voor militair gebruik sinds de concentie van Den Haag van 1899.
Did you hear about the dyslexic, agnostic insomniac who stays up all night wondering if there really is a Dog ?
C. Works schreef:Ach ja, ik weet niet veel van de Politie maar ga gerust je gang Sobel!
Iemand nog vragen over een bepaald WWII wapen?
Ik heb er anders nog wel een:
Waarom werd de G41 niet echt veel geproduceerd???
ik denk dat de productie duur was, en de productiviteit laag, of in iedergeval niet in balans, dan is het veel makkelijker om op een ander wapen over te stappen, waarmee je wel de juiste kosten en je juiste productiviteit behaalt.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''