Beste handwapen WO2...

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
Plaats reactie

Wat vindt u het beste wapen uit de WO2?

Sten Mark III SMG
4
2%
Thompson (M1A1 & M1928) SMG
24
10%
MP40 "Schmeisser" SMG
7
3%
M3 "Grease-Gun"
2
1%
PPSH SMG
15
6%
Bren LMG
5
2%
MP44 Sturmgewehr
62
27%
Mosin Nagant
8
3%
Mauser 98 k
23
10%
M1 Garand rifle
52
22%
M1(A1) Carbine
13
6%
No.4 Mk1 Lee-Enfield rifle
9
4%
BAR (Browning Automatic Rifle)
8
3%

Totaal aantal stemmen: 232

battle of the Bulge
Lid

Bericht door battle of the Bulge »

Maar toch is de Luger een van mijn favoriete wapens en de MP40/44.
Saint Vith en Hürtgen: dat was de druppel die de Bloody Bucket deed overlopen.
Aramillo
Lid

Bericht door Aramillo »

Ik heb toch liever de DP
Er is zelfs een fabeltje dat die beter schiet als je er een hoop zand op gooit :P. En hij is Russisch ;) En het is een gaaf ontwerp met die Pizza erop dusss....:)
World War Episode II: Attack of the Aryan Clones

Uncyclopedia
Bart V
Lid

Bericht door Bart V »

Mauser 98 K , Deze was toch bewonderd door de Amerikanen niet ?
“Sweat saves blood, blood saves lives, and brains saves both.” ~ Erwin Rommel
Rednas
Lid

Bericht door Rednas »

De DP is niet een handwapen, en als hij het wel is wordt hij overtroffen door het überwapen boven al; de MG42.
Shifty
Lid
Contacteer:

Bericht door Shifty »

SoldierToTheDeath schreef:Mauser 98 K , Deze was toch bewonderd door de Amerikanen niet ?
Neen, de Duitsers bewonderden de M1 Garand.
Mike.H
Lid

Bericht door Mike.H »

Shifty schreef:
SoldierToTheDeath schreef:Mauser 98 K , Deze was toch bewonderd door de Amerikanen niet ?
haha leek me ook een beetje sterk.

maja de Amerikanen bewonderden weer de MG 42 dusja, zou je een mooie mix kunnen maken. soldaten bewapend met een M1 Garand en dan een MG 42 als mitrailleur erbij ;)
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Rednas
Lid

Bericht door Rednas »

Mike.H schreef:
Shifty schreef:
haha leek me ook een beetje sterk.

maja de Amerikanen bewonderden weer de MG 42 dusja, zou je een mooie mix kunnen maken. soldaten bewapend met een M1 Garand en dan een MG 42 als mitrailleur erbij ;)
Soldaten bewonderde altijd de wapens van de vijand. Zo was de PPSH dat voor de Duitsers en andersom was dat (dacht ik) de MP40.
Mike.H
Lid

Bericht door Mike.H »

Het is ook nooit goed he, verwende soldaatjes ;)
Shifty
Lid
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Rednas schreef: Soldaten bewonderde altijd de wapens van de vijand. Zo was de PPSH dat voor de Duitsers en andersom was dat (dacht ik) de MP40.
:? De PPSH is veruit beter dan de MP40 zodoende waren de Russen niet zo siked over de MP40 .
Rednas
Lid

Bericht door Rednas »

Shifty schreef:
Rednas schreef: Soldaten bewonderde altijd de wapens van de vijand. Zo was de PPSH dat voor de Duitsers en andersom was dat (dacht ik) de MP40.
:? De PPSH is veruit beter dan de MP40 zodoende waren de Russen niet zo siked over de MP40 .
Dan was het een ander wapen.
Bart M.
Lid

Bericht door Bart M. »

Rednas schreef:De DP is niet een handwapen, en als hij het wel is wordt hij overtroffen door het überwapen boven al; de MG42.
DP 28 is wel degelijk een handwapen. Dan zouden de Bren en de BAR ook niet tot de keuzes mogen behoren.

Het panmagazijn was vrij storingsgevoelig. Er waren al plannen om bandvoeding toe te passen. Vreemd genoeg is dit steeds uitgestelt en kwam het er na de oorlog pas van.
Dictators die, like all men.
Rednas
Lid

Bericht door Rednas »

Waar staat de MG34 dan? Die past in het rijtje van de Bren en de DP28.
Bart M.
Lid

Bericht door Bart M. »

Rednas schreef:Waar staat de MG34 dan? Die past in het rijtje van de Bren en de DP28.
Tsja dat moet je vragen aan de topicstarter. Denk er wel aan dat de Bren en de DP 28 ontworpen waren als "licht machinegeweer" terwijl de MG34 een universeel machinegeweer was (net zoals later de MG 42).
Dictators die, like all men.
Maverick
Lid

Bericht door Maverick »

Maar ik vind het een vrij globale vraagstelling. Want geen enkel wapen was egt super goed eigenlijk. T ligt eraan voor welk doel enzo. Persoonlijk fascineert de Mauser Kar98k me heel erg alleen het was nou niet de BOM qua wapen. Het was een oud wapen al en bolt-action. Dat was nou niet super cool ofzo. Dus ik weet niet. Tis meer fascinatie dan dat ik zeg van ooeewwh wat goed ofzo. Als ik met een Panzerschreck op iemands hoofd schiet issie ook dood dus ja:S. En met een MK2 Grenade kill ik ook een hele hoop mannetjes duus vindt het een beetje vreemde poll.
Mike.H
Lid

Bericht door Mike.H »

Maverick schreef:Maar ik vind het een vrij globale vraagstelling. Want geen enkel wapen was egt super goed eigenlijk. T ligt eraan voor welk doel enzo. Persoonlijk fascineert de Mauser Kar98k me heel erg alleen het was nou niet de BOM qua wapen. Het was een oud wapen al en bolt-action. Dat was nou niet super cool ofzo. Dus ik weet niet. Tis meer fascinatie dan dat ik zeg van ooeewwh wat goed ofzo. Als ik met een Panzerschreck op iemands hoofd schiet issie ook dood dus ja:S. En met een MK2 Grenade kill ik ook een hele hoop mannetjes duus vindt het een beetje vreemde poll.
Zucht, ja en denk je nou echt dat JIJ met een Panzerschreck iemand ze hasses eraf jast? denk je ook niet dat er een beetje een groot verschil is tussen Call of Duty en de werkelijkheid? :roll: zucht.
Plaats reactie